D-alvarsson skrev:
Joshi skrev:
D-alvarsson skrev:
jo men precis

så nu ska ja nolla motorn, ser dock inte markeringen på remhjulet, måste det yttre hjulet bort för att den ska kunna ses?
Titta på remskivan igen. Det sitter en 1 mm urfasning på den "inre" kanten på remskivan. Den ska stå mitt i klykan på transkåpan. Kammarna (om du inte målat på kedjan?) ska stå preciiis bakom (mot insuget) markeringen och du ska kunna räkna 15 "pinnar" på kedjan mellan markeringarna.
det satt några ljusare brickor på kedjan som verkar kunna vara markeringar, för det stämde någorlunda på kammarna när jag la kolv 1 i ÖD, alltså att den ljusa brickan hamnade jämt ovanpå markeringen på "kugghjulet". men ska ha hem en polare i helgen som hjälper mig lite då jag inte vill chansa på detta! ^^
Det finns 4 gula plattor, varav 2 av dem sitter bredvid varann. Det är när man monterar ny kedja som man kan gå efter den, annars hamnar de bara rätt typ var 28'e varv eller nått i den stilen. Det bästa är att ha målat på kedjan innan man lyfter av den. Det är lite kinkigt att få helt bra om man famlar i mörkret...
Fd Saabmekaniker
Numera AVL Motortestcenter, Powertrain Engineering.