Regbesikta opel blitz 69 och ta bort två hjul bak

Joarud
29 september 2019 · 171 Inlägg

Hej jag ska regga om min oppel till lätt lastbil just nu är den regad för 4000 men ska ha ner den te 3500 å jag prata med bes tekniken han sa antingen byter du däck till lite sämre däck eller tar du bort två hjul bak då de sitter  4 hjul bak men går de å göra så då kommer ju hjulet hamna så långt in. De ser ju inte ut som man bara kan ta bort innersta hjulet

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2019 · 17 478 Inlägg

Ta loss de yttersta och regbes. När du kommer hem så tar du och...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
uhlin
29 september 2019 · 2 834 Inlägg

Om du tar bort innersta hjulet så kan du väl sätta en spacer så yttersta hjulet kommer dit det ska.

Fast allra enklaste är väl att ta andra däck.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2019 · 17 478 Inlägg

uhlin skrev:
Om du tar bort innersta hjulet så kan du väl sätta en spacer så yttersta hjulet kommer dit det ska.

Fast allra enklaste är väl att ta andra däck.

Dubbelmontaget frestar ju inte på hjullagren på samma sätt som om man använder enbart ytterhjul eller spacers. Bilen är ju inte ny.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Joarud
29 september 2019 · 171 Inlägg

Hur kan de va lättare att byta däck än att ta bort två hjulgår ej att få tag i däck till en sådan finns nya i usa som kosta 3000 st det blir 18 000 plus att man ska lägga om 6 däck

Utmarks-Loke
29 september 2019 · 5 836 Inlägg

Känner igen det problemet, jag skulle behöva sex nya däck till min ford transit -84 också men det skulle ju kosta mer än bilen...

Joarud
29 september 2019 · 171 Inlägg

Hehe ja jag tar bort två hjul å reg besiktas

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2019 · 17 478 Inlägg

Joarud skrev:
Hehe ja jag tar bort två hjul å reg besiktas

Eftersom den ska vägas så: Ut med alla småsaker. Ha lite bränsle i tanken/spolarvätska och överdriv gärna när de frågar dig hur många liter du har.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Joarud
29 september 2019 · 171 Inlägg

Fattar ej de där viktigt står i pappren att den väger 2100 kilo kan du förklara lite 😂

uhlin
29 september 2019 · 2 834 Inlägg

Det är totalvikten det går efter.

Hur mycket får du lasta? Lägg det till vad den väger. Går det över 3.500 kg måste du ha C körkort alternativt regga om.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 september 2019 · 14 050 Inlägg

Joarud skrev:
Fattar ej de där viktigt står i pappren att den väger 2100 kilo kan du förklara lite 😂

Den väger 2100 kilo men totalvikten för lätt LB är 3500. Så vikt + last för ej översiga 3500 kg.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang