4771
Sök

Vibrera vid acc Chrysler-59

416 Inlägg
8 maj 2022
Trådstartare
Misstänker att mitt stödlager på kardan börjar ge sig, eller vad tror ni?

När man kör och gasar upp på min Chrysler New Yorker -59 så vibrerar den, men när man släpper gasen så slutar det.

Min teori är att stöd lagret på kardan vibrerar när den har tryck men när man släpper gasen så är det inte den påfrestning längre....
Vad tror ni expretter om det (jag har inte hissat upp bilen och känt än utan är bara min misstanke än)
Senast redigerat av Raggarn84 (8 maj 2022)

2 347 Inlägg
8 maj 2022
Kan vara bakaxeln som vrider sig för mycket om bussningar är trötta. Stödlager är ju som sagt också en sån grej som blir bråkig när det är slitet.

4 553 Inlägg
8 maj 2022
Bakre knuten,om det finns en sån..

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 351 Inlägg
8 maj 2022
Mina tankar går också till stödlagret.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

416 Inlägg
22 januari 2023
Trådstartare
Jag kollade under nu men Chryslern har bara en hel kardan. Jag vickade för hand, men kände inget. Funderar på om man kanske ska testa byta bakre knuten, då den var rostig och inte smörjbar..

3 664 Inlägg
22 januari 2023
Med vibrerande under acc på bakhjulsdriven bil är det vanligen dåliga knutkors.
Sådant man minns från den tiden när bakhjulsdrift var vanligt.
Man kände oftast det då genom att för hand vrida en obelastad kardan i transmissionsglappet.

Naturligtvis ska man också kolla motorfästen, växellådsfästen och viktigt är bakaxelns momentstag. Vrider sig hela bakaxeln lite blir det fel vinkel på knutarna mot varandra och vibrationer.
Senast redigerat av Mossan1 (22 januari 2023)

Sök