Projekt 200sx S13 - Urspårat =P (JustNu: MAPPNING!)

Syftet i början med denna bil var att jag köpte det av systers dåvarande kille och meningen var att få en rolig ungdomsbil, skulle bara laga rost, bromsar och dämparna, sen köra med den.. men efter att tiden gick och man träffade två personer som tyckte att man skulle trimma, sagt å gjort så började jag med det.. sen blev det bara mer och mer så nu är målet rätt högt, en rolig leksak.. inget annat!
  • 45 Följare
  • 47 181 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 juli 2016
RaceRobban
21 juli 2012 · 102 Inlägg

Vart en sväng idag i alla fall.

Vet inte riktigt hur det har gått då jag inte är så inne på allt med styrsystemet än..
Fick inte laddtrycksstyrningen att funka i alla fall.
Sen så fixades lambavärdet och tomgången riktigt.
- å nå fler jävla staplar =P

Första mappningen på väg så det närmar sig i alla fall smile

Innan vi skulle åka hem så började den gå lite magert så då tog vi det lugnt, men det löste sig rätt bra till slut så det gick att åka hem..

Men men.. Ketchupeffekt!!!!!!

tecman
22 juli 2012 · 1 741 Inlägg

Hur har du kopplat laddtrycksstyrningen? Mottryck eller pyser du?
Tycker det funkar ganska bra om man sätter upp önskat tryck i kurvan och sedan gör en ungefärlig kurva för dyty på magnetventilen.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
RaceRobban
22 juli 2012 · 102 Inlägg

Tja!
Elektronisk laddtrycksstyrning har jag, kopplat som man oftast gör, mellan turbinen och wg. fått den att klicka förut men verkar inte vilja fungera just nu så det skenade.
grundtrycket som jag hade nu var cirka 1.5 bar, sen skulle vi gå igenom styrningen så skenade det fast vi ställde trycket på 1.5 bar i datorn, men det var ju första mappningen så det tar väl ett tag innan allt är som det ska smile
Verkar då finnas potential till att bli en riktigt rolig bil=)

tecman skrev:
Hur har du kopplat laddtrycksstyrningen? Mottryck eller pyser du?
Tycker det funkar ganska bra om man sätter upp önskat tryck i kurvan och sedan gör en ungefärlig kurva för dyty på magnetventilen.

tecman
22 juli 2012 · 1 741 Inlägg

Du kör magnetventil till vemsboxen va?
Brukar väl få stabilast ladd med mottryck till wastegaten istället för att pysa.
Alltså från turbon till övre delen på wg:n.

Men lycka till med fortsatta mappningen, lite film med motorljud osv skulle inte sitta fel wink

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
RaceRobban
22 juli 2012 · 102 Inlägg

Ja jag kör den inkopplad till boxen .
Just nu kopper jag inte ihåg om det är övre eller undre anslutning men ska ha kopplat som man ska =P
turbo - styrning - wg - insug

Ja det kommer film bara jag fått bilen att gå som en klocka så man kan ställa sig och göra första burnisen smile

tecman skrev:
Du kör magnetventil till vemsboxen va?
Brukar väl få stabilast ladd med mottryck till wastegaten istället för att pysa.
Alltså från turbon till övre delen på wg:n.

Men lycka till med fortsatta mappningen, lite film med motorljud osv skulle inte sitta fel wink

RaceRobban
25 juli 2012 · 102 Inlägg

Inge garage denna vecka, ute å åker lite, semestrar med Linda.

Men inte sett nå roliga bilar, undrar vart alla gömmer sig ??

Var i Norrköping 2 dagar, såg typ bara en bmw "m3", någon fiesta rs eller vad dom kan kallas, porsche, corvette, r32 oxh sen en GT-R smile
.. sen flertalet stylade volvo/saab å nå jänkare.
+ ca 20 polisbilar/bussar

-Men ingen som leker nå.

Nu ligger jag i Jönköping, inte sett ett dugg roligt på väg hit vad jag kan minnas, en ferrari och en porsche efter motorvägen typ.

En Lotus Elise i gränna + massa BMW.

Får väl åka hem till Dalarna så man får se nå roliga turbobilar!
ha de kul!

