3717
Sök

Handbroms tar ej vänster bak opel Astra!!

3 Inlägg
17 april 2020
Trådstartare
Skulle behöva lite tips o råd då jag tyvärr fick nedslag på besiktningen då min handbroms tog dåligt vänster bak.
Jag har gjort alla dom saker som ja kan tänkas behöva göra genom och kollat så armen fungerar korrekt o går tillbaks mm och ja konstaterade att ja fick köpa nytt ok.
Nu är det bytt men jag får det ändå inte att fungera korrekt o det är så frustrerande.
Råd o tips mottags gärna.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
17 april 2020
Då var det nog inte oket det var fel på..
Har du en kompis som kan dra i handbromsen medans du kikar, så löser du nog lösa problemet..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

3 Inlägg
17 april 2020
Trådstartare
axxet skrev:
Har du en kompis som kan dra i handbromsen medans du kikar, så löser du nog lösa problemet..

Allt detta började då ja körde länge med dåliga belägg vänster bak o när ja väl bytte så hade damasken över kolven trasats sönder så den var förstör o kolven helt ute.
Fick tillbaks kolven o bytte belägg men det var då på besiktningen som den inte tog utan bara på höger..
Jag har 1 justeringsskruv i kupén o under bilen så går det separata vajrar till båda sidor.

3 Inlägg
17 april 2020
Trådstartare
Palle45 skrev:
axxet skrev:

Allt detta började då ja körde länge med dåliga belägg vänster bak o när ja väl bytte så hade damasken över kolven trasats sönder så den var förstör o kolven helt ute.
Fick tillbaks kolven o bytte belägg men det var då på besiktningen som den inte tog utan bara på höger..
Jag har 1 justeringsskruv i kupén o under bilen så går det separata vajrar till båda sidor.

Jag är inte världsvan bilmekare så ja blir lite lost när jag inte får till det

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
17 april 2020
Om kolven varit ute så måste du lufta..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

716 Inlägg
17 april 2020
Kolven kan ha rostat åxxå,om damasken är trasig..

1 776 Inlägg
17 april 2020
Hade du inte bytt oket? Ett nytt ok måste luftas o kolven vara i botten läge o pumpas ut, innan du rör handbromsen. Börjar du rycka i spaken innan kolven e´ute .. så lär det inte bli nån handbroms där..

mvh/husse

Sök