WilleG
17 juni 2019
· 185 Inlägg
Vi kör en liten uppdatering!
Bränslefilter monterat under bilen, simpelt rörklammer svetsat mot golvet.
Lade in förstärkningar på catchtank plattan så den inte ska svikta när tanken är full.
Påbörjat dragning av AN slang, dock bara fram till filtret ännu.
Tänkte prova använda mig av en sån här biltema pump som förpump till catchtanken, den ska ge 130 l/h men misstänker att denna inte kommer hänga med om man ska dra nån längre burnout t.ex.
Det tar alltså lite över en minut att fylla catchtanken som är på 2.5 liter. Duger att starta bilen med och provköra men eventuellt kan man sätta dit två stycken i framtiden eller en biltema 044.
Monterat, ska lacka skuffen innan jag drar in slangarna till catchen.
Gjorde ett styrstopp då bromsoket tog i krängningshämmaren vid fullt rattutslag.
Lite less på all kapning, borrning och svetsning så planerade jag lite för damasken till växelspaken, kan bli helt okej!
En bromsreduceringsventil till bakbromsarna på plats.
Byggde även ett fäste för behållaren till kopplingsvätskan och drog slangen genom hålet för gamla kopplingsvajern, vart väldigt snäv vinkel på slangen trots att jag vinklade fram behållaren lite men ska nog funka bra.
Kam införskaffad!
Sen kom ett ännu roligare paket
Började genast bygga grenrör.
Turbon placerad och flänsen punktad.
Kapade ur mer under luftintaget på huvet för att frigöra plats åt kompressorhuset, nu bör det finnas luftflöde in!
Litet test med huven på, kompressorhuset ska vinklas om och måste se över kylarfästena då det blir en liten glepa som ni ser.
Kollektor på plats, en rasad 530 blir bra att hålla till och bygga på.
Sådär nånting blir det. Trångt för downpipen blir det hur än jag gör
Sen wastegate, dock inte klar ännu då jag ev. behöver grövre rör till denna (se nästa bild)
Nån som kört såhär på röret till wastegaten eller blir det tokigt för flödet?
Gick även och blev med styrsystem!
Fortsättning följer!