Vansterfilen skrev:
MotorTorget skrev:
Superiora skrev:
Att de har utvecklare och säger "jag har byggt själv", är som när något säger åt en AI att "skapa" något och sen säger "Jag har gjort detta, men AI". Inte mycket att hurra över.
haha jag har en fullstack utvecklare som är mig behjälplig. men jag har byggt allting själv nu blir det bara rörigt kring detta, vet att det svider när människor skapar och gör något av livet min vän. Men även du kan, istället för att klaga på plattformar, blocket eller vad nu är en nagel i ögat. så kom med feedback så vi gör något riktigt bra av det hela

tänkte garaget skulle vara en super bra community där man delar med sig och är behjälpliga. Ha en riktigt fin kväll
Men vafan. Att börja beefa med randoms på internetforum har väl aldrig varit en bra strategi för att få sin verksamhet att växa.
Verkligen ett stort lycka till, men det är supertydligt att hemsidan är lite skönt "vibe-kodad" och problemet med det är att det idag är mycket hög konkurrens givet att varannan shuno kan dra ihop en hemsida. Att skapa några trådar på Garaget och Sweclockers och få morsan och farsan att ge höga google-reviews räcker tyvärr inte. Speciellt inte när du ska konkurrera med en hemsida som i princip har monopol.
Innan du slänger samma "vet att det svider när människor skapar.." mot mig så har jag skapat rätt mycket i mitt liv. Må ditt verk lyckas bättre än mina, men tänk om kring din approach till människor som ger dig feedback, även om den kanske är något tråkigt skriven.
Tack för ett ärligt svar, jag uppskattar det. Rakt och ryggrad går alltid hem i min bok
Du har helt rätt i en sak approachen är viktig, och det är lätt att gå i försvar när man lagt ner mycket tid och energi. Det är något jag definitivt tar med mig.
Samtidigt står jag fast vid varför jag gör det här. Det handlar inte om att "slå Blocket" från dag ett, utan att bygga något bättre steg för steg tillsammans med användare som faktiskt saknar något annat. Alla stora plattformar började små, och någonstans måste man börja.
Angående "vibe-kodat" Jag fattar vad du menar. Tröskeln för att bygga något idag är lägre, vilket också gör att konkurrensen är brutal. Därför tror jag inte att det som avgör i längden är vem som bygger snyggast sida först, utan vem som faktiskt lyssnar, förbättrar löpande och skapar värde över tiden.
Marknadsföringen kommer såklart vara avgörande, där håller jag helt med. Men jag ser det inte som en one shot, utan som ett långsiktigt bygge där community, feedback och uthållighet är det som kan göra skillnaden.
Och oavsett vad jag uppskattar att du tog dig tid att skriva. Även kritisk feedback är värdefull om man använder den rätt och ge mig gärna konkreta saker så det kan växa sig bättre för användare. allt gott