Varför har du just den bilen du har?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 juni 2015 · 14 048 Inlägg

FALOXE skrev:
Köpte min Saab 9-3 Aero SS ('05) till ett för schysst pris imo, välskött och härlig att köra som den är original. Kändes som ett vettigt val då jag är på upplärningsfronten och vill i framtiden proppa i mer umpf.

Nu får du förklara för en okunnig vad "umpf" är.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
aha_100
1 juni 2015 · 535 Inlägg

1, Väldigt nöjd med mercedes verkstaden jag brukar vända mig till, alltid bra priser bra service och gratis lånebil oavsett.

2, Mercedes är väldigt bra på att använda samma typ av delar i alla sina modeller vilket gör att det är lätt och billigt att hitta delar till bra pris på ebay. Gav 900kr ink frakt för en helt ny generator till min gamla amg tex.

3, Jag gillar imagen märket har, tycker det är roligt att ha en bil som de flesta klassar som gubbil men endå kunna köra ifrån mer sportfokuserade bilar som tex bmw m3  smile

Senast redigerat av aha_100 (1 juni 2015)

Evildan
1 juni 2015 ·

OpelP1 skrev:

Evildan skrev:

OpelP1 skrev:
Evildan:

Eftersom vi åker (och gillar) så olika bilar så bör vi väl snart ta tag i det här med att skriva hatfulla inlägg till varandra där vi hånar och är allmänt nedlåtande.

Det hör ju liksom till om jag förstått saken rätt här på gorg. smile

Jo jag instämmer, vi ligger likssssm efter på den biten. Vi får skärpa till oss på den punkten.

Jag tar med svetsen och en betydande mängd plåt så diskuterar vi det vidare under en Opelsvetssession?

Låter riktigt bra, ta med det på släpet efter priusen.

Touché Mon frere!

Evildan
1 juni 2015 ·

Vettemannen skrev:

FALOXE skrev:
Köpte min Saab 9-3 Aero SS ('05) till ett för schysst pris imo, välskött och härlig att köra som den är original. Kändes som ett vettigt val då jag är på upplärningsfronten och vill i framtiden proppa i mer umpf.

Nu får du förklara för en okunnig vad "umpf" är.

/Benny

Mer pulver under locket.
Estrellatrim.
Trimma motorn.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
1 juni 2015 · 3 730 Inlägg

Vettemannen skrev:

FALOXE skrev:
Köpte min Saab 9-3 Aero SS ('05) till ett för schysst pris imo, välskött och härlig att köra som den är original. Kändes som ett vettigt val då jag är på upplärningsfronten och vill i framtiden proppa i mer umpf.

Nu får du förklara för en okunnig vad "umpf" är.

/Benny

Ös, drag, brus i kubbarna

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
J3n5
1 juni 2015 · 792 Inlägg

Köpte golfen av en liten slump. Hade inte så höga förväntningar på vw golf, visst, v6a och fyrhjulsdrift lät ju trevligt. Men haldex är ju tydligen väldigt understyrt... Eller? Ack så fel man hade, riktigt överstyrd på vintern när man begraver högerfoten. Pigg nånting och den bottenstarka v6an tillsammans med den högt utväxlade lådan gör den extremt rolig att köra smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 juni 2015 · 14 048 Inlägg

DiwraZ skrev:

Vettemannen skrev:

FALOXE skrev:
Köpte min Saab 9-3 Aero SS ('05) till ett för schysst pris imo, välskött och härlig att köra som den är original. Kändes som ett vettigt val då jag är på upplärningsfronten och vill i framtiden proppa i mer umpf.

Nu får du förklara för en okunnig vad "umpf" är.

/Benny

Ös, drag, brus i kubbarna

I dagligt tal lite mer hästkrafter då alltså! tongue

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
simlar
1 juni 2015 · 5 525 Inlägg

Varför jag har just mina bilar, tja 345an var den första bilen jag ägt som jag verkligen tyckte om så den började byggas på och spårade sen ur så den inte är så värst bruksvänlig längre.

A4an däremot har jag bara för att jag behövde en bekväm och bränslesnål bil att pendla med då jag nuförtiden kör 16mil/dag pga utbildning på annan ort.
Bästa bruksbilen jag haft så nästa bruksbil blir förmodligen en nyare Audi Quattro då jag är så pass nöjd med min nuvarande.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
1 juni 2015 · 3 730 Inlägg

Vettemannen skrev:

DiwraZ skrev:

Vettemannen skrev:

Nu får du förklara för en okunnig vad "umpf" är.

/Benny

Ös, drag, brus i kubbarna

I dagligt tal lite mer hästkrafter då alltså! tongue

/Benny

Nåt ditåt... Hehe

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
kiiient
1 juni 2015 · 106 Inlägg

Ford fiesta mk 1, man kan ju inte vara som alla andra heller big_smile

De va som
Mitsubishi Galant "Galanten" (1980)
Ford Fiesta 1.1 GX "Mk1" (1983)
robpecillo
1 juni 2015 · 4 Inlägg

DiwraZ skrev:

Vettemannen skrev:

DiwraZ skrev:

Ös, drag, brus i kubbarna

I dagligt tal lite mer hästkrafter då alltså! tongue

/Benny

Nåt ditåt... Hehe

Ni verkar ha löst ordmysteriet och kommit fram till en korrekt slutsats smile

Saab 9-3 Aero SS "Smirnoff" (2005)
Mack Forum- och sitemoderator
3 juni 2015 · 26 147 Inlägg

Bimmerguy skrev:
Jag gjorde en bra affär och fick bilen till ett resonabelt pris. Jag var också då i behov av en snålare och bekväm pendlarbil, så det fick bli denna bilen helt enkelt och jag är väldigt nöjd med den fortfarande. En mycket bra och fin bil för inga pengar är svårt att säga nej till.

Skriv gärna ut vilken bil du åsyftar, eftersom många kan och har bilar som dom inte har upplagda..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Evildan
3 juni 2015 ·

Mack skrev:

Bimmerguy skrev:
Jag gjorde en bra affär och fick bilen till ett resonabelt pris. Jag var också då i behov av en snålare och bekväm pendlarbil, så det fick bli denna bilen helt enkelt och jag är väldigt nöjd med den fortfarande. En mycket bra och fin bil för inga pengar är svårt att säga nej till.

Skriv gärna ut vilken bil du åsyftar, eftersom många kan och har bilar som dom inte har upplagda..

Eller byter bil och den som läser tråden längre fram blir förvånad över att någon har fått en två år gammal XXXXXX gratis. big_smile

Tampongpunkarn
3 juni 2015 · 786 Inlägg

Volvo 240, Bättre Daily bil finns de faktist inte wink

Startar i vilken kyla som helst, Går och Går. Prestandan i motorn är det viktigaste B200K! Den tillåter mej allt!

Ja jag är Kär i 240, kan tyvärr ej förneka det! <3

Senast redigerat av Volvo240Driver (3 juni 2015)

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
nookie Der Dildo-dirigent aus Dortmund
3 juni 2015 · 55 Inlägg

Jag kan inte få tag i en bil med den prestandan för mindre pengar, sen e den väldigt lättskruvad oxå, E36an

///M - the most powerful letter
BMW 318dM "LCI" (2016)
Vita_Vargen
3 juni 2015 · 1 281 Inlägg

Ford Mustang V6 - Var billig

Subaru Impreza GT - Var billig, förälskade mig i den efter provkörning

Nissan 300ZX - Drömbil sen man såg den i Gran Turismo när man var liten.

Volvo 740 Turbo - Har nån ohälsosam relation till Volvo där jag fått för mig att dom är vackra och att en 740 Turbo är den ultimata Volvon att ha som entusiast fordon (efter en P1800 T5 typ, men de har jag inte råd med)

Senast redigerat av Vita_Vargen (3 juni 2015)

WilYawn Golle
4 juni 2015 · 448 Inlägg

Dodge RAM 1500. För att jag kan. För att ytterligare reta miljömupparna så kör jag till jobbet istället för att cykla (har knappt 1km)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
DasAuto
4 juni 2015 · 2 751 Inlägg

För att jag älskar tyska bilar smile
Nästa blir väl en BMW eller liknande.
Kommer dock behålla denna minst 5 år till om den inte strular big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Juggen1988
4 juni 2015 · 161 Inlägg

Låga driftkostnader och hög driftsäkerhet var prioriteringarna när jag letade efter bil, så det fick bli en Prius efter mycket om och men. När jag först tittade efter bil (innan jag hade några prioriteringar att gå efter) så fastnade jag för S60, men efter att ha läst runt på jagrullar.se hoppade jag den pga höga driftkostnader och osäker driftsäkerhet (för de pengar jag kunde lägga dvs).

Har bara ägt en bil så jag kan inte säga att jag är märkeslojal, hittills har inte Toyotan gjort mig besviken.

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
-jimmy
4 juni 2015 · 377 Inlägg

Åker gammal Jetta, kostade mig som en kafferast.
Hyfsat bränslesnål, försäkra den är nästan gratis.
Att den sedan aldrig går sönder och att det blir blanka papper på besiktningen varje år är skoj.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang