Kan man hitta billiga däck?

Lockis
23 maj 2018 · 58 Inlägg

Är Federal något att ha?

THEBADGUY Gorgilus addictus
24 maj 2018 · 4 736 Inlägg

Lockis skrev:

THEBADGUY skrev:

Lockis skrev:
Jag kör på dem här: https://www.bythjul.com/dack/kumho/kumh … r18/133338
https://www.bythjul.com/dack/kumho/kumh … r18/133288

Vad säger ni?

Jag kör med PS71 på min bil och jag är väldigt nöjd med dom.
Enda som jag kan anmärka på är väl ljudnivån.

Vad är PS71 för något?

Första däcket du länkade, Kumho Ecsta PS71.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Evildan
24 maj 2018 ·

Lockis skrev:

Evildan skrev:

Lockis skrev:
Har ni hört märket Feilun tidigare? Bra eller rena skiten?

Det enda jag vet om märket Feilun är att under namnet säljs fullständigt värdelösa RC-prylar som är till utseendet kopior av bättre märken.

Tacksam för svaret. Nu är det så att jag gick till däckfirma och gjorde en beställning på plats. Dumt nog så kom jag aldrig på frågan om vad för märke det var på däcken så jag ringde upp och frågade. Då sade säljaren Feilun, sökte på nätet och får inte upp en enda träff på märket. Ville läsa lite om vad för sorts däck det är.

Funderar på att ringa och säga att jag inte vill ha däcken. Finns absolut inget att läsa på nätet om däcken.

Jag kan tänka mig att säljaren har ett smärre talfel och menade Sailun.

zemet
24 maj 2018 · 4 038 Inlägg

Helvete va dyrt det verkar vara med däck för dig. Jag klarade mig under 1000 kr/st inkl montering på mina. Och det är väll att betrakta som en specialdimention. 285-50-20" XL.

Kina däck förvisso men B i våtgrepp och B i rullmotstånd samt 72DB. Får se hur snabbt dem slits.

Hade jag varit i dina skor hade jag köpt

https://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop … p=R-335210

Däckonlie har ju samarbetsverkstäder som du kan beställa däcken direkt till eller åka dit med dem själv och kränga på för 600 kr inkl balansering.

Senast redigerat av zemet (24 maj 2018)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
24 maj 2018 · 1 372 Inlägg

finns även ett däckmärke som heter Fullrun, men inget jag skulle rekomendera

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
DasAuto
15 juni 2018 · 2 751 Inlägg

Har generellt varit väldigt emot däck från Asien efter att ha kört Lindlong 2006. Sedan dess har det varit continental, Pirelli, Michelin, Nokian etc. För några veckor sedan ville jag prova billiga däck igen. Läste lite tester om Goodride SA37, de fick väldigt bra resultat i Tyska Autobild.

Köpte dem och monterade på A6an. Initialt tyckte jag att de lät väldigt lite, bra grepp i torrt och helt okej feedback, eller åtminstone så bra som det går på en Audi som är framhjulsdriven. Stort + till greppet i varje fall, har inte alls lika mycket tourqesteer som jag hade med Nokian Zline. Känns som de greppar bättre än Nokian däcken. I blött var dem godkända helt klart, inget utöver det vanliga men känns säkra. Gav 520kr/st för 245/40/18 vilket är snorbilligt med tanke på att jag gav ca 1700kr för nokian däcken.

Kineserna har helt klart övertygat mig.

Senast redigerat av DasAuto (15 juni 2018)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 juni 2018 · 13 741 Inlägg

chanstagarn skrev:
800 betalade jag för 4 begagnade däck på min corolla 98 med montering och balansering,och det facila priset kommer ni nog inte under smile

Gav 333kr/st för helt  nya vinter däck till en seat arosa jag hade pirelli däck var det dessutom   montering var gratis då jag gjorde det själv.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
torsen
15 juni 2018 · 7 235 Inlägg

Jag är konfunderad över ts omdöme om Michelin.

Michelin är inte heeeelt överlägsna nu för tiden.
Bl a Continental och Kleber ligger på samma nivå.
Dunlop och Pirelli anser jag vara rena suddgummina.
Att Michelin är bland det bästa man kan köpa är oomtvistat.
Har många gånger monterat Michelin (på Michelinfälgar) som inte behövt balanseras. 
Michelin har nog den absolut bästa precisionen vid tillverkningen.
Beträffande livslängden måste jag berätta att min fru brukar kunna köra 14.000 till 16.000 mil på Michelin innan de är nere på 2 mm fram och 4 mm bak.
Om det är en skröna vet jag inte, men jag har hört att de Michelin som "Stock Car-monteras" är "bättre" än de som eftermonteras.

De enda däck jag har dålig erfarenhet av är Falken(som en gummiverkstad lurade på min fru, och som hade en livslängd på drygt 2.000 mil) samt Kumho och Interaco som båda är "omöjliga" att balansera.

F n har jag liiiite problem med Cooper som gummiverkstaden fått balansera om utan nöjaktigt resultat. Irriterande obalans runt 70 km/t (som kan bero på de konkava fälgarna med mindre ET än "Stock Car").

Toyo har jag med utmärkt resultat haft på Land Rover.

BF Goodrich har jag haft på Jeepar utan anmärkning.

Goodyear har jag haft på en Jeep. De däcken var känsliga för lufttrycket. Fick prova mig fram med olika tryck innan jag blev av med "dödswobblingen" vid runt 70 km/t.

Michelin bytte jag 3 gånger på en E-klass under 37.500 mil på 6 år.(Tjänstebil som jag körde fort med över hela landet mellan Simrishamn och Pajala, ofta tungt lastad med mätutrustning m m).

Mina Cittror, Renutter och Pegutter har naturligtvis alltid skotts med Michelin på Michelinfälgar.

Mina BMW:n har naturligtvis även de haft Michelin.

Nokia har jag endast haft som vinterdäck på flera bilar.

Skulle aaaaldrig köpa Kina/lågprisdäck.

DasAuto
16 juni 2018 · 2 751 Inlägg

Så du köper hellre sämre märkesdäck istället för ett bättre lågprisdäck?
Personligen tänkte jag som du tidigare. Nu kollar jag tester och köper ett som fått acceptabelt betyg.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Muttley
16 juni 2018 ·

torsen skrev:
Jag är konfunderad över ts omdöme om Michelin.

Michelin är inte heeeelt överlägsna nu för tiden.
Bl a Continental och Kleber ligger på samma nivå.
Dunlop och Pirelli anser jag vara rena suddgummina.
Att Michelin är bland det bästa man kan köpa är oomtvistat.
Har många gånger monterat Michelin (på Michelinfälgar) som inte behövt balanseras. 
Michelin har nog den absolut bästa precisionen vid tillverkningen.
Beträffande livslängden måste jag berätta att min fru brukar kunna köra 14.000 till 16.000 mil på Michelin innan de är nere på 2 mm fram och 4 mm bak.
Om det är en skröna vet jag inte, men jag har hört att de Michelin som "Stock Car-monteras" är "bättre" än de som eftermonteras.

De enda däck jag har dålig erfarenhet av är Falken(som en gummiverkstad lurade på min fru, och som hade en livslängd på drygt 2.000 mil) samt Kumho och Interaco som båda är "omöjliga" att balansera.

F n har jag liiiite problem med Cooper som gummiverkstaden fått balansera om utan nöjaktigt resultat. Irriterande obalans runt 70 km/t (som kan bero på de konkava fälgarna med mindre ET än "Stock Car").

Toyo har jag med utmärkt resultat haft på Land Rover.

BF Goodrich har jag haft på Jeepar utan anmärkning.

Goodyear har jag haft på en Jeep. De däcken var känsliga för lufttrycket. Fick prova mig fram med olika tryck innan jag blev av med "dödswobblingen" vid runt 70 km/t.

Michelin bytte jag 3 gånger på en E-klass under 37.500 mil på 6 år.(Tjänstebil som jag körde fort med över hela landet mellan Simrishamn och Pajala, ofta tungt lastad med mätutrustning m m).

Mina Cittror, Renutter och Pegutter har naturligtvis alltid skotts med Michelin på Michelinfälgar.

Mina BMW:n har naturligtvis även de haft Michelin.

Nokia har jag endast haft som vinterdäck på flera bilar.

Skulle aaaaldrig köpa Kina/lågprisdäck.

Har haft michelin en gång när man körde taxi,  de höll en säsong,  ca 7000 mil.  Mycket obalans :p

Kinadäck som nankang har jag haft på 2 bilar, en celica som hade ett jävligt fint grepp.  Och den andra var cadillacen.  Absolut inga  problem med grepp vare sig sommar eller vinter, höll bra med.

Absolut sämsta däck jag någonsin beskådat är dunlop som mc däck,  250 mil. Metzler höll 3000 mil.

Köpte en uppsättning med originalfälgar och michelingummi på nu.  Återstår att se hur de går.

caromania Forummoderator
16 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Aldrig varit missnöjd med Michelin! Alltid kört det på Hondan utan några baksidor. Sedan har jag goda erfarenheter av Good year Eagle NCT/F1. Men jag kollar alltid efter lågt belastningsindex eftersom de däcken är mindre spårkänsliga. Vägarna i Stockholm är så förbannat dåliga så spåriga däck är ju döden.

Just det, hade Pirelli P6000 ett tag på bronsåldern. Bara skit.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang