Kommer detta ok att passa min Passat?

markusbacka
27 november 2019 · 68 Inlägg

Så... bromsarna bak till vänster ligger på. Inte mycket, men tillräckligt för att slita ut nya belägg på några månader. Det har varit ett problem i flera år, men upplever att de ligger på mer nu. Damasken sitter inte som den ska, den har släppt. Så jag antar att det enda som återstår är att köpa en ny. Det var ett h-vete att skriva in kolven sist, jag böjde verktyget och känner inte för att göra om det var tredje månad, typ.
Men vilket ok kommer passa? Behöver inte vara det bäst på marknaden, bilen ska ändå inte rulla så länge till (förmodligen). Bilen heter WJM008. Har hittat detta, kommer det att funka? Ska ju funka enligt deras sida, men kan jag lita på det?
https://m.reservdelar24.se/esen-skv-9349462.html

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 november 2019 · 4 917 Inlägg

När jag hade min gamla taunus i början på 80-talet så fick jag dylika problem..
Eftersom jag ALLTID varit en snål jevel smile så har jag alltid försökt komma runt med  billiga  lösningar..
I mitt fall så slipade jag mina kolvar med ett mycket fint slippapper och oljade sen in dom med lite av bromsvätskan.
Luftning sen på det och så var saken biff..
Alternativet var såklart att köpa nytt..
Man ska inte låta okunnigheten bromsa en..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
markusbacka
27 november 2019 · 68 Inlägg

malus skrev:
När jag hade min gamla taunus i början på 80-talet så fick jag dylika problem..
Eftersom jag ALLTID varit en snål jevel smile så har jag alltid försökt komma runt med  billiga  lösningar..
I mitt fall så slipade jag mina kolvar med ett mycket fint slippapper och oljade sen in dom med lite av bromsvätskan.
Luftning sen på det och så var saken biff..
Alternativet var såklart att köpa nytt..
Man ska inte låta okunnigheten bromsa en..smile

Åh, det orkar jag verkligen inte göra... Känns nog omständligt att behöva ta loss det gamla oket och få dit det nya. Känner att det kan vara värt 600 kr att slippa det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang