torsen skrev:
Enligt min mening är de två bilar du utsett till dina kandidater inte de bilar som rosat marknaden beträffande driftsäkerhet och ekonomi.
Så har du krav på att bilarna ska fungera till budgeterad kostnad bör dessa två undvikas.
Se i stället dig om med fokus på Honda, Toyota och Suzuki.
Härutöver - för 25.000:-, din budget - lär du inte få annat än skräpbilar.
mina bästa bilar jag ägt har oxå varit dom billigaste bilarna jag ägt..
ju billigare ju bättre.. visst kraven sänks så klart med låga priser.
nu är ju jag allt utom känslig. men min bästa bil sätt till pris och att den alltid tog mig från punkt a-b utan att skruva
var en Seat arosa jag fick den gratis av en granne till min bror..
den var död/paj/rasad min brorsa hämtade bilen hos grannen laddade batteriet. sen åkte jag 10mil och hämtade bilen körde hem den utan att göra något. hade den i 3år batteriet var klappdött men var just så den startade så länge man inte tvekade. år 3 så fick jag 4st 2or kostade totalt 320kr att laga. 3st var på en bakbroms pga sliten hjulcyl tog 20min att byta och en styrled som var dålig.. så den kostade mig totalt inkl inköp 320kr att köra i 3år gav bort den även om han försökte erbjuda mig pengar men sa ta skiten jag vill aldrig mer se den.. ja den var ingen pärla och var rätt trött på den rent allmänt..
min a2 gav jag 5000kr för 2017 den har dock strulat lite och var verkligen rasad vid köpet kamrem smäcka i 8nya avgasventiler över en helg sen dess har den fungerat lite små skit saker har gått sönder under åren typ 2länkarmar som var relativt dyra och tråkiga att byta en bromsslang. fick jag oxå byta på sista bes. och sen körde jag sönder en 120kr hjulcylinder
den drar dock en del olja men ac fungerar och den startar alltid. har inte ens bytit olja på den sen 2017

bara kört med den.
den är lite halv vissen när det gäller maskinen men i övrigt åker man bra ac blåser kallt och så.
sen är det min gråa arosa köptes för 1500kr 2012 med dålig koppling och det enda jag gjort är kopplingsbyte då senhar bytit 3glödlampor. några tändkablar har gått under åren. bilen har idag gått 10.000mil

nu är nästa sak för att bes byta ljudämpare bak. drar mig lite för det är ju en stor utgift 650kr+frakt

det är den nivån riktiga bilar ligger på när man väljer rätt bilar ska inte kosta massa pengar att äga en bil