2328
Sök

Går snålt efter trimning.

241 Inlägg
fredag 21:51
Trådstartare
#81
Yes satte I en 012 nu jag hade liggandes.
Och trycket är på 3 bar.
Den går lite bättre men den måste fortfarande hämta sig vid växling.


Forummoderator
26 471 Inlägg
fredag 22:48
#82
turboblondie skrev:
Kollade även hur den ligger i vacum när man släpper gasen fast nu har jag ju bara laddtrycksmätare och enligt den ligger den på.0.8 vacum.

Filmade en snutt hur den går.på tomgång men hur tusan lägger man upp det?

Enklast är nog att lägga upp klippet på exempelvis youtube och lägga in en länk här i tråden.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

170 Inlägg
fredag 23:05
#83
turboblondie skrev:
Yes satte I en 012 nu jag hade liggandes.
Och trycket är på 3 bar.
Den går lite bättre men den måste fortfarande hämta sig vid växling.

Om du har Google kan du ladda upp till "drive" å skapa en länk att posta här.

241 Inlägg
Igår 10:27
Trådstartare
#85
Lyckades ladda upp Youtube.
Där ser man hir tomgången vandrar.


688 Inlägg
Igår 13:12
#86
JawZ nämnde att LLM kan vara problemet, han skulle prova med en annan storlek. Har du hunnit testa mindre LLM?

Professionell hatare

241 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
#87
Satte dit orginal lmm och testkörde.
Tomgång vid start lade den sig på 11 i afr och jämn och fin tomgång.
Körning då - jämn gas ligger den stadigt 14.3-14.7 och ger man fullt så 11 ca .
Pendlar lite lite grann 10.5-12 fast mest runt 11.
Funkar att växla snabbt och fullgasa direkt utan problem.
Nu laddar den 0.6 knappt så ska höja det en aning.
Hur långt vågar man höja landet med 19t?
Kan det vara så.enkelt att dw gjort mitt chip till orginal lmm.
Lägger upp 2st klipp.
Det ena från tomgång efter start och det andra efter provtur där jag gasar och sen hur fint tomgång lägger sig.
Är detta som det ska nu med afr värdet och så?


241 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
#89
Kan då en för stor lmm göra så att den måste hämta sig efter växling pga för mycket luft in?

Jag tänkte på det någon skrev med 012 lmm och 3 bar bränsle.
Körde man det förr med större turbo osv?


170 Inlägg
för 11 timmar sedan
#90
turboblondie skrev:
Satte dit orginal lmm och testkörde.
Tomgång vid start lade den sig på 11 i afr och jämn och fin tomgång.
Körning då - jämn gas ligger den stadigt 14.3-14.7 och ger man fullt så 11 ca .
Pendlar lite lite grann 10.5-12 fast mest runt 11.
Funkar att växla snabbt och fullgasa direkt utan problem.
Nu laddar den 0.6 knappt så ska höja det en aning.
Hur långt vågar man höja landet med 19t?
Kan det vara så.enkelt att dw gjort mitt chip till orginal lmm.
Lägger upp 2st klipp.
Det ena från tomgång efter start och det andra efter provtur där jag gasar och sen hur fint tomgång lägger sig.
Är detta som det ska nu med afr värdet och så?

Det verkar ju onekligen som så... Han kanske blandat ihop och skickat fel chipp till dig. För han skriver ju på hemsidan att han gör chip för -968 spridare och original LMM

241 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
#91
Ja lite så tänker jag med.


688 Inlägg
för 22 minuter sedan
#92
turboblondie skrev:
Satte dit orginal lmm och testkörde.
Tomgång vid start lade den sig på 11 i afr och jämn och fin tomgång.
Körning då - jämn gas ligger den stadigt 14.3-14.7 och ger man fullt så 11 ca .
Pendlar lite lite grann 10.5-12 fast mest runt 11.
Funkar att växla snabbt och fullgasa direkt utan problem.
Nu laddar den 0.6 knappt så ska höja det en aning.
Hur långt vågar man höja landet med 19t?
Kan det vara så.enkelt att dw gjort mitt chip till orginal lmm.
Lägger upp 2st klipp.
Det ena från tomgång efter start och det andra efter provtur där jag gasar och sen hur fint tomgång lägger sig.
Är detta som det ska nu med afr värdet och så?

Verkar som att du har hittat lösningen.

Men AFR är väldigt hög just nu. 11 AFR i tomgång och 10-11 vid gaspådrag är väldigt mycket! Sotar den någonting?

Professionell hatare


Sök