3129
Sök

A4 B6 Coming leaving home funktion

180 Inlägg
Igår 12:32
Trådstartare
Hej.

Jag har en A4 1.8T 2004 bex motor.
Jag vill gärna programmera in coming leaving home funktion. Vad krävs det för att det ska fungera? Jag har köpt en strömbrytare/strömställare med Auto funktion. Vad mer behöver jag göra?
Tacksam för hjälp. Mvh

110 Inlägg
för 16 timmar sedan
mensi skrev:
Hej.

Jag vill gärna programmera in coming leaving home funktion. Vad krävs det för att det ska fungera? Jag har köpt en strömbrytare/strömställare med Auto funktion. Vad mer behöver jag göra?
Tacksam för hjälp. Mvh

du måste aktivera den funktionen i databoxen oxå med hjälp av en dator
bara att byta ut vredet till Auto hjälper inte

180 Inlägg
för 15 timmar sedan
Trådstartare
D12 skrev:
mensi skrev:
Hej.

Tacksam för hjälp. Mvh

Ok. Är det bara med vcds man kan göra det? sen behövs inget mer? tack för svaret.

110 Inlägg
för 15 timmar sedan
mensi skrev:
D12 skrev:
mensi skrev:
Hej.

Tacksam för hjälp. Mvh

Ok. Är det bara med vcds man kan göra det? sen behövs inget mer? tack för svaret.

och sensor i innerbackspegeln så den känner av om det är ljust eller mörkt
den blir lite krångligare att fixa tror jag
om du ska ha det org.
finns säkert eftermarknad sensor som man kopplar vid rutan eller nått

Fri fart för ett fritt folk!
14 873 Inlägg
för 15 timmar sedan
finns mycket retrofit grejer till vag bilar rent allmänt så det brukar gå smidigt att lösa  nu är jag mer inne på vw så har dålig koll på audi.
men bara googla på audi a4 b6 retrofit.. 
och se vad som dyker upp

på min polo finns det elhärvor till det mesta  så som eftermontering av xenon led autohöjd inställnings av lysen för eftermontering av xenon  autoavbländning av backspegel osv.

Kör fort så hinner inget hända...

180 Inlägg
för 14 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
finns mycket retrofit grejer till vag bilar rent allmänt så det brukar gå smidigt att lösa  nu är jag mer inne på vw så har dålig koll på audi.
men bara googla på audi a4 b6 retrofit.. 
och se vad som dyker upp

på min polo finns det elhärvor till det mesta  så som eftermontering av xenon led autohöjd inställnings av lysen för eftermontering av xenon  autoavbländning av backspegel osv.

Tack för svaret till er båda. Måste man köpa denna sensor? nån som kan googla på en sån?

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Jag har också en A4B6 1.8T Bex
Ärligt talat är jag inte säker på att exakt den här funktionen finns, men jag tror det är bäst att titta på kodningen för de olika modulerna. Hur som helst minns jag att jag hittade ett alternativ för att slå på/av "skandinavisk" och "kanadensisk" belysning i en av dem. För Audis använder jag vanligtvis en (lånad) Ross-Tech VCDS med VAG-COM-programmet. Detta är den mest stabila anslutningen av alla jag har testat på min A4B6, A4B7 och A3 8P, men ibland behöver man justera inställningarna lite i programmet innan man kan komma åt bilens moduler.
Om jag snart får möjlighet att jobba med diagnostik ska jag försöka kontrollera om min A4B6 har den här funktionen. Annars rekommenderar jag att du söker på internet efter alternativ för att ändra kodningen i din A4B6:s moduler. Audi är väldigt flexibel och smidig i detta avseende. Mitt senaste köp, en A3 8R, kom utan farthållare, och på bara en kväll kunde jag installera den saknade strömbrytaren och aktivera farthållaren genom att ändra kodningen i flera moduler. Det är viktigt att använda ett bra diagnostiskt verktyg för att ansluta till bilen; annars upptäcker billiga skannrar från AliExpress ofta bara ett fåtal moduler på bilen eller misslyckas med att ge en bra anslutning.
Mvh

Sök