Magnat? ASBRA!

gemini78 Jägermeister
11 juni 2005 · 909 Inlägg

Theo skrev:

gemini78 skrev:
Joo, jag tycker personligen det steget är bra, har själv som sagt haft flera steg som varit mkt dyra och detta är klart mkt prisvärt.
Att driva bara en bas?
Nee, kompisen driver just 2 st pioneer 12" basar med det och då har han bara 2 kanaler i bruk bryggkopplat.
Så du kan nog driva typ 2st 12" till med dom andra kanalerna fast då måste du dra en till lågnivåkabel till steget.

4 st 12or??? Menar du att det skulle fungera bra att driva 4 stycken 12" basar med ett steg för 799kr! Nu börjar jag tvivla på dina kunskaper...
En 12", nästan oavsett modell vill ha ca. 200Wrms för att spela bra och kontrollerat, helst mycket mer. Det där steget ger aldrig mer än 50W per kanal.

MVH Theo

Vet inte om det klarar av att spela 4st 12" helt ut men just nu är det kopplat 2st pioneer 12" i bryggkoppling på channel 1&2 och 2st 6x9" 4-vägs mds på channel 3&4. Och det är kraftigt och bra ljud i bilen.

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
gemini78 Jägermeister
11 juni 2005 · 909 Inlägg

Tiaz skrev:
Jo man kan väl tycka att det spelar bra. Men hur blir det när det har spelat en timme eller två? låter det fortf. lika bra??

Själv så skulle jag inte skaffa mej nått billigt steg, för till slut så kommer det att "brinna" upp pga. att de går på max och har väldigt billiga komponenter i sig..

Bättre att lägga lite mera pengar på ett redigt steg från början.

Vi har spelat steget från klo 5 igår kväll när vi började dricka tills 6 imorse när vi åkte hem och det har inte klippt en enda gång eller gått på protection och lät lika bra hela natten, fast i fyllan låter väl allt bra.smile

Fast håller med dig om att ett dyrare steg faktiskt håller bättre och har renare ljud.

Senast redigerat av gemini78 (11 juni 2005)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
TT-Avant
11 juni 2005 · 6 851 Inlägg

gemini78 skrev:

Theo skrev:

gemini78 skrev:
Joo, jag tycker personligen det steget är bra, har själv som sagt haft flera steg som varit mkt dyra och detta är klart mkt prisvärt.
Att driva bara en bas?
Nee, kompisen driver just 2 st pioneer 12" basar med det och då har han bara 2 kanaler i bruk bryggkopplat.
Så du kan nog driva typ 2st 12" till med dom andra kanalerna fast då måste du dra en till lågnivåkabel till steget.

4 st 12or??? Menar du att det skulle fungera bra att driva 4 stycken 12" basar med ett steg för 799kr! Nu börjar jag tvivla på dina kunskaper...
En 12", nästan oavsett modell vill ha ca. 200Wrms för att spela bra och kontrollerat, helst mycket mer. Det där steget ger aldrig mer än 50W per kanal.

MVH Theo

Vet inte om det klarar av att spela 4st 12" helt ut men just nu är det kopplat 2st pioneer 12" i bryggkoppling på channel 1&2 och 2st 6x9" 4-vägs mds på channel 3&4. Och det är kraftigt och bra ljud i bilen.

Nej jag tror inte heller att den kan spela 4*12" basar fullt ut, är lite tveksam på att den kan köra en (1) 12" bas fullt ut..Det är ju så att den kan spela 1-4 basar, men tro för den skulle inte att det är vad basen klara MAX (även om NI tycker den spelar högt) ..finns inte en chans att det steget kan köra en bas av bättre kvalésort fullt ut..föresten, vad är steget avsäkrat för??

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Theo
12 juni 2005 · 859 Inlägg

Tiaz skrev:
vad är steget avsäkrat för??

Ja det är en väldigt intressant fråga i sammanhanget!

/Theo

Sportsedan
12 juni 2005 · 457 Inlägg

Kör numera med Magnat Xtrema 2160 framsystem i min, tycker det låter alldeles förträffligt smile

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
apoteket00 trucken
12 juni 2005 · 563 Inlägg

docentdecibel.com har magnat i massor

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Palicuse
18 april 2006 · 1 129 Inlägg

Vilka lådvolymer har ni hört magnat xtc300 spela i?. Min ä 40L o spelar bra men ska ha en låda på 30L till varje så d blir troligen att sälja basarna.

strongis
6 februari 2008 · 60 Inlägg

2 st magnat 15" e det som gäller. ja hade de förr o bilen som åkte framför mej hörde när ja spela big_smile

TSW evolution is the shiit
Mitsubishi evo III "lilleman" (1995)
JoKarN
2 februari 2010 · 236 Inlägg

Någon här upp skrev att ett kicker steg är något å sats på inte enligt mej! Du betalar för mycket för märket välj ett märke som du vet fungerar men inte tar ut lika mycket för det ett av dom är Stetsom mycket rms och ren signal för pengarna

Frissan
2 februari 2010 · 4 693 Inlägg

Tjiihoo!!! Trådlyft big_smile

*host* Stetsom = ren signal? *host*

Booyakasha!
Turbomatte Lackerare/Rekondare
2 februari 2010 · 834 Inlägg

Zonox skrev:
jo men är det stabilt då?

Brolin är stabil, och även doktor Alban!

stahre
2 februari 2010 ·

varför kan inte folk läsa när tråden är gjord? en tråd som är från 05, fan det är ju 5 år!!!

Frissan
2 februari 2010 · 4 693 Inlägg

Turbomatte skrev:

Zonox skrev:
jo men är det stabilt då?

Brolin är stabil, och även doktor Alban!

Booyakasha!
michieff ljudfantast
3 februari 2010 · 1 372 Inlägg

hahaha

Saabmuppen
6 augusti 2014 ·

hehe har 2st magnat 1200 XTC att sälja

Mack Forum- och sitemoderator
6 augusti 2014 · 26 155 Inlägg

Biffen79 skrev:
hehe har 2st magnat 1200 XTC att sälja

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-f2443d5c83e4fba541f9d77ed9f7f1cb.jpg

..i en tråd från 2005..där du dessutom annonserar.
Nåt fel på Blocket eller Tradera?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang