The-GOAT skrev:
Growe skrev:
Utmarks-Loke skrev:
Och trots alla dessa hästkrafter skall folk ändå sega sig upp i fart på motorvägspåfarterna så man får lägga sig ut i vänsterfilen eller om det är upptaget där till och med bromsa ned för att släppa ut dom
visst är det intresant hjälper inte att dom har 600hk dom jävlarna kan inte ens axa ifrån en bussjävel på påfarterna... händer HELA jävla tiden.. sega jävla idioter helt enkelt.. det är som vid stoppljus jag tar 4bilängder med min Skoda fabia med 80hk den är inte snabb vilken elbil som helst borde bränna förbi den upp till 70 utan att ens försöka men det händer ALDRIG jag försöker inte rejsa med puckona utan kör iväg normalt.. men det är klart jag drar på som man ska göra upp i fart och i med högsta växel.. men inget försök att starta bra eller dra ur biljäveln ordenkligt. borde vara förbjudet att vara trög i trafiken

om man inte kör ifrån en lastbil eller en buss vid stoppljusen ska man klippa körkortet direkt.. händer dagligen att jag får släppa gasen på en 14meters bussjävel för att fanskapet framför är så förbannat seg.. det är 19ton och 450hk som ska upp i fart med den absolut trögaste växellådan i ett tungt fordon som någonsin gjorts.. men nej inte fan klarar man att dra ifrån bussjäveln vid stoppljuset ens.
samma sak på påfarter jag får hålla igen med en stor buss för att bilister är absolut hjärndöda när det gäller att framföra ett fordon

Är det inte väldigt blodtryckshöjande med din återkommande inställning gentemot andra trafikanter som inte platsar i din mall till 100%?
alla har ju inte fri tillgång till fritid. för mig är det så pass begränsat att faktist 5min hit och dit kan ställa till ett helvete i slutänden.
så jag tycker att om man är ute på vägarna ska man klara av normalt tempo och tex inte välja att köra ut på motorvägen i 50km/h där det är 110. för det är farligt riktigt farligt t.o.m och det finns ingen anledning att inte klara nå det tempot övriga trafiken har för är det för stressigt för dig ska du inte ut i trafiken. för du klarar bevisligen inte av det..
men jag går sällan upp i varv i trafiken då handlar det inte om att man är en trög jävel som inte kan köra bil utan ofast att man gör riktigt dumma saker i trafiken då går pumpen upp i högt laddtryck.. tex att köra om en bil när jag kommer från andra hållet och förväntar sig att jag ska gå åt sidan för att någon kör om på möte
när man blandar in mig i idiotiska beslut..
dom mesta som åker med mig säger nog att jag är ganska lugn i trafiken. iaf när jag jobbar. när jag kör bil ja då är har jag ganska bra tempo men kör väldigt sällan för fort och jag förväntar mig inte att någon ska anpassa sig för mig. men detta med att få upp fordon i fart handlar alltså om att ta en bil upp i fart utan att ett stort fordon ska behöva slå av när dom startar från stillstånde varken en buss eller en lastbil är snabb i starten och klarar man inte av att få upp farten snabbare än en full lastad lastbil så är man för långsam och skulle ALDRIG klara en uppkörning.
folk idag kör allt sämre. jag har tidigare kört minst 10k om året när jag jobbar 2500mil privat. så jag kör rätt mycket. nu har jag trappat ner på jobbet då jag har mer pappers trams och 25bussar att hålla koll på.
The-GOAT skrev:
Growe skrev:
Utmarks-Loke skrev:
Och trots alla dessa hästkrafter skall folk ändå sega sig upp i fart på motorvägspåfarterna så man får lägga sig ut i vänsterfilen eller om det är upptaget där till och med bromsa ned för att släppa ut dom
visst är det intresant hjälper inte att dom har 600hk dom jävlarna kan inte ens axa ifrån en bussjävel på påfarterna... händer HELA jävla tiden.. sega jävla idioter helt enkelt.. det är som vid stoppljus jag tar 4bilängder med min Skoda fabia med 80hk den är inte snabb vilken elbil som helst borde bränna förbi den upp till 70 utan att ens försöka men det händer ALDRIG jag försöker inte rejsa med puckona utan kör iväg normalt.. men det är klart jag drar på som man ska göra upp i fart och i med högsta växel.. men inget försök att starta bra eller dra ur biljäveln ordenkligt. borde vara förbjudet att vara trög i trafiken

om man inte kör ifrån en lastbil eller en buss vid stoppljusen ska man klippa körkortet direkt.. händer dagligen att jag får släppa gasen på en 14meters bussjävel för att fanskapet framför är så förbannat seg.. det är 19ton och 450hk som ska upp i fart med den absolut trögaste växellådan i ett tungt fordon som någonsin gjorts.. men nej inte fan klarar man att dra ifrån bussjäveln vid stoppljuset ens.
samma sak på påfarter jag får hålla igen med en stor buss för att bilister är absolut hjärndöda när det gäller att framföra ett fordon

Är det inte väldigt blodtryckshöjande med din återkommande inställning gentemot andra trafikanter som inte platsar i din mall till 100%?
högtblodtryck=högt laddtryck alltså bättre drag i grejerna ;-)
Nej det är bara ett konstaterande att folk allt oftare inte kan köra bil längre.
Förr hette det medtrafikanter men dom är få idag..
men jag är ganska okej själv i trafiken mot andra trafikanter..
Jag förstår att man kan göra fel. och att folk är tröga och inte kan köra bil normalt.
Men på riktigt så kuggar man på uppkörningen om man inte kan få upp bilen i fart.
Om du kör ut i 50km/h på motorvägen under en uppkörning då kommer du inte ens få köra tillbaka till trafikverket utan du får sitta i passagerar stolen!
Eftersom man anses farlig.
Man kuggar om man inte har koll när man närmar sig en cirkulationsplats och stannar fast det inte var nödvändigt.
Men många i trafiken som oftast haft körkort väldigt länge gör sånna saker hela tiden och det är inte bara någon enstaka utan varje år som går så blir det allt vanligare.
Det kan ju inte bara vara jag och mina kollegor som ser att utvecklingen går bakåt inte frammåt fast utvecklingen på fordonen går framåt.
Men bara för att jag har en åsikt att folk blir allt mer dumma i huvudet i trafiken så är det inget som gör mig upprörd jag kan bara konstatera att jag är omgiven av idioter

men även jag är en idiot utan tvekan. och jag gör fel i trafiken hela tiden.. men försöker alltid förbättra mig.
Men man undrar ju varför man väljer en 600hk elbil om man endå aldrig drar upp fortare än 0-50km/h på 1.5minut