Goffen skrev:
The-GOAT skrev:
Goffen skrev:
Jo men med din logik så finns det ju historiska fel på toyota med som tex bromsar och bilar som gasar själv. Men ja toyota kan nog vara bättre än många vag bilar absolut. Är dom felfria? Nej det är massa bilar som har div fel, och som sagt jag har kört en massa vag bilar i min dag men aldrig fått stop...
Du är en individ som använder empiriska slutledningar för att något är på ett visst vis, statistiken påvisar tydligt något annat.
Inga bilar är felfria vilket inte var ämnet, utan vilka bilar har mängder med problem.
Där visar siffrorna, statistiken, återkommande vad jag skriver gällande VAG, vilket du opponerar dig emot.
Är det inte enklare att acceptera att det du gillar har stora brister?
Alfa-Romeovurmare till exempel har en betydligt mer avslappnad insikt om bilarnas många kvalitetsbrister, men iofs så är Alfor i regel väldigt underhållande och roliga att köra som kompensation.
The-GOAT skrev:
Goffen skrev:
Jo men med din logik så finns det ju historiska fel på toyota med som tex bromsar och bilar som gasar själv. Men ja toyota kan nog vara bättre än många vag bilar absolut. Är dom felfria? Nej det är massa bilar som har div fel, och som sagt jag har kört en massa vag bilar i min dag men aldrig fått stop...
Du är en individ som använder empiriska slutledningar för att något är på ett visst vis, statistiken påvisar tydligt något annat.
Inga bilar är felfria vilket inte var ämnet, utan vilka bilar har mängder med problem.
Där visar siffrorna, statistiken, återkommande vad jag skriver gällande VAG, vilket du opponerar dig emot.
Är det inte enklare att acceptera att det du gillar har stora brister?
Alfa-Romeovurmare till exempel har en betydligt mer avslappnad insikt om bilarnas många kvalitetsbrister, men iofs så är Alfor i regel väldigt underhållande och roliga att köra som kompensation.
Anser att jag är ganska insatt i ämnet och eftersom det är DU som generaliserar och påstår att hela vag är skit så är det klart att jag invänder i det påståendet sen får du använda vilka fina ord du vill... Jag tror inte vag bilarna procentuellt ens går sönder lika ofta som tesla tex där kan vi snacka om skit. I övrigt har jag inte opponerat mig mot att vag har brister inte alls men den generallisering du gör invänder jag mig mot då du inte VET av egen erfarenhet utan du har "kollegor" "vänner" som fått stop utan troligen någonsomhelst ingående fakta på varför. Om vag är så jävla dåliga varför kör så många skiten då? Och i sann "evil" anda så lär du dig aldrig.......
Jodå, jag har haft en mängd olika VAGs, man hoppas att det ska finnas någon variant (pun) som fungerar.
Jovisst en B1 1.6 -73 fungerade bra när den var 21 år gammal, rostig utav satan som dom brukligt var samt reglaget till värmekranen var trasigt så man fick gå ut och justera direkt på kranen.
Den gick bra en hel sommar tills kylarens övre anslutning gick av och den som lånade bilen valde att köra ändå, det var givetvis inte bilens fel att hen gjorde så.
Annars har jag haft olika bekymmer med samtliga VAG jag ägt, det är dessutom ett betydande gäng.
Jag har även kört inom olika arbeten varierande modeller utav VAG, så jo jag har en gentemot dig en divergerande åsikt angående pålitlighet och kvaliteterna hos koncernens produkter.
Men, vad jag varit med om och upplevt är irrelevant, det som räknas är statistiken och den är otvetydig.
Vissa modeller är mindre dåliga och andra är horribla.
Fina ord? Det är helt vanlig svenska, men även där kanske vi besitter olika kunskapsnivåer, det är iofs oviktigt även det.
För sakens skull, utan att göra det till en pissing contest, vill jag påstå att jag har relativt god erfarenhet utav VAGs produkter då jag ägt följande modeller.
En del modeller har jag haft flera utav, mot bättre vetande.
AUDI:
80.
A8.
SEAT:
Ibiza.
Toledo.
Skoda:
105ls.
120ls.
Felicia.
Octavia.
Pickup.