Supra MK3 goes 2JZ + Helrenovering - första projektbilen
Saker spårade ur, bilen skulle bara rostlagas, byggas ihop och få en ny originalmotor utan vevlagerras samt lackas. Nu är bilen omlackad, MaxxECU Race med 2JZ-GTE singelturbo och lite annat preppat. Snart på gatan och SFRO bessad.
Över 111 mil avklarade på väg sedan regg, det blev en tur Luleå-Umeå idag. Nu börjar jag känna mig tryggare med bilen på väg.
Jag vill dock addera en givare för soppatryck och jag tänkte i så fall flytta min befintliga tryckgivare till BTRen och därefter montera en ny kombinerad tryck/temp givare för oljan.
Har fyllt på min lista över grejer att förbättra på bilen, men ja, den verkar ju funka iallafall!