för 11 timmar sedan
Trådstartare
Hejsan! Jag kan nästan ingenting alls om bilar, så jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få här!
Jag är 23 år gammal och singel. Har bott utomlands de senaste två åren och kommer att vara hemma i Sverige i cirka två år, för att därefter åka tillbaka.
Under denna tid skulle jag behöva en bil för att ta mig från plats A till plats B. Jag tror att jag maximalt kommer att köra ungefär 380 mil om året, mestadels stadskörning och lite grann på motorväg. Jag vill försöka köpa en bil som jag slipper åka in med till verkstan för att reparera skador. Jag skulle även behöva ha automatväxellåda.
Jag har försökt sätta mig in och förstå lite mer kring bilar innan jag gör detta köp. Och efter att ha läst Länsförsäkringars maskinskade-report, så verkar det som att de flesta skadorna sker efter 8 000 mil? Är det rimligt att jag ska försöka köpa en bil runt typ 6 000 mil, så att när jag ska sälja den om två år, så är den fortfarande under 8 000 mil?
Och att Toyota, Kia och Honda verkar vara några av de märkena som håller bäst och går sönder minst.
Hur viktigt är det att årsmodellen inte är alltför gammal? Vilket årtal och framåt skulle ni rekommendera mig att kika på?
Jag är säker på att jag har några blind spots här.
Så om det är några frågor som jag har glömt att fråga, som jag borde fråga, skulle jag uppskatta super mycket om ni talade om det för mig!
Tack så jättemycket för hjälpen!