5576
Sök

Supra MK3 goes 2JZ + Helrenovering - första projektbilen

Saker spårade ur, bilen skulle bara rostlagas, byggas ihop och få en ny originalmotor utan vevlagerras samt lackas. Nu är bilen omlackad, MaxxECU Race med 2JZ-GTE singelturbo och lite annat preppat. Snart på gatan och SFRO bessad.

136 275 Visningar
Uppdaterades senast igår 22:50
Snöräser
45 Inlägg
12 juni
#381
Härligt! Äntligen ute och rullar. smile


302 Inlägg
17 juni
Trådstartare
#382
Fastnade på lite film från träffen i Sunderbyn https://youtu.be/cmwATwBrmrY?si=tYil4TY … &t=295 (4:55) så det är bara att kika där för en liten rundtur.


302 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#383
Över 111 mil avklarade på väg sedan regg, det blev en tur Luleå-Umeå idag. Nu börjar jag känna mig tryggare med bilen på väg.

Jag vill dock addera en givare för soppatryck och jag tänkte i så fall flytta min befintliga tryckgivare till BTRen och därefter montera en ny kombinerad tryck/temp givare för oljan.

Har fyllt på min lista över grejer att förbättra på bilen, men ja, den verkar ju funka iallafall!

https://www1.garaget.org/gallery/images/214/213660/213660-d22356e6155ae485ac6790809c029c1f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/214/213660/213660-84e02bee1e72b5808140c1daf2b8d7c3.jpg



Sök