12745
Sök

Jag tror att folk köper bil av helt fel anledning.

Från Finland
492 Inlägg
för 1 timme sedan
När jag valde en Saab OG900 som bruksbil var det för det var en äldre bil, de verkade ha varit vanliga på vägarna i stora antal. Utseendet är ju också speciellt. En annan sak var den aktiva communityn, att det fanns en push på att nytillverka reservdelar bådade även gott.

Ungefär samma resonemang låg bakom valet av en Volvo 850 kombi + den känns säkrare att köra på vintern + rejält med lastutrymme.

Jag vill inte ha de flesta funktioner som finns i dagens bilar, tycker folk är för besatta med att allt ska va så lätt å bekvämt hela tiden, gör ju bara att man blir bortskämd och småsaker börjar framstå som stora problem.

Professionell nybilshatare

Fri fart för ett fritt folk!
15 248 Inlägg
för 55 minuter sedan
jag kollar några få saker..    nummer ett priset.  sista bilen jag köpte  ny bes och körklar 7900..  resten var relativt oviktigt eller jag väljer ett märke och en modell jag haft eller vet något om sedan tidigare.

motor   jag behöver inte 900hk  men jag har ett krav..   bilen måste orka med sig själv.   om jag kommer i  90 fram till en uppförsbacke måste jag växla ner då kräks jag..    sånna biljävlar pallar jag inte med. 
många tänker 80hk är ju så jävla lite..   men i rätt bil räcker 80hk   min 8000kr bil gör utan problem 170km/h   testade härom dagen behöver inte ens försöka med 80hk.     sen är det ju lite bonus grejer  ac är ju skönt att ha.    stereo kvittar för orginal är ALLTID skräp endå och måste iallfall bytas ut.   att bilen har 12v är ju ett krav eftersom slutsteg och sånt kräver 12volt.

ekonomi är ju det som borde avgöra för alla..  att köpa en ny elbil och byta ut sin betalada bensinbil som är felfri för att spara pengar det händer liksom inte utan man sparar aldrig pengar att stå med en dyr bil som tappar värdet bara du kör ur bilhallen.  oftast mer än vad den betalad bilen kostar totalt under flera års ägande inkl benisn  bara på att köra ur bilhallen med en ny bil

Kör fort så hinner inget hända...

Sök