28 februari 2021
Trådstartare
Jag tycker det åter mycket konstigt.
Men ni vet kanske bättre.
Träffade i går en man som inte ville köra med sin Defender Puma för att kopplingen var nybytt.
Han hade ägt bilen i tre veckor.
Den var körd, om jag minns rätt, 13.000 mil.
Han hade låtit byta till keramisk koppling.
Varför undrade jag.
Jag frågade även hur han på 3 veckor kunde har kört ner kopplingen.
Dragit tungt släp, frågade jag?
Han hade inte dragit något släp sa han.
Bekräftades av att bilen, konstigt nog, inte hade någon "kula".
Han hävdade att han skulle följa verkstadens rekommendationer.
Han var inte så tekniskt bevandrad, men jag antar att det är tryckplattan som är keramisk.
Han visade bild på lamellen, i mobiltelefonen, och visade på en sedvanlig lamell med 4 skruvfjädrar - inte membrantyp - med sedvanlig (korkliknande) beläggning.
Har någon hört att en koppling ska körs in - och i så fall INTE i terrängen?