11506
Sök

Jag tror att folk köper bil av helt fel anledning.

11 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Alla säger att de jämför pris, effekt och utrustning.

Jag tror faktiskt inte på det längre.

De flesta verkar till slut köpa bilen på grund av en enda detalj som betyder mycket just för dem.

För vissa är det dragvikten.

För andra är det stolarna.

Någon vill ha knappar istället för menyer.

Någon annan köper bilen bara för att hunden får plats i bagaget.

Jag har till och med hört någon säga att ljudet när dörren stängs avgjorde köpet.

Så...

Vad var den där detaljen för dig?

7 635 Inlägg
för 5 timmar sedan
jag ser MYCKET till dragvikt och pålitlighet. Jag är ju fordnörd, så  jag kör Mondeo mina får dra 2000 kg som minst. Jag köper inte Powershift gen 1 för dem är totalt värdelösa, men gärna mycket utr för skönt att ha acc och aut när man drar husvagn/biltrailer,  om jag köpte en NY bil skulle färgen ha mer betydelse,
Senast redigerat av granadadr (för 4 timmar sedan)

821 Inlägg
för 3 timmar sedan
PRISET. en bruks får inte kosta mer än 20000kr o ha billig skatt

987 Inlägg
för 2 timmar sedan
Lastutrymme, dragvikt, avsaknaden av onödig utrustning(elbaklucka, taklucka och gigantisk skärm är några) och framkomlighet utan att dra stora mängder bensin var mina krav. Och givetvis pålitlighet, men det får man på köpet med en japan smile

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

11 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
MrHyde skrev:
Lastutrymme, dragvikt, avsaknaden av onödig utrustning(elbaklucka, taklucka och gigantisk skärm är några) och framkomlighet utan att dra stora mängder bensin var mina krav. Och givetvis pålitlighet, men det får man på köpet med en japan smile

Jag tycker att den elektriska bakluckan är väldigt bekväm, särskilt för kvinnor som inte är starka eller korta.

6 751 Inlägg
för 1 timme sedan
Bono_ skrev:
Jag tycker att den elektriska bakluckan är väldigt bekväm, särskilt för kvinnor som inte är starka eller korta.

Jösses.

De/Dem

7 635 Inlägg
för 54 minuter sedan
xXSammy skrev:
Bono_ skrev:

Jösses.

folk måste ju få tycka vad dem vill smile ja inkl du, om folk vill ha stora skärmar, eldrag, elbaklucka, stora panoramatak mm som JAG tycker är trams,  smile

minns när jag köpte min första Mondeo mk4, tyckte det var totalt onödigt med elstolar med minne,, men jag är 183cm och sambon 168cm typ, så är kanon att bara låsa upp å bilen justerar allt på en gång smile
Senast redigerat av granadadr (för 34 minuter sedan)

8 087 Inlägg
för 33 minuter sedan
För det första så ser jag mera på skicket än åldern och miltalet - men är inte rädd för lite stenskott och repor.
För det andra köper jag aldrig "första utgåvan" av en bilmodell - gärna sista årsmodellen.
För det tredje numera aldrig en europeisk bil som t ex Volvo, VW, BMW, AUDI eller FIAT m fl.
För det fjärde alltid en japansk Toyota, Honda eller Suzuki.
För det femte avstår jag alltid "lyxvarianten" med glastak, skinnklädsel, elbaklucka m m - men gärna infällbar "krok".
För det sjätte aldrig  annat än bilar med endast en ägare - och helst då direkt av ägaren.
För det sjunde undviker jag att köpa begagnad bil av bilhandlare - som "lagt på" 20.000:- till 50.000:-.
För det åttonde kollar jag alltid upp bil och föregående ägare på bilupgifter.se car.info m fl.
För det nionde köper jag aldrig en bil med stora fälgar och lågprofildäck.
För det tionde köper jag bara en bil som ja sitter bra i och som jag tror jag kommer att trivas med.

Hög dragvikt både bromsat och obromsat, utrymme för hundbur och/eller rullstol tackar jag inte nej till - men det rimmar dåligt med min förkärlek för mindre bilar numera = rikslikaren för mig tror jag är en beg 5-dörrars Suzuki Jimny - om inte andrahandsvärdet på Suzuki vore så vansinnigt högt!

Sök