3824
Sök

Bmw e46 karossmodeller

6 Inlägg
13 maj 2020
Trådstartare
Hej, jag har en BMW e46 316i 2001 pre facelift med 105hk motorn så antar det är M43 motorn.
Jag är inne på köpa coilovers till denna men undrar om den är skillnad i karossen mellan denna och andra e46, som skulle göra att vissa coilovers inte passar?
Har kollat coilovers från Maxpeedingrods och där står det att de passar bmw e46 320 med flera men inget om 316. Därför jag undrar.
här är en länk till de jag funderar på : https://www.maxpeedingrods.co.uk/for-hi … 98-05.html

Undrar även om det är någon som har testat coils från maxpeedingrods och undrar även vad ni tycker om dem.

MVH

4 261 Inlägg
13 maj 2020
haha511a skrev:
Hej, jag har en BMW e46 316i 2001 pre facelift med 105hk motorn så antar det är M43 motorn.
Jag är inne på köpa coilovers till denna men undrar om den är skillnad i karossen mellan denna och andra e46, som skulle göra att vissa coilovers inte passar?
Har kollat coilovers från Maxpeedingrods och där står det att de passar bmw e46 320 med flera men inget om 316. Därför jag undrar.
här är en länk till de jag funderar på : https://www.maxpeedingrods.co.uk/for-hi … 98-05.html

Undrar även om det är någon som har testat coils från maxpeedingrods och undrar även vad ni tycker om dem.

MVH

Hej!

varför inte köpa dessa? från kl racing som ska veta va dom håller på med iaf. aldrig hört om den andra brittiska sidan. denna från kl ska ju passa din modell också. Typ samma pris och du lär få dessa från kl mycket snabbare. Tror sj att ja skulle köpa från kl iaf. Beställde här om veckan fjädrar till 940 och de gick skitsnabbt och även bra kvalite^^

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/co … w-e46.html
Senast redigerat av panda666 (13 maj 2020)

6 Inlägg
13 maj 2020
Trådstartare
Ja tack ska kolla men är ändå lite sugen på de andra då de har camberplattor på (fram) vilket de andra inte har. Och man verkar inte heller få med förstärknings fästen för dämparen bak på dem, som man dock får på de andra jag länkade. vilket kan vara bra att ha

6 Inlägg
13 maj 2020
Trådstartare
Men du menar ändå då att kl racing är hyfsad bra kvalite på då?
har dessutom ingen brådska att få hem dem men ändå

4 261 Inlägg
13 maj 2020
haha511a skrev:
Men du menar ändå då att kl racing är hyfsad bra kvalite på då?
har dessutom ingen brådska att få hem dem men ändå

ja skulle rekommendera kl racing, och som sagt kan ta lite tid att få hem grejerna med viruset nu samt skulle dom inte passa din bil så måste du skicka tbax.. måste du ha exakt dom grejerna som inte fanns med kl? kl¨s version kommer ju passa bra på din bil. annars mailar du dom bara , dom du tänkte köpa från början som du var osäker på om dom passar din bil. maila och fråga om dom passar. 316 är 4 cylindriga motorer och kanske har lite annorlunda fjädring än 320-323-325 etc som är 6 cylindriga. Alt kan du även kolla ebay dom har bra priser.

6 Inlägg
13 maj 2020
Trådstartare
ja såklart men fick precis svar från dem på vissa grejer och de sa att de räknar med 4-6 arbetsdagar till sverige. Och de grejerna som inte fanns med (kollade nu och tror de kallas topplagringar på svenska, de andra hade jag bara försökt översätta från engelska) ena var ju topplagringar som var starkare vilket kan vara bra då coilovers kan vara hårdare än vanlig fjädring för att minska risken att något annat går sönder. och den andra grejen var ju så man kan ställa camber fram, vilket jag nog är sugen på (inget överdrivet bara lite kanske 1-2 grader) men det är inget måste

4 261 Inlägg
13 maj 2020
haha511a skrev:
ja såklart men fick precis svar från dem på vissa grejer och de sa att de räknar med 4-6 arbetsdagar till sverige. Och de grejerna som inte fanns med (kollade nu och tror de kallas topplagringar på svenska, de andra hade jag bara försökt översätta från engelska) ena var ju topplagringar som var starkare vilket kan vara bra då coilovers kan vara hårdare än vanlig fjädring för att minska risken att något annat går sönder. och den andra grejen var ju så man kan ställa camber fram, vilket jag nog är sugen på (inget överdrivet bara lite kanske 1-2 grader) men det är inget måste

viktigaste är ifall dom passar din bil? fråga du det? om dom kan garantera att dom passar din bil så är det bara o beställa^

6 Inlägg
13 maj 2020
Trådstartare
har frågat dem nu om de passar min bil får la se vad de svarar, men om det är någon som har erfarenhet av maxpeedingrods överlag och deras coilovers lyssnar jag gärna:)

Sök