M40 fel

Volvo745lttatraktor
18 juni · 40 Inlägg

Hej nu gör jag ett sista försök Med att få rätt på mitt problem
Jag Har en 745 ltt EPA/A traktor med Dubbla lådor m47 Och m40 bak med en så kallad ryckspärr
Felet är att Jag var ute o körde Och så ville jag prova Hur snabbt den Gick Så jag Gasa på Tills Runt 90 då den Lät något Otroligt Från Lådan/lådorna Så jag Fick lite Panik och Släppte Gasen o lät den motorbromsa En Liten stund men den Lät högre så jag Stängde av epan Kommer ej ihåg om jag La den i neutral men Den Lät mycket en stund sen Så starta jag O då Ville den ej Driva På varken 1 2 eller R utan det lät Typ Ett högt Ljud Typ som om Växeln ej va helt i Så jag Började bli Mer Orolig å Pröva o dra Spärren så den Går lagligt o då Gick den som den ska Lagligt Så jag prova o trycka fram 4 igen å sätta i spärren La den i ettan o släppte på kopplingen Sakta samma ljud driver ej På någon av växlarna så blev lite ledsen o lack då På hemvägen så Lossna Växelåds fästet så Växelådan Åkte upp och ner Så mamsen fick bogsera hem o igår hade jag in epan hos grannen p plocka av m40 där Spärren Är o allt va helt Tryckte in 4 snurra som de ska O allt satte tillbaka lådan tog några timmar allt satte i spärren Bara va fan funka ej samma symptom Som innan Va typ som något tog emot När den ville börja driva konstiga e att jag kan ju Köra lagligt så att säga men ej olagligt Va kan felet va kan de va shiftgafflen va böjd eller något

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt