Toyota Corolla ke70. Renovering av en nybörjare

Har en ke70 från -81 som jag tänkte få lite stil på. Är svag för jdm-look och tycker det är skitballt med massa camber och djupa fälgar. Gillar när saker och ting är välgjorda och hoppas denna bil kommer ge ett gött intryck även på nära håll när den är klar. Till att börja med får det mesta vara original men när plånbok tillåter så köper jag prylar :-)
  • 82 Följare
  • 47 012 Visningar
  • Uppdaterades senast 30 november
FredGaute
20 november · 574 Inlägg

Bilprosjekter består ofte av modding...hehe.
Det vet jeg litt om etter å ha lagt 7 år i en 20M HT..

Senast redigerat av FredGaute (27 november )

lowsnuff
26 november · 171 Inlägg

I måndags var jag ute en sväng igen. Börjar bli lite kallare nu känner man när man ska pilla med fingrarna under en motorhuv.

På min egen bil blev det bara att lägga lite underredsgrejs i hjulhusen fram.
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52192/52192-84647b53e477dfff80b6d583a8f59693.jpg

Nästa steg är egentligen att lacka lite stag o grejer fram plus växellådan.
Men dom grejerna är på blästringen nu (inte växellådan den står o skäms i ett hörn)

Istället blev det att äntligen få igång kompisens s13 som står i porten bredvid min. Den har inte varit igång på ett par år. Igår hände det, mycket felsökning och köp av ny bränslepump och reläer o grejer de senaste veckorna för honom. Men kul att den gick igång nu! Provrundan på uppfarten nästa gång vi är ute i garaget!!

Over and out

lowsnuff
måndag 08:42 · 171 Inlägg

Halloj!

fick hem dom blästrade grejerna i helgen.

Och hör och häpna. dom hade varit så snälla så dom har pulverlackat allt åt mig också!
himla proffs! bromsok, länkarmar, växellådsupphängningsgrejen.

Nu är det bara växellådan som ska få lite färg så kan man börja bygga ihop lite motorrum :-)

bilder kommer...

//Dennis

Munkis
måndag 09:00 · 1 381 Inlägg

Riktigt kul projekt! Snyggt jobbat smile

Vad händer i mitt garage? Ja.. är ni nyfikna så in och kika :) Lite diverse volvoprojekt och även lite pill med min Buick -59
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=330059
lowsnuff
måndag 11:24 · 171 Inlägg

Munkis skrev:
Riktigt kul projekt! Snyggt jobbat smile

tack så mycket!
kul att du gillar det smile går långsamt framåt men än dock framåt !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang