Volvo 245 DL -85 som ska räddas från gubbdöden!

Ännu ett projekt?! Hur ska nu detta gå... Kan detta stanna på bruksskicksbevarande? Det får tiden utvisa...
  • 99 Följare
  • 44 668 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 april
Mew
8 april · 1 615 Inlägg

Cuefa skrev:
Haha, vilken energi Du har!
Du kommer ha en om möjligt ännu mer unik bil med de där trä-detaljerna 👍

Och helt rätt val med x-eker 💪

KolGruvan skrev:
Blev riktigt bra dom trälisterna🙂  gör väldigt mycket på utseendet 😁

Mr_Humble skrev:
Grymt rolig läsning, fortsätt så big_smile

Tack ska ni ha! Tror det kommer göra sig väldigt bra med lite mörkare lister tillsammans med svart inredning. Är inte så glad i trä mot blått, men den detaljen blir det förhoppningsvis snart ändring på. tongue

Loveless skrev:
Väldigt välgjorda trälisterna ser ut att vara. Har aldrig varit någon direkt anhängare av träpaneler, men om man gillar det blir det väldigt snyggt. smile Mycket arbete du lägger ner.

Har jag inte heller varit med någon av mina bilar - fram tills jag skaffade denna. Vem vet, den kanske "gubbar" av sig på mig istället för motsatsen. Eller så börjar jag bara bli gammal. roll lol

Senast redigerat av Mew (8 april )

Mew
8 april · 1 615 Inlägg

Tog tag i det sista med AC-konverteringen. Nytt torkfilter inhandlades på Volvo. Även Esterolja, som används vid r134a-konvertering. Den är kompatibel med både den gamla och den nya gasen (och oljan).
https://i.imgur.com/OHaNzAp.jpg

Torkfilter på plats. Anslutningarna fick nya O-ringar anpassade för AC-system, insmorda i esterolja. Det nya har en tryckvakt, en mycket välkommen förändring. Ska dra kablar till den, vem vet, det kanske räddar kompressorn en dag.
https://i.imgur.com/QIiOgFv.jpg

Tog bort servopumpen och dess fäste. Ersätts med ett lite större fäste. tongue
https://i.imgur.com/oBYiVeK.jpg

Passade på att byta motorkudden på denna sida nu när det var gott om plats. Visade sig vara en väldigt bra idé... Blev rätt trångt där sedan. lol Själva bytet var okomplicerat, den gamla kudden var inte speciellt dålig men det är ju lika bra att byta. Den andra ska också bytas ut i framtiden, blir i samband med nästa oljebyte då det är mycket mer plats med oljefiltret borttaget.
https://i.imgur.com/LZWBb7t.jpg

Den gamla oljan tappades ur kompressorn och den fylldes med korrekt mängd esterolja, följer Volvos gröna verkstadshäfte på r134a-konvertering.
https://i.imgur.com/P3kXOZT.jpg

Hörde ett ljud i trädgården och kände mig iakttagen. Tänkte att det var någon av våra katter som var nyfiken. Nja.. denna var något större. lol
https://i.imgur.com/mcACOl2.jpg

Den bara satt och kollade på ett tag, sedan lade den sig ner och började tvätta sig. Totalt obrydd om att jag väsnades några meter bort. tongue
https://i.imgur.com/sxGtgf2.jpg

Monterade kompressor och servopump. Själva fästbygeln på servopumpen får flyttas ett halvvarv (spegelvändas) när man byter till detta fäste, men det sitter hål förberett så det är bara att flytta över befintligt fäste och skruvar.
https://i.imgur.com/UCCDJ81.jpg

Ungefär här blev jag väldigt glad att jag tänkt på att byta motorfäste tidigare. Inte lika lätt att komma åt längre. tongue Börjar bli väldans mycket bös i motorrummet... roll
https://i.imgur.com/qg8IxML.jpg

Dagen efter laborerade jag lite med remmar. Servopumpen går nu på AC-kompressorns remhjul, så längden på kompressorns rem påverkar även hur lång rem servopumpen ska ha. Lite bredare remmar är en bra idé här, eftersom kompressorn tar en del kraft. Hittade tyvärr ingen kombination av remmar som passade på hyllorna, inte heller fanns det hemma på hyllan i bildelsbutikerna. Till slut hittade jag en passande aggregatrem på Hindab. Billigt var det definitivt inte, men vad gör man, behövde ha bilen rullande samma dag eftersom jag skulle hämta dörrarna med elhissar i det tidigare inlägget. tongue
https://i.imgur.com/vRahkhE.jpg

Dock stötte jag på lite patrull. På York-kompressorn sitter anslutningarna rakt bakåt. På denna sitter de uppåt. Slangen mot kondensorn passar ändå så där gör det inget, men det är värre med den tjocka slangen som går in i kupén. Den går inte riktigt att få på plats och är för styv för att vridas så pass - eller ja, det hade nog gått att tvinga dit den, men då hade den legat helt fel och varit ivägen för typ allt. Tänkte få pressat en rak slang att använda som adapter, så kopplingen hamnar lite högre upp. Då borde det funka. Det är sista steget innan provtryckning..! big_smile

Tillverkade även lite snabbt ett fäste för kupévärmaruttaget. Valde att montera det dolt lite högre upp under isoleringen/panelen på passagerarsidan, så slipper man se det.
https://i.imgur.com/kk5Mbd5.jpg
https://i.imgur.com/iHCMjNt.jpg

Senast redigerat av Mew (9 april )

Cuefa Kungen av dagspendlande.
8 april · 3 432 Inlägg

Vilket slit... men AC e guld värt.
Ska ta tag i att byta kompressorn på Heepen den här sommaren, inte en sommar till med mörk bil, svart skinn och INGEN AC! 🥵

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 "Den Hjälpande Handen" (2020)
Xebers76
8 april · 1 926 Inlägg

What does the fox say?

JAF
8 april · 130 Inlägg

Kul att följa ditt AC-arbete! Och det ska bli spännande att få se hur provtryckningen har gått. Jag är mitt uppe i min AC-konvertering nu. Har precis lyckats få ut fläktpaketet från donatorbilen. Ett riktigt åbäke! Nu är det bara allt i motorutrymmet kvar. Lite fler saker på en senare 240 med det stora torkfiltret så det blir trängre i motorutrymmet, och sen ska det bli spännande att se om jag ens får det att fungera haha.

Förresten, var köpte du o-ringssatsen?

Senast redigerat av JAF (8 april )

Volvo 245 Turbo "USA" (1982)
Nurminen86
9 april · 87 Inlägg

Vilket jävla jobb du gort med 245:an  😁👍👍

Volvo 740 Gl "Sugis" (1989)
Mew
9 april · 1 615 Inlägg

Cuefa skrev:
Vilket slit... men AC e guld värt.
Ska ta tag i att byta kompressorn på Heepen den här sommaren, inte en sommar till med mörk bil, svart skinn och INGEN AC! 🥵

Ja usch, skinn utan AC är inte skoj. 😅 Låter som en bra idé. tongue Måste shimsa om magnetkopplingen eller byta kompressorn på Hondan med, tydligen ett standardfel på de där... Tryck finns men kompressorn går inte igång. Vart manuell ac (rutorna nere) i somras. Tur att frugan inte är allt för kräsen. lol

Xebers76 skrev:
What does the fox say?

Ja denna höll faktiskt truten denna gång. tongue

JAF skrev:
Kul att följa ditt AC-arbete! Och det ska bli spännande att få se hur provtryckningen har gått. Jag är mitt uppe i min AC-konvertering nu. Har precis lyckats få ut fläktpaketet från donatorbilen. Ett riktigt åbäke! Nu är det bara allt i motorutrymmet kvar. Lite fler saker på en senare 240 med det stora torkfiltret så det blir trängre i motorutrymmet, och sen ska det bli spännande att se om jag ens får det att fungera haha.

Förresten, var köpte du o-ringssatsen?

Lycka till, det är som sagt mycket jobb men det kommer vara värt det i slutändan. big_smile Ja usch, tyckte det blev trångt redan här. Men så har iofs B200K en miljon vakuumslangar som går överallt med. roll

Köpte packningssatsen ifrån England i fjol, minns inte exakt var tyvärr. 😅

Nurminen86 skrev:
Vilket jävla jobb du gort med 245:an  😁👍👍

Tack, det spårade visst, som vanligt. 😂👍

Mew
11 april · 1 615 Inlägg

Råkade komma över en körbar reservdelsbil som hade något jag ville ha... big_smile Testad och fungerande! Blir en genomgång och sen montering!
https://i.imgur.com/OGrTQEJ.jpg
(Dock gör jag inte om misstaget att byta på backen, ensam, på en grusuppfart... Gör INTE det. Näst intill omöjligt att rulla och få lådan dit man vill både när den ska ner och upp igen, och man har ont överallt i kroppen i flera dagar efteråt. 0/5 toasters. sad

Mew
11 april · 1 615 Inlägg

Listerna fick sig sista lagret klarlack igår kväll, så nu när det torkat limmade jag på de modifierade kromlisterna. Använde inte 2k-limmet denna gång - hade varit bättre, men det torkar för snabbt och är inte lika precist att lägga på. Fick limma dem en liten bit i taget så de lade sig rätt, finns ju inget spår att gå efter längre.
https://i.imgur.com/DXc5Rci.jpg
https://i.imgur.com/qFrNR5h.jpg

Och monterat. smile Fick justera fästpluggarna lite pga mänskliga faktorn, men resultatet blev bra! big_smile Ska ta bättre bilder i dagsljus imorgon. smile
https://i.imgur.com/ZA5ePDA.jpg
https://i.imgur.com/4vmfKFF.jpg
https://i.imgur.com/BcWz2eL.jpg

Känner dock mer och mer att jag måste byta ut den blåa inredningen. Trä och blått tillsammans är... Inte min grej. lol

JAF
11 april · 130 Inlägg

Riktigt snygga lister! Bra jobbat! Tack för tipset att inte tråckla med växellådan ensam på en grusuppfart. Jag har funderat på det, men jag lämnar nog in bilen på en Volvoverkstad istället så får de byta koppling och lite annat. Det får vara värt pengarna. Men bra tips att passa på att byta motorkuddar när man ändå är där och river med kompressorn! Det ska jag göra. Hur höll du motorn uppe medan du bytte motorkudden på den ena sidan?

Volvo 245 Turbo "USA" (1982)
Mew
11 april · 1 615 Inlägg

JAF skrev:
Riktigt snygga lister! Bra jobbat! Tack för tipset att inte tråckla med växellådan ensam på en grusuppfart. Jag har funderat på det, men jag lämnar nog in bilen på en Volvoverkstad istället så får de byta koppling och lite annat. Det får vara värt pengarna. Men bra tips att passa på att byta motorkuddar när man ändå är där och river med kompressorn! Det ska jag göra. Hur höll du motorn uppe medan du bytte motorkudden på den ena sidan?

Tack! Ja, att göra det själv utan lyft är väl helt OK, men då ska det vara ett plant golv så man kan rulla lådan dit man vill med domkraften el liknande. Och hissa upp bilen på alla 4 hjul högt, då menar jag HÖGT. Krävs mycket plats att få in och ur lådan, sprängkåpan är högre än man tror. smile

Angående motorkudden - lyfte bara under tråget med en domkraft, med en träkloss emellan för att inte buckla till det. Gick klockrent, underlättar om domkraften är av varianten som är enkel att höja och sänka direkt på handtaget, så kan man justera höjden efter behov snabbt och enkelt. smile

Mew
12 april · 1 615 Inlägg

Var ju tvungen att ta en bild nu på morgonen. big_smile Kanske lite löjligt, men jag är barnsligt glad över dem. 😁😅
https://i.imgur.com/k564WLQ.jpg

Dock blev vinkeln på hörnlisterna inte helt perfekt, har med vreden för utblåsen att göra. Kan inte vinkla ner listerna mer pga att kromlisten tar i då. Så de skulle varit någon mm högre. Men det stör mig inte så pass att jag kommer göra on det, nu får det vara så. tongue
https://i.imgur.com/8u4ttmP.jpg
https://i.imgur.com/ygiIzkG.jpg

Cuefa Kungen av dagspendlande.
12 april · 3 432 Inlägg

Fått lite snö under natten du å ser jag ^^

Blev faktiskt över förväntan bra med de där listerna!
Och det funkar bra med trä och blått... wink
Hade det i min V8 faktiskt 😁

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 "Den Hjälpande Handen" (2020)
Mew
13 april · 1 615 Inlägg

Ja, tydligen blev det så... roll Gillar det, men inte när det ska vara vår!
Tack! Jo asså jag har försökt gilla det, men... nej, har inte lyckats. Inte i en 240 iallafall. 😅




Igår var jag och hämtade några golvmattor, som jag gav en rejäl rekond. Det behövdes... roll Men de verkar vara fina under all skit.
https://i.imgur.com/J6ghaHx.jpg
https://i.imgur.com/zUk4B53.jpg

Det kändes lika bra, eftersom igår kväll började jag tackla elhissarna och elspeglarna. big_smile
https://i.imgur.com/F5myEwa.jpg

Började med förardörren, eftersom den är jobbigast. Stora kontaktstycken som ska brottas genom gummigenomföringen. Men lite WD40 och mycket kramp i fingrarna gjorde susen. big_smile Fönsterhissmekanismen till elhissarna är väldigt lång, och inte helt lätt att få in i dörren. Det smidigaste var att ta ur rutan så mekanismens armar kan sticka upp där när klumpen vid motorn trycks in. Förstärkningen i dörren ställer till det lite grann. Men det gick till slut.
https://i.imgur.com/SXn8EiI.jpg

Tryckte dit spegeln med. smile
https://i.imgur.com/vZ92oze.jpg

Drog sedan det främre kablaget inne i bilen, under brädan - det börjar bli rejält trångt där under. AC-paketet är enormt mycket större än det vanliga, och extratillbehörens kablage börjar ta över det lilla utrymme som finns... lol

Krånglade till slut dit det, och tänkte bara ta passagerardörren också innan jag gick in och lade mig. Upprepade processen, men hann knappt vinkla rutan förrän den gick upp i rök i mina händer. yikes
https://i.imgur.com/8tNjrFK.jpg

Har hört vad spänningar i glas kan ställa till med, men inte upplevt det förrän nu. Det tog verkligen ingen ansträngning alls..! Och mitt "ska bara" förlängde kvällen avsevärt. De av er som varit med om krossat säkerhetsglas vet att det hamnar ÖVERALLT, trots att dörren var vidöppen var hela bilen full av det, även förarsidan.

Såklart står jag dessutom på grus, så det är inte bara att sopa upp... och vi har katter som springer på gården, så det måste upp omgående. Så det var bara fram med skyffeln och kratta-skyffla-kratta-skyffla tills jag inte såg något mer glas. Tog ca 45 minuter..

Nu var klockan runt 11 på natten, och grannen har småbarn. Inte läge att börja väsnas med en dammsugare precis. Kollade schemat, började inte förrän 10 dagen därpå. Gött, hinner fixa resten på morgonen innan jobbet.
Hade som tur var en extra sidoruta liggandes fortfarande, så tryckte bara fast den i gummilisten över natten.
Gick in och lade mig.

Och vaknar 06:40 av att chefen ringer - vart någon miss i schemat, så jag behövs på plats hela dagen. Mumlar något ohörbart att jag är på plats så fort jag kan och ramlar ur sängen.

Frugans bil kan jag inte ta eftersom hon behöver den till jobbet själv. Och såklart är den röda 245an utlånad till min mamma just idag. Så vad gör man, kastar på sig kläder, sätter på kaffe och kastar sig ut med dammsugaren i högsta hugg. Dammsuger sätena, golvet och inuti dörren och får panikskruva dit mekanismen och trycka clipsen som håller rutan på plats. Rivstart iväg och hann till jobbet ca en timme efter samtalet. Kaffet kom väl till pass, kan jag nämna.



Så eftersom jag jobbar heldag har jag en timmes rast. Att äta tar en kvart. Vad gör man på resterande tid? Jo, självklart fortsätter man skruva. lol lol
https://i.imgur.com/ygQXJMe.jpg
https://i.imgur.com/XgcZ1Yi.jpg

Gillar verkligen dessa speglar. big_smile
https://i.imgur.com/DN5bcZd.jpg
https://i.imgur.com/3ecW6QW.jpg

(Rutramen är borta eftersom jag ville se hur det såg ut där under. Förbereder en liten genomgång. Såg helt okej ut, turligt nog, men där är lite grann som ska fixa innan den åker tillbaks på plats.)

