4774
Sök

Första Honda CB 750

6 662 Inlägg
onsdag 16:27
Trådstartare
På lördag aktioneras den första Honda CB 750 ut , som Honda gjorde 1968.
Motorcykeln har renoverats av Vic World i USA och tagit honom fler år att få färdig.
Honda tillverkade denna hoj som en "pre produktion modell" och tillverkade sedan fyra prototyper.
En av prototyperna ,den  guldfärgade som testades i brittisk mc press såldes för några år sedan för närmare 2 miljoner kronor.

Forummoderator
26 628 Inlägg
onsdag 17:48
Har du tänkt lägga ett bud Jaka?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 662 Inlägg
onsdag 18:07
Trådstartare
Nej!
Jag har redan en av 7414 byggda  1969 "sand cast" Honda CB 750!
Folk på nätet spekulerar om priset...så det ska bli intressant att se om hojen kommer att gå för miljonen eller över...?
https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-e87d31265740caf4a6dc827d8fa9e112.jpg
Senast redigerat av jaka54 (onsdag 18:08)

Forummoderator
26 628 Inlägg
onsdag 18:08
jaka54 skrev:
Nej!
Jag har redan en av 7414 byggda  1969 "sand cast" Honda CB 750!
Folk på nätet spekulerar om priset...så det ska bli intressant att se om hojen kommer att gå för miljonen eller över...?
https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-e87d31265740caf4a6dc827d8fa9e112.jpg

Finns alltid plats för fler maskiner..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 662 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
På lördag blir auktionen hos Mecum auktionshus!
Ska bli spännande att se hur mycket den kommer att gå för.

Forummoderator
18 449 Inlägg
för 7 timmar sedan
En kollega har en 6-cylindrig CBX -79. Måste se den någon gång!

462 Inlägg
för 2 timmar sedan
Hybrid_ skrev:

Tobbe Tejby (motornördar som är torra bakom öronen ska veta) hade en CBX för ca 30år sedan, vilken sjujävla sång i den raksexan när han klev på motorvägen hemifrån och for inåt stan.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Forummoderator
18 449 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Hybrid_ skrev:

Tobbe Tejby (motornördar som är torra bakom öronen ska veta) hade en CBX för ca 30år sedan, vilken sjujävla sång i den raksexan när han klev på motorvägen hemifrån och for inåt stan.

Kan tänka mig det! Kollegans hade väl stått i garaget några år men i somras var han ute och körde sväng vet jag. Men vi jobbar ofta tillsammans och jag hämtar honom ibland på väg till jobb norrut så får nog se den någon dag.

462 Inlägg
för 1 timme sedan
Hybrid_ skrev:
The-GOAT skrev:
Hybrid_ skrev:

Kan tänka mig det! Kollegans hade väl stått i garaget några år men i somras var han ute och körde sväng vet jag. Men vi jobbar ofta tillsammans och jag hämtar honom ibland på väg till jobb norrut så får nog se den någon dag.

Den var givetvis inte helt original maskinellt samt hemmabyggt avgassystem.
Den killen har "en del" motorkunskaper, trots att han trillade omkull lite med båten för ca 25 år sedan så är han hyfsad på att köra båt, precis som Jari Honkala.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök