BMW E39 Bromspedalen i botten ?

Lommen
25 september 2018 · 273 Inlägg

Har en BMW 525TDS från 1998, bromspedalen går i botten och all bromsvätska är slut, kollat ledningarna men kan inte se att det skulle vara nåt lekage, fyller jag på och pumpar så verkar den inte suga i sig nåt alls..

Nån som har nån aning om vad felet kan vara så jag vet var jag ska börja leta ??

Tacksam för svar...

Mew
26 september 2018 · 2 160 Inlägg

Du får lufta systemet ordentligt via nipplarna på oken om den ska suga ner vätskan. Då kanske du även hittar läckaget. Röret som går parallellt med bakaxeln är lite dolt men brukar kunna vara rätt så rejält ruttet, kolla det. Även den bakre delen av de längsgående rören.

Lommen
27 september 2018 · 273 Inlägg

Ska kolla upp detta... börjar med att lufta på traditionellt vis så får vi se hur det fungerar.. nåt måste ju hänt då bromsvätskan är borta..

zzr94092
27 september 2018 · 4 391 Inlägg

Den har inte sugit i sig bromsvätskan via vacumslangen?Har bytt en huvudcylinder på en lite äldre BMW 7 serie.

Meaganeowner
27 september 2018 · 2 250 Inlägg

Eller fyllt upp bromsservot?
I så fall läcker huvudcylindern.

Är väl ABS  mm på en sån bil?
Då ska det väl till mer än bonnaluftning?

zzr94092
27 september 2018 · 4 391 Inlägg

Vi har en maskin som trycker bromsvätskan igenom systemet..
Någon MB har jag för mig att vi fick köra med datorn.....

Lommen
29 september 2018 · 273 Inlägg

Jag har kollat runt huvudcylindern och det är inte blött där eller nåt sånt, nja jag har väl alltid luftat som vanligt jag även om det varit ABS...

zzr94092
29 september 2018 · 4 391 Inlägg

Blir inte blött där.Bromsvätskan går in i servon och vidare in i vacumslangen   
till motorn.

Utmarks-Loke
29 september 2018 · 5 840 Inlägg

Men detta är ju en diesel, har inte de vacumpump snarare än att motorn suger vacum?

zzr94092
29 september 2018 · 4 391 Inlägg

Stämmer.men du har en slang mellan  servon och vacumpumpen och den sitter på motorn,därför skrev jag "motorn"...kolla om du har bromsvätska i slangen.har bytt en h-cylindern som läckt ut i slangen på en BMW,minns inte vad för  moddel..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang