Ja , eftersom jag fixade v50:n , så tänkte jag fixa min egen också eftersom jag hade "grejorna" framme..
Jag började med att ställa ratten rätt..
Ramade in åbäket med snöre och började mäta..
Snöret får inte nudda något av hjulen..
4 mm fel på vänster fram !! och man kunde nätt och jämt se att hjulet pekade utåt..
Ja, det blev till att lossa muttern på styrstaget med 17mm nyckel och hålla emot med 13 mm på stången.
Vred neråt så att stången skulle bli längre så att det blev toe-in och spände muttern.
Jag fick hålla på ett BRA tag såklart för att få till den sista halva mm, så att det blev toe-in.
Det är 175-65-14, gamla nerslitna BILLIGA vinterdäck som sitter på om nu någon undrar..

Dom kallas visst allround av någon outgrundlig anledning..
Jag pumpade i lite extra luft på Q8 , så det blev 2,6 bar, och det blev lika lättstyrt som på en ny v50..
Provade att bromsa och släppa ratten och det var precis som det skulle med färdriktningen..
Det var det iofs innan också, så jag är lite förvånad att den låg 4 mm fel..
Men japsare är kanske såhär tålmodiga tills man upptäcker att däcket är snedslitet..

Konstigt nog så har jag inte blivit stoppad och fått däcken kollade ännu , på minst 15 år, men det kanske beror på att det sitter en snäll gammal farbror bakom ratten som inte är värd att stoppa, vem vet..