Johan_e2
30 augusti 2012 · 1 105 Inlägg

Och hur var det här då? Blir det nån mappning?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
RaceRobban
30 augusti 2012 · 102 Inlägg

Ha ha!
Ja du jag har så mycket annat för mig också, börjat jobba och börjat bygga folkracebil.
Nissan kommer lite i andra hand nu, sen håller jag på med volvon också.
Men kollat upp priser och tid nu för bänkning och mappning =P

RaceRobban
29 september 2012 · 102 Inlägg

Projektet har legat nere ett tag, tröttnat kanske?

Men idag skulle jag och sambons lillebror ut och leka lite =P
Började dagen med kaffe
sen att byta växellådskudde och motorkuddar på hans volvo.
Sen kaffe
lite mer kaffe..
Sen for vi till orsa och startade upp skiten, hade läckt massa etanol bak i skuffen, snabb felsökning, skruva lite grann och hoppas på det bästa..

han hade kameran med sig =P

Vi skulle provfilma lite..

Lekte lite för att få lite bilder, skitroligt men nervöst när bilen inte är riktigt laglig =P

Sen på vägen hem fick jag ett sms av han, (han tog en mer rakare väg hem), det stod "göm dig!", fatta inte riktigt, men ökade farten lite grann i alla fall, men inte så lätt när man åker som i en traktor =P
Sen kom jag hem, han stod redan hemma, stimma på mig att skynda mig att köra in bilen, frågade om jag fått sms.et för han hade sett en ny Volvo V70 med massa antenner som kom i en jävla fart in på vägen efter mig
- jag såg ingen =P
Inte senare heller, man har väl tur ibland =P

Fick lite bilder så nu är det väl bara tt vänta på att han redigerar ihop något intro så man kan frästa folk att vilja se mer =P
Så jag får gasa mer =P

Ha det gott!!

RaceRobban
11 juli 2016 · 102 Inlägg

Tja igen !
Bar grymt länge sen jag skruvade med denna bilen nu sad
En bilolycka kom ivägen..
Sen fick jag en son som snart är två år, men nu så jar jag fått suget tillbaka och lite tid över ibland så nu jar jag börjat att riva bilen för att laga den, haft problem med fryspluggar som lossnar men nu jar jag äntligen tagit mig tid till att komma på en lösning till det, så nu ska jag göra tre till och sen skruva dit... för att sedan montera grenrör, downpipe, wastegaten, turbon och tryckrör igen.
Sen är det att börja plocka ner soppasystemet och göra rent alla komponenter och byta ut alla slangar som har stått med etanol i sig i 2 - 3 år.
Så förhoppningsvis så får jag ut och åka lite i sensommarn för att sedan förmodligen sälja bilen i delar om inte jag upptäcker hur jävla roligt det är igen.
Byggt en folkracebil under tiden också som ska besiktigas och finjusteras så jag kan ta upp tävlandet igen.
Om det blir att sälja Nissan i delar efter snart 9 år tillsammans så väntar ett ännu trevligare projekt som jag ska försöka genomföra i mån av tid:)

Ska försöka uppdatera er (om nu någon läser detta) om vad som händer framöver..
Men största pluset är ju att suget har kommit tillbaka:)smilesmile

pzymon egen företagare
12 juli 2016 · 630 Inlägg

jag läser iaf, kör hårt smile

RaceRobban
14 juli 2016 · 102 Inlägg

Låter bra det smile

RaceRobban
18 juli 2016 · 102 Inlägg

Tja !
Idag så hittade jag tag i alla delar jag behövde för att tillverka ytterligare 3 fryspluggar.
Så jag for till garaget och borrade, slipade å donade å till slut så låg det 4 stycken färdiga fryspluggar redo att limmas och skruvas fast i blocket, sagt och gjort så satt dom där, skruvade, med tjock o-ring och limmade med loctite metal epoxy ! Så nu jävlar så ska det sitta fast !
Nu blir det kolmården med familjen och efter minisemestern så blir det att skruva ihop turbosidan och få in bilen i garaget för att byta och fixa med soppasystemet .
Ta hand om er !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang