Hej jag behöver eran hjälp

tbektasi
1 november 2023 · 3 Inlägg

Hej har en ford fokus motor 1 8 bensin.årsmoddel 2006.felet är att den gick inte genom besktinigen.på grund av hjulet snurrade inte gick för tung.jag har bytt båda bromsok fram på båda sidor.och lufte bromsar ockås.då åkte jag ingen till besiktinigen då var de bra på vänster sida men inte på höger sida samma fel.vad det kan vara mer fel som jag kan titta vet inte rikting vad ska jag kolla mer.uppskattas mer tips om nån kan.

Nobrando
1 november 2023 · 214 Inlägg

tbektasi skrev:
Hej har en ford fokus motor 1 8 bensin.årsmoddel 2006.felet är att den gick inte genom besktinigen.på grund av hjulet snurrade inte gick för tung.jag har bytt båda bromsok fram på båda sidor.och lufte bromsar ockås.då åkte jag ingen till besiktinigen då var de bra på vänster sida men inte på höger sida samma fel.vad det kan vara mer fel som jag kan titta vet inte rikting vad ska jag kolla mer.uppskattas mer tips om nån kan.

Beläggen löper fint och lätt?

Spontant känns det som att bromsslangen har jäst eller separerat så den agerar som backventil. Enklast är att lufta lite och känna om du då kan rotera hjulet. Då är det slangen förmodligen.


Mvh
R

Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
BMW 728iA (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 november 2023 · 13 746 Inlägg

Nobrando skrev:

tbektasi skrev:
Hej har en ford fokus motor 1 8 bensin.årsmoddel 2006.felet är att den gick inte genom besktinigen.på grund av hjulet snurrade inte gick för tung.jag har bytt båda bromsok fram på båda sidor.och lufte bromsar ockås.då åkte jag ingen till besiktinigen då var de bra på vänster sida men inte på höger sida samma fel.vad det kan vara mer fel som jag kan titta vet inte rikting vad ska jag kolla mer.uppskattas mer tips om nån kan.

Beläggen löper fint och lätt?

Spontant känns det som att bromsslangen har jäst eller separerat så den agerar som backventil. Enklast är att lufta lite och känna om du då kan rotera hjulet. Då är det slangen förmodligen.


Mvh
R

hålller med   bromsa hårt släpp bromsen öppna nipeln och se om det är bra fjöns..   då är slangen skrot..    om den inte är det får man lufta och försöka hitta felet på något annat sätt smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
tbektasi
1 november 2023 · 3 Inlägg

när jag bromsar flera gånger då fastnar hjulet fram

doktorduett
2 november 2023 · 354 Inlägg

tbektasi skrev:
när jag bromsar flera gånger då fastnar hjulet fram

ja o då öppnar du luftniplen,  går hjulet då att snurra är det sanolikt bromsslangen som är dålig

tbektasi
2 november 2023 · 3 Inlägg

Okej ska kolla imorgon ska meka lite tack för eran hjälp.återkommer hur de blir

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang