4655
Sök

Annat Sprut i Saab 9000

60 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
#1
Tja nu är de så att ja hade tänkt slänga i ett annat sprut i min Saab 9000 men vet inte vilket man ska köra på och tänkte kolla med er här om ni vet något bra förutom nira. Hoppas man kan få något bra svar och kanske någon här som har slängt i något eftermarknads sprut i deras saab 9000.

Mvh


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
19 januari 2014
#2
Trionic 7 eller Trionic 8. In house grejjer som funkar galant och kostar kaffepengar.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

60 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
#3
UhrJr skrev:
Trionic 7 eller Trionic 8. In house grejjer som funkar galant och kostar kaffepengar.

Det är Trionic 5 i min 9000.


4 670 Inlägg
19 januari 2014
#4
Jimmy84 skrev:
UhrJr skrev:
Trionic 7 eller Trionic 8. In house grejjer som funkar galant och kostar kaffepengar.

Det är Trionic 5 i min 9000.

Varför byta ut ett sprut som är mappningsbart redan? wink


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
19 januari 2014
#5
Jimmy84 skrev:
UhrJr skrev:
Trionic 7 eller Trionic 8. In house grejjer som funkar galant och kostar kaffepengar.

Det är Trionic 5 i min 9000.

Ja men Trionic 7 och 8 är ännu mer avancerat och har mycket mer möjligheter.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

George
1 956 Inlägg
19 januari 2014
#6
Är det med 19T du ska köra med? eller har du planer för mega turbo, launch, respons osv?

Om nej så förstår jag inte alls tanken bakom.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

5 710 Inlägg
20 januari 2014
#7
UhrJr skrev:
Jimmy84 skrev:
UhrJr skrev:
Trionic 7 eller Trionic 8. In house grejjer som funkar galant och kostar kaffepengar.

Det är Trionic 5 i min 9000.

Ja men Trionic 7 och 8 är ännu mer avancerat och har mycket mer möjligheter.

Finns det någon som gjort det bytet?

MVH Jonas
..............

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
20 januari 2014
#8
Nej men jag kan inte riktigt se hindret.
Lmm och elektroniskt spjäll kan man ju ignorera. Trionic 7 går det på iaf. 8an är lite mer okända vatten än på den fronten, iaf för oss.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

60 Inlägg
20 januari 2014
Trådstartare
#9
jojje81 skrev:
Är det med 19T du ska köra med? eller har du planer för mega turbo, launch, respons osv?

Om nej så förstår jag inte alls tanken bakom.

Japp ja ska byta rätt mkt som de ser ut nu. Och funderat på att köpa en liknande snurra som du kör på är den bra?


George
1 956 Inlägg
20 januari 2014
#10
Jimmy84 skrev:
jojje81 skrev:
Är det med 19T du ska köra med? eller har du planer för mega turbo, launch, respons osv?

Om nej så förstår jag inte alls tanken bakom.

Japp ja ska byta rätt mkt som de ser ut nu. Och funderat på att köpa en liknande snurra som du kör på är den bra?

Då behöver du fortfarande inte byta styr. Går fin fint att mappa rätt långt på T5 sprut. UhrJR kan nog svara på var gränser går.

Min turbo vet jag inte hur den är än. Om 2v ska jag upp och mappa hos Nordic så det lär visa sig.
Jag har inga större förhoppningar så jag kan inte direkt rekommendera den än.

Mvh

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
20 januari 2014
#11
Man behöver som sagt inte byta sprut för dom nivåerna. Det är billigare och smidigare att behålla orginalsprutet.
Anledningen till att man går ifrån orginalspruten är egentligen bara för att det är rätt avancerat och svårtolkat. Tur att det finns dom som lagt år på att förstå sig på dom wink

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.


Sök