Vilken styrled skall man ha till en Mitsubishi Outlander 2003?

Volvo740-88 Volvo850-92
11 november 2019 · 1 674 Inlägg

Normalt brukar jag köpa delar till Volvo. Dels för att jag har en och dels för att Svenska sidor är enklare att söka på delar.

Men nu är det en Outlander 2003 jag ska köpa styrleder till. Då undrar jag vilken jag ska ha?
Jag har sökt på Bildelaronline24 och AutoDoc med mera och jag hittar bara mer och mer olika delar. Detta förvirrar mig.

Så vet ni vilka delar jag skall ha?

Volvo740-88 Volvo850-92
16 november 2019 · 1 674 Inlägg

Ingen som vet?

zzr9409209
16 november 2019 · 716 Inlägg

Varför inte köpa den hos en svensk handlare?

Volvo740-88 Volvo850-92
17 november 2019 · 1 674 Inlägg

Ivel skrev:
1. Sök delen hos en svensk handlare online.
2. Kopiera det OEM som den svenska handlaren anger.
3. Köp en led med samma OEM från utlandshandlaren.
4. Grattis du urholkar svensk detaljhandel och gör våra medborgare arbetslösa.
5. Ja det gör faktiskt skillnad även med att "bara du" köper en att fler, många bäckar små.
6. Nu när du funderat, beställ från en inhemsk aktör så har du dragit ytterligare ett strå till stacken för ett starkare samhälle. smile Om det strular med att du ändå fått fel produkt är det i mitt tycke värt dom där sextio kronorna att kunna ringa en kundtjänst, gratis, och få skicka tillbaka utan strul och tjafs.
Så tänker jag.

Lycka till med bytet, det är en rättfram och enkel procedur även på Outlandern.

Problemet med de svenska aktörerna är att dom är lika goda kålsupare. Det är också inköpt från dessa sidor.

Dock när jag brukar köpa från Volvo så brukar dom lägga på otroligt mycket pris. Jag fick dock höra mekaniker att lokala affärer som säljer bildelar, vill inte sälja till privatpersoner, utan endast fakturera företag. Det kanske därför det är så skitdyrt att köpa delar.

Köpte bland annat blinkers, Volvo orginal, för 105 kr på Bildelaronline24, medan Volvo tog 1200 kr för exakt samma del. 100% exakt samma.

Volvo740-88 Volvo850-92
17 november 2019 · 1 674 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Varför inte köpa den hos en svensk handlare?

Om jag kunde hitta en sådan handlare också. Då hade jag gjort det. Nu finns det ingen återförsäljare för Outlander i min stad dock.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang