Nu har jag lyckats igen, jag har glömt bort att uppdatera!
Det har inte hänt några underverk den senaste tiden heller, men bilen blir i vart fall bättre och bättre.
Motorn började gå riktigt dåligt och misstände väldigt mycket, och det gick inte heller att varva ur den. Vid normal körning kunde jag varva som mest 2500rpm - om den ens orkade upp dit med alla misständningar.
Jag spenderade en hel lördag i garaget för att hitta felet men gick bet och var tvungen att åka dit tidigt även söndagen.
Det första jag gjorde var att byta ut den biten av avgasröret som jag hade lyckats trycka ihop i skogen eftersom jag trodde att den inte orkade trycka ur sig avgaserna i den takt den behövde. Tyvärr gjorde det ingen skillnad, men nu slipper jag iallafall den huvudvärken!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-3ace3511a26350f7607d4dc775b77e6b.jpg]()
Jag kollade tändstiften, alla såg fräscha ut men jag blästrade av dem för säkerhets skull.
Jag testade en annan tändspole.
Jag tömde två burkar bromsrengöring och en burk startspray på vacuumslangar.
Jag ställde in tändningen.
Jag justerade CO-skruven på luftmängdmätaren.
Jag mätte gaslägesgivaren.
Jag mätte spridarna.
Jag mätte luftmängdmätaren.
Jag mätte tempgivaren.
Jag använde en pyttekamera och tittade så att ventilerna öppnade, tyvärr kom jag inte åt att se avgasventilerna.
Jag mätte kompressionen - 10 på alla cylindrar utom en som låg på 13.
Till slut mätte jag soppatrycket - hur jag än bar mig åt gick det inte över 1bar - verkstadshandboken säger att den ska ha 2,5bar. Så förmodligen orkar inte soppapumpen ifrån den lilla Polon mata en V8 - vem kunde anat detta!?

![https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-01aca18fc6212ac51ad94fed0906696a.jpg]()
Mirakulöst nog så blev bilen att gå iallafall lite bättre efter den här helgen, förmodligen av justeringen på CO-skruven. Inte bra, men iallafall tillräckligt bra för att jag ska stå ut att åka tills jag orkar byta pumpen.
Jag fick för mig att peta in en "diodlampa" ifrån Wish i den främre innerbelysningen eftersom det varit så j*vla mörkt i bilen. Nu blev det ju så ljust att jag måste skaffa en till! haha
Viss skillnad...När jag stod och tittade på bilen insåg jag hur otroligt mycket fulare den blir utav gamla regskyltar, särskilt den bakre som var en sån där ful 80-tals "MC-skylt". Vid monteringen av den främre skylten åkte en roterande stålborste fram så att jag åtminstone fick bort löst sittande färg och de värsta rostflagorna, sen strök jag på hammarlack - vilket lyft!
Ytan är långt ifrån perfekt, men det duger tills jag bygger en egen stötfångare!
Nu ser den ju nästan anständig ut!![https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-558c54ac8a66bb0e3ec0e805aa48377b.jpg]()
Jag har även hunnit börja med bygget i skuffen. Målet är ett högre "golv" med en stor draglåda och ett förvaringsutrymme under. Det återstår lite men grunden är på plats. När allt är klart ska det kläs i grå högtalarmatta.
I det vänstra "hålet" ska lådan vara