Putteliten skrev: Det var ju inte riktigt min kopp te i alla fall. 🤔 Hade ju hellre sett dom i någon mörkare nyans än orginal, eller antracitgrå.
Håller helt med. Antracitgrå hade gjort ett lyft på en annars skitsnygg bil.
Antracit ser ju bara otvättat ut Men uppenbart har jag gjort ett mer kontroversiellt val än jag trodde. Dem som har kommenterat har varit antingen för eller emot, men ingen har varit likgiltig än så länge
Hassel89 skrev: Tycker det blev grymt bra med fälgarna.
Marlboroman skrev: Men uppenbart har jag gjort ett mer kontroversiellt val än jag trodde. Dem som har kommenterat har varit antingen för eller emot, men ingen har varit likgiltig än så länge
Fast så brukar det ju alltid vara, dom som är likgiltliga, eller inte har någon åsikt, brukar sällan skriva något "den tysta majoriteten" så att säga. I slutändan är det dock din bil och dina fälgar! Är du nöjd så skit i vad jag och andra tycker Oavsett är ju det bra att vi som folk har olika åsikter, skulle ju vara bra tråkigt annars
Dom ser f.ö. bättre ut på bilen och med däck än dom gjorde lösa, men fortfarande inte min smak
Helgens projekt har till stor del varit att knåpa ihop ett fjäderbensstag och bygga om stagen mellan fjädertorn och torpedvägg för lite bättre passform. Lite slipning och finlir kvar sen är det dags för färg.
En sak som pågått under tid har varit att bygga bort original oljekylaren. Inte för att den är dålig, utan för att den tar plats som skulle kunna användas för downpipe. Tagit en stund att fixa fram delar för att göra ombyggnationen.
Gjorde en egen avtappning för blocket av nåt rör från en T6'a(?) som passade och som gängades och pluggades med en bult i änden. Har dock fått fram en normal plugg i efterhand som nog kommer sättas dit senare.
Placering av nya oljekylaren. Vid första starten så visade det sig att en AN-koppling läkte, men det berodde på att den inte var åtdragen ordentligt. Men med dit fixat så verkar det hålla tätt.
Fått på färg på stagen och monterat dem.
Lite ledighet med bra väder så är det dags att ta första åkturen för i år och tvätta av dammet efter vintern.
Hade väl egentligen inte tänkt gjort så mycket åt den i år, men nu ligger det spridare och en ny bränslepump "på hyllan". Så en turbo och ett par chip så ska vi se om det inte går att få ut lite effekt också.
Tröttnade på att försöka få dit 5,25" i framdörrarna och köpte 4" istället. Tror man lär ha elhissar för att kunna använda adaptrarna till 5,25" då det är en annan form på dem dörrhandtagen.
Haft ett litet vattenläckage som nog var att vattenpumpen var lite för dåligt åtdragen som jag tror är fixat nu.
Började undersöka varför ena fälgen inte hållt tätt.
Färgen lossnade i stora flagor utan att man behövde göra så mycket...
..och än så länge har jag hittat 3 sprickor och då har jag ändå inte undersökt noa överallt än. Så jag är inne på att den här kanske får bli slanghållare och så får jag leta på en annan tunna istället.
Momentstagen som jag egentligen bara hade tänkt korta av håller jag på och bygger om till justerbara.
Var iväg till träffen i Hagaparken igår. Fick i slutet sällskap av min farbror som dök upp i sin PV som tidigare ingck i min morfars samling.
Momentstagen färdiga för montering. Så när tillfälle ges och vinkelmätaren har dykt upp så är det dags för montering och justering.
Haft ett litet missljud från framvagnen så jag gick ett varv och efterdrog allting och nu tror jag att det är löst.
Passade på att göra ren innerskärmarna fram och la på lite skydd så dem blir ordentligt svarta.
Fick för mig att passa på när vädret var mindre inspirerande att byta soppapumpen. Insåg rätt snart att jag inte hade allt som behövdes... Så sätter mig och beställer diverse grejer förutom det som behövs just nu för pumpen. Räknade med att lådan skulle dyka upp innan helgen, men jag glömde en liten detalj. Det är ju med stor sannolikhet fler än jag som har semester... Så förhoppningen är att det kanske dyker upp något nästa vecka. I väntan på det har jag plockat isär bryggan allt sitter på och gjort ren och målat den.
Byta bränslepump var det ja... Och några saker som fattades... Fick skaffa fram kopplingar och slangar för att få allt att passa som jag hade tänkt. Hade dimensionerna på KL's hemsida stämt hade ju varit ännu bättre såklart, men jag lär ju ta lite eget ansvar som inte kontrollmätte förens det var för sent. Fick dit allt och tätt vart det. I alal fall under den korta stund jag provade.
Men, under bytet så lyckades jag ju knäcka till plastslangen. Den är fortfarande tät, men den är över 30 år gammal och stukad.
Så jag bet ihop och drog en ny AN6 ptfe-slang från filtret och upp till fuelrailen. Det är ju overkill med AN6, men då finns det marginal.
Vart en strumpa över delen av slangen i motorrummet för att skydda mot värme + att stålomspunnen slang gärna gnager på allt den kommer åt.