Samlingstråd för frågor om bultcirkel, offset, bredd osv. Även "passar dessa fälgar/däck min bil?" - frågor.

Berglund_89
19 april · 1 273 Inlägg

Tjena, tänkte köpa nya sommarpuckar till min A4 B7 Quattro, kan jag åka 19" på den?
Isåfall vilken fälgbredd, ET & däckdimension?

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
Audi A4 Avant 2.0 TDI S-Line "quattro l catch me if you can" (2007)
Bolibomp
24 april · 7 Inlägg

Bolibomp skrev:
Jag har ett par fälgar som är et 40 som jag tänkte skaffa nya däck till o sätta på min v70 II. Det ser ut att kunna bli tight mot skärmkanten med 225 som sitter på nu, är det någon som har koll på om det skulle funka med 245 breda sulor eller är det bara att glömma? Fälgarnas storlek är 8x18.
Eller går det att kolla enkelt genom att lägga en tumstock mot hjulen och skjuta upp mot skärmen? Hjulen lutar väl inåt vid kompression av fjädringen, kan man räkna ut hur mycket det gör det?

Citerar mig själv ifall någon söker svar i framtiden. Et40 med 245/45 r18 funkar på v70II. Dock så naggar däcken lite försiktigt i hjulhusen bak men det löser man enkelt med husvagnsfjädring eller nivåreglering smile

Kevren2000
5 maj · 1 Inlägg

Äger en mercedes w111 220s 1962 och undrar över vad för fälgar som passar bra gärna något lite större i 17-19 tums hållet. Och vilka mått man borde följa?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang