Öppna bakluckan - Audi a4 b7 sedan

Elias00a
25 maj · 3 Inlägg

Tjenare,

Har köpt en begagnad bil nyligen och har problem med att öppna bakluckan. Det enda sättet att öppna bakluckan är att hålla inne "bakluck-knappen" på bilnyckeln i 3 sekunder, samtidigt om bilnyckleln är i tändningen så går inte det heller...
Om jag har kört och sedan ska ta ut något snabbt från bagagen måste jag stänga av bilen, dra ut nycklarna, hålla inne knappen 3 sekunder och sedan sätta i nycklarna igen för att kunna starta bilen och köra iväg igen.

Är det någon som haft samma fel eller bara någon som kan lösningen? Visst kan jag använda bilen så här, men tycker det är lite jobbigt att tvinga stänga av bilen och dra ut nycklarna bara för att ta ut en liten sak från bagagen!

MammDiin
25 maj · 1 694 Inlägg

Om den funkar med knappen på nyckeln men inte när du själv försöker öppna den så tycker man det borde vara något fel med bakluckehandtaget, eller någon kabel till den eller kontaktyta som är dålig

Elias00a
25 maj · 3 Inlägg

MammDiin skrev:
Om den funkar med knappen på nyckeln men inte när du själv försöker öppna den så tycker man det borde vara något fel med bakluckehandtaget, eller någon kabel till den eller kontaktyta som är dålig

Ja alltså jag kan bara låsa upp bakluckan genom att hålla inne bakluck-knappen på bilnycklarna i 3 sekunder, och även det slutar fungera när bilnycklarna sitter i tändningen. Men öppna luckan när jag väl har låst upp den fungerar prima, samt den låser sig så fort jag stänger bakluckan smile

MammDiin
25 maj · 1 694 Inlägg

Så om du låser upp bilen med fjärren så är bakluckan fortfarande låst?

Elias00a
25 maj · 3 Inlägg

MammDiin skrev:
Så om du låser upp bilen med fjärren så är bakluckan fortfarande låst?

https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232069/232069-63844939dfdeb36a3a2553ffd65179f1.jpg

När jag håller inne den knappen 3 sekunder låses bakluckan upp, men det funkar bara när jag håller i dem/alltså inte när de sitter i tändningen

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt