2831
Sök

Dålig värme i v50-05 bensin

Alien
19 januari 2013
Trådstartare
Körde sambons v50 en längre sträcka idag ca 20mil. Märkte kupevärmen inte funkade som den skulle. Det började med att jag hade den på 22 grader(ecc) när jag startade bilen. När jag kört en stund började kupefläkten lugna ner sig. Problemet var att när jag hade den på 22grader så kändes det lite som att det blåste kalluft. Det blev liksom inte den där "goa" värmen. Då höjde jag givetvis värmen till 24grader och det började blåsa varmt igen. Men efter några minuter så var det som att började blåsa kallt igen, då höjde jag 26grader. Samma äckliga kalluft började blåsa efter ett tag. Höjer till 28grader..... osv...

Det blir liksom inte kallt i bilen men det går inte typ sitta i t-shirt... Det är knappt nån skillnad mellan 22grader upp till 29grader. Jag har prövat alla möjliga inställnigar på panelen och utblåsen, inget funkar.. samma äckliga kalluft...

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 januari 2013
ska ju va så länge du har den på auto för den ska va på tex 22 grader enbart så när sensorerna känner av mer släpper han på kall luft sen värme så allt håller rätt temp.

bara slå av autoklimat stänga cirkulationen virda på den värmde man vill ha sj så blire perfa liksom

Alien
19 januari 2013
Trådstartare
Har du haft samma problem med din?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 januari 2013
Alien skrev:
Har du haft samma problem med din?

anser de inte är ett problem men jag känner att den ändrar om till kall luft om man inte kör manuellt på inställningarna eller kör high på båda zonerna.

de jag tycker fungerar bäst om man vill ha skit varmt + normal värme typ 22 grader och åker sj.

är sätta höger zonen på high sen förar zonen på 22 grader sen trycker man på auto

Alien
19 januari 2013
Trådstartare
Ska pröva, men det låter konstigt att man ska behöva göra så. Har haft flera volvo med ecc och alla har fungerat klockrent. Låter som skitkvalitet om du frågar mig... Ska pröva så får vi se. Blir kanske inte så roligt om man har en medpassagerare... Fotsvettsvarning!! smile

Sök