Senast redigerat av Mew (14 april )

Lucif3r
14 april · 854 Inlägg

Tråkigt med rutan.. Dom är skapligt läskiga när dom bokstavligen exploderar... Och som sagt, det hamnar precis överallt.

Mr_Humble
14 april · 676 Inlägg

Fint me både elhissar å elspeglar big_smile då kan jag köpa dina gamla speglar wink

Det är detaljerna som gör det
Volvo 245 Gl "En gratis 245a" (1986)
Volvo 745 Gl "Kalsongblå 745 Gl 48000 mil" (1989)
Mew
fredag 16:06 · 1 615 Inlägg

Igår kväll blev det att modifiera dörrsidor!
Använde "rätt" dörrsidor som mall och ritade upp var hålen ska vara. På de senare dörrsidorna är hålen i pappen förberedda, så man bara behöver skära i vinylen. Så är inte fallet på dessa. Det tog emot en hel del att skära hål i dörrsidorna kan jag säga, speciellt i slutet när man tog i vinylen. Nu gick det inte att ångra sig.
https://i.imgur.com/M8EHK8v.jpg
https://i.imgur.com/KFJcVvN.jpg

Tyvärr har de haft en större variant av högtalare i bilen de kommer ifrån, så hålet i de främre dörrsidorna är större än mina originalhögtalare. Men med lite noggrann mätning gick det att placera dem så hålet precis täcks av ramen när den åker på. Tyvärr syns fortfarande tryckmärkena i kromlisten och dörrsidan, men det är inget man tänker på speciellt mycket. Eller ja, ingen annan kommer tänka på det. Jag kommer. lol Men det är ju alltid så. tongue Osäker på om det går att fixa på något sätt, men är tveksam till det.
https://i.imgur.com/KFjHUm9.jpg

I de främre dörrsidorna skar jag upp hål för de stora dörrfacken med. Testade utan, och även med de små facken som var tillval till dessa tidiga bilar, tidigare när jag fick hem dörrsidorna.
https://i.imgur.com/sZeZFVn.jpg

Problemet är att det ser så fjuttigt ut med dessa maffiga innerhandtag och så... inget alls under. De gamla handtagen var ju mycket mer slimmade.

Så det fick bli såhär. Första dörrsidan på!! big_smile
https://i.imgur.com/7CLBZPD.jpg

Funkar faktiskt bra, gillar att ha ett fack där sakerna inte syns, så slipper man se fönsterskrapan ligga där i dörren och flina åt en. Så jag är väldigt nöjd. smile 


Jag tänkte även förstärka dörrfacken innan de åker på permanent. Nu när jag har fått tag på sprickfria så vill jag gärna att de ska fortsätta vara det. Så jag kapade upp hålplattor till passande dimensioner - lyckades samtidigt trimma ena pekfingernageln (och toppen) lite av bara farten - och lackade sedan plattorna svarta.
https://i.imgur.com/UQ7gS0s.jpg
https://i.imgur.com/MylZBX0.jpg

Rengjorde allting ordentligt och limmade fast förstärkningarna med 2K epoxylim. Inbillar mig att hålplattor är ett bättre alternativ eftersom limmet kryper ut i hålen och därmed "greppar tag" i plattorna bättre.
https://i.imgur.com/YSeJDP7.jpg

Återstår att se huruvida det löser problemet de flesta 240-ägare är väl medvetna om. Märker vi när frugan går lös på passagerarsidans dörr. big_smile

(Sen har jag satt knät i facket oftare än vad hon har gjort. Så att ni vet. roll )



Mr_Humble skrev:
Fint me både elhissar å elspeglar big_smile då kan jag köpa dina gamla speglar wink

Jadå, har lagt undan dem åt dig. tongue

Loveless
söndag 07:56 · 497 Inlägg

Ser lite konstigt ut med både kartfack och plastfacken på dörrsidorna, men det är säkert praktiskt. smile

Snyggt med 260 låsknoppar med.

Volvo 765 Turbo Diesel "Sudden" (1987)
Volvo 264 GL "Hooken" (1975)
Mew
måndag 13:49 · 1 615 Inlägg

Loveless skrev:
Ser lite konstigt ut med både kartfack och plastfacken på dörrsidorna, men det är säkert praktiskt. smile

Snyggt med 260 låsknoppar med.

Jo,är nog inte alla som kommer gilla det misstänker jag. Men jag är nöjd för tillfället iallafall. big_smile

Ja! Fick äntligen tag på en uppsättning där kromet inte har flagnat av, så de åker på i samma veva! smile Krom och svart går så sjukt bra ihop tycker jag. big_smile

Mew
måndag 13:50 · 1 615 Inlägg

Kan ni gissa vad jag gjorde i helgen? big_smile

Började i fredags kväll efter jobbet med att riva ur inredningen. Lika bra att göra jobbet ordentligt. Började dra kabelhärvorna så snyggt som möjligt, börjar som sagt bli en del kablar i bilen nu. smile
https://i.imgur.com/6BoWZm8.jpg
https://i.imgur.com/1j8RQUv.jpg

Bältesvarnaren får nu ÄNTLIGEN ryka. Använder alltid bälte så behöver knappast någon påminnelse, allt den gör är att skapa irritation när man av någon anledning har bilen på tomgång. Så nu äntligen - väck, kaput, finito.
https://i.imgur.com/2ZMbaUG.jpg

Vill gärna ha sätesvärme på passagerarsidan med, finns ju bara i förarstolen på denna. Så byggde om 2 originalhärvor till en. Stolen går att ordna i efterhand, men nu är det fördraget och bara att koppla in. Passar samtidigt på att flytta ner knapparna till mittkonsolen med, som det sitter på årsmodeller 86 och framåt.
https://i.imgur.com/IgvxH0g.jpg

Fick tag på lite mer godis... big_smile Passar på att montera en NOS bricka till AC-reglaget. Även NOS hållare till solskydden ska på. Dessa kanske håller ett tag. roll
https://i.imgur.com/OUsA4RY.jpg

Ny, fin bricka. smile Satte även i en annan knapp/bricka istället för sätesvärmen. Har planer för denna i framtiden... Men är det någon som vet åt vilket håll denna sitter original? Jag satte den med symbolen uppåt, som de sitter i 7/940, men det ser lite skumt ut... Ska den vara neråt kanske?
https://i.imgur.com/1WguFl8.jpg

Kikade lite i original monteringsanvisningarna för både elhissar och elspeglar. Fick reda på att elhissarnas stoppklackar går att justera, hade jag ingen aning om. tongue Även smidigt med info om vilka säkringar man ska koppla in sig på.
https://i.imgur.com/TdPNIkB.jpg
https://i.imgur.com/s929i8j.jpg
https://i.imgur.com/8Yke5uQ.jpg

Justerade även in alla fyra elhissar och spände sedan åt fästskruvarna. Smorde även upp alla glidytor, och lade ett extra lager rostskydd i dörrarna. Hade lite problem med varierande styrka på motorerna - en orkade knappt dra upp rutan alls för att 5 minuter senare gå i full fart. Visade sig vara dålig jord, inte så konstigt med alla extratillbehörs kabelskor som jordar här numera... lol Slipade rent, smorde in med kontaktfett och satte elhissarnas kabelsko längst i botten, mot plåten. Sedan funkade det klockrent. smile
https://i.imgur.com/w1JtuxV.jpg


Fick tag på en annan lite rolig grej. En matta till den främre askkoppen! Så blir det ett prylfack istället. big_smile
https://i.imgur.com/q4XfWzy.jpg
https://i.imgur.com/vDX3qf2.jpg

Jag gav även växelspaksdamasken samma behandling som dörrsidorna tidigare fick. Den var tyvärr lite sliten, men fick ett enormt lyft efter detta. smile
https://i.imgur.com/JKd5gtC.jpg
https://i.imgur.com/FPz3k1J.jpg
https://i.imgur.com/hY1APdT.jpg

Fick problem med centrallåset nu efter kabeldragningen ut i förardörren. Gick att låsa, men inte låsa upp. Tog loss kablaget till förardörren och mycket riktigt var en kabel av.
https://i.imgur.com/Jv0rX7j.jpg

Jag reparerade härvan, men hade en mycket finare liggandes, så jag monterade den istället. Bytte även ut givaren till förardörren mot en finare, när jag ändå höll på. Så får de andra agera reserv istället.
https://i.imgur.com/WlQuEHM.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang