3760
Sök

Amaroklåda

360 Inlägg
28 april 2021
Trådstartare
#1
Automlåda på en Amarok står att det är en 0DR 8/1, vad är det för låda?

360 Inlägg
29 april 2021
Trådstartare
#3
Det är ingen torrlåda?

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
29 april 2021
#4
Bilproblemet skrev:
Det är ingen torrlåda?

Det är en riktig automat med momentomvandlare, ingen dubbelkopplingsväxellåda.
Otroligt starka enheter, sitter även bakom diesel-V8orna i Touareg och Q7.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

5 867 Inlägg
29 april 2021
#5
Cuefa skrev:
Bilproblemet skrev:
Det är ingen torrlåda?

Det är en riktig automat med momentomvandlare, ingen dubbelkopplingsväxellåda.
Otroligt starka enheter, sitter även bakom diesel-V8orna i Touareg och Q7.

Touareg har Aisin-låda.
Q7 har jag inte koll på.

ZF8HP45 är godkänd till 450Nm kontinuerligt vridmoment.
Sitter även i väldigt många BMW, Dodge och Jeep.

En vanlig momentomvandlarlåda, INTE DSG som många verkar tro alla VW automat är (t.o.m bilsäljarna annonserar dom som DSG ibland...)


Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
29 april 2021
#6
simlar skrev:
Cuefa skrev:
Bilproblemet skrev:
Det är ingen torrlåda?

Det är en riktig automat med momentomvandlare, ingen dubbelkopplingsväxellåda.
Otroligt starka enheter, sitter även bakom diesel-V8orna i Touareg och Q7.

Touareg har Aisin-låda.
Q7 har jag inte koll på.

ZF8HP45 är godkänd till 450Nm kontinuerligt vridmoment.
Sitter även i väldigt många BMW, Dodge och Jeep.

En vanlig momentomvandlarlåda, INTE DSG som många verkar tro alla VW automat är (t.o.m bilsäljarna annonserar dom som DSG ibland...)

Det är inte samma låda, det är helt korrekt.
Touareg har Aisin, men Q7 har faktiskt ZF-låda (ZF8HP55).
Amarok har mycket riktigt också ZF.

I stand partly corrected.
Men Amarok-lådorna är i vilket fall tåliga pjäser, har hittills inte hört mycket gällande problem med dem.
Senast redigerat av Cuefa (29 april 2021)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

5 867 Inlägg
29 april 2021
#7
Cuefa skrev:
simlar skrev:
Cuefa skrev:

Det är en riktig automat med momentomvandlare, ingen dubbelkopplingsväxellåda.
Otroligt starka enheter, sitter även bakom diesel-V8orna i Touareg och Q7.

Touareg har Aisin-låda.
Q7 har jag inte koll på.

ZF8HP45 är godkänd till 450Nm kontinuerligt vridmoment.
Sitter även i väldigt många BMW, Dodge och Jeep.

En vanlig momentomvandlarlåda, INTE DSG som många verkar tro alla VW automat är (t.o.m bilsäljarna annonserar dom som DSG ibland...)

Det är inte samma låda, det är helt korrekt.
Touareg har Aisin, men Q7 har faktiskt ZF-låda (ZF8HP55).
Amarok har mycket riktigt också ZF.

I stand partly corrected.
Men Amarok-lådorna är i vilket fall tåliga pjäser, har hittills inte hört mycket gällande problem med dem.

Stadiga och pålitliga lådor, min Amarok har gått 26600mil och både motor och låda går hur fint som helst smile
(Jag tror dock inte på VW som säger att oljan aldrig ska bytas, ZF säger 8000 mil intervall. Jag har bytt olja vid 22900mil och igen vid 24500mil samt anpassningskörning)



Sök