Fabia
+snål
+finns som kombi
+billiga som fan
+bra tillgång till reservdelar till väldigt bra pris då den har samma plattform som dom mesta mindre vag bilar
+okej utrymme för passagerarna för sin storlek.
-gubbig som fan
-stel biljävel
-lite bullrig
-tråkiga motorer som fan.
inte automater för det mesta. och dom med automater om den ska vara lite nyare har den sämre dsg lådan.
1.2liters motorn utan turbo är helt okej om man kör som en biltjuv. men normal körning är den för trött.. den orkar inte med sig själv (ägt en 06a hade det inte varit för motorn hade jag inte sålt den. för det var en trevlig bil att köra bortsätt från att motorn krävde nedväxling hela tiden)
100hk är att fördra bensinaren då
eller 1.6tdi då behöver man välja en lite nyare variant
med 1.6tdi med optimeringen blir det en rolig bil. t.o.m pigg 90hk orginal 135 optimerad.
jag vet att det är en tråkig gubb bil men jag tror inte man får mer bil för pengarna som faktist skulle fungera som familjebil.
har själv haft en och vi var 2vuxna 2ungar som åkte i den utan problem.
har själv en 1.6tdi i min polo och den motorn är väldigt trevlig
har även en audi a2 och vet att 1.4 16v 75hk inte är speciellt spännande men vet att det finns en 100hk variant i fabian och den jag har kört utan att plågat den så kändes den helt okej att köra.
sen vet jag att bilen inte finns med i din lista varken storlek eller roligheten men alla bilar kan bli roliga om man lägger ner lite energi. den är bra för ekonomin då den delar plattform med polo 9n 6r/6c seat ibiza audi a1 och a2
så delarna är billiga försäkringen är billig vad jag minns och man får mycket bil för lite pengar sen skulle den behöva en omgång dämpningsmattor för att vara lagom tyst. men tänker på den ekonomisa delen att inte köra runt med en onödigt stor bil i onödan som man igentligen inte har nytta av.. mina barn är ju uppväxta i en golf mk2 seat arosa osv och har aldrig hört dom klagat

inte ens som vuxna har dom klagat