Det är en riktig automat med momentomvandlare, ingen dubbelkopplingsväxellåda. Otroligt starka enheter, sitter även bakom diesel-V8orna i Touareg och Q7.
Det är en riktig automat med momentomvandlare, ingen dubbelkopplingsväxellåda. Otroligt starka enheter, sitter även bakom diesel-V8orna i Touareg och Q7.
Touareg har Aisin-låda. Q7 har jag inte koll på.
ZF8HP45 är godkänd till 450Nm kontinuerligt vridmoment. Sitter även i väldigt många BMW, Dodge och Jeep.
En vanlig momentomvandlarlåda, INTE DSG som många verkar tro alla VW automat är (t.o.m bilsäljarna annonserar dom som DSG ibland...)
Det är en riktig automat med momentomvandlare, ingen dubbelkopplingsväxellåda. Otroligt starka enheter, sitter även bakom diesel-V8orna i Touareg och Q7.
Touareg har Aisin-låda. Q7 har jag inte koll på.
ZF8HP45 är godkänd till 450Nm kontinuerligt vridmoment. Sitter även i väldigt många BMW, Dodge och Jeep.
En vanlig momentomvandlarlåda, INTE DSG som många verkar tro alla VW automat är (t.o.m bilsäljarna annonserar dom som DSG ibland...)
Det är inte samma låda, det är helt korrekt. Touareg har Aisin, men Q7 har faktiskt ZF-låda (ZF8HP55). Amarok har mycket riktigt också ZF.
I stand partly corrected. Men Amarok-lådorna är i vilket fall tåliga pjäser, har hittills inte hört mycket gällande problem med dem.
Det är en riktig automat med momentomvandlare, ingen dubbelkopplingsväxellåda. Otroligt starka enheter, sitter även bakom diesel-V8orna i Touareg och Q7.
Touareg har Aisin-låda. Q7 har jag inte koll på.
ZF8HP45 är godkänd till 450Nm kontinuerligt vridmoment. Sitter även i väldigt många BMW, Dodge och Jeep.
En vanlig momentomvandlarlåda, INTE DSG som många verkar tro alla VW automat är (t.o.m bilsäljarna annonserar dom som DSG ibland...)
Det är inte samma låda, det är helt korrekt. Touareg har Aisin, men Q7 har faktiskt ZF-låda (ZF8HP55). Amarok har mycket riktigt också ZF.
I stand partly corrected. Men Amarok-lådorna är i vilket fall tåliga pjäser, har hittills inte hört mycket gällande problem med dem.
Stadiga och pålitliga lådor, min Amarok har gått 26600mil och både motor och låda går hur fint som helst (Jag tror dock inte på VW som säger att oljan aldrig ska bytas, ZF säger 8000 mil intervall. Jag har bytt olja vid 22900mil och igen vid 24500mil samt anpassningskörning)