Hejsan! Min A4 mår sådär. När jag kör i gubb så känns de som att höger framhjul inte är åtskruvat. Har dragit åt de flera gånger åde sitter. Funderade först om de kunde va framvagnen men de är ju bara på ett hjul och de gluckar inget eller så. Sedna tänkte jagp åstyrledden men bilen drar inte åt några håll när jag kör den... De är bara i gupp den känns kostig...
dock låter det som samma fel vi har på våran merca
känns exakt som däcket sitter löst när man kör över ojämheter
och det är styrstaget som är glappt som fan men den drar inget åt något håll när man kör men skruva bort däcket och känn på alla leder/bussningar vicka på däcket när det sitter på åt sidlet och upp och ner för att se om det glappar något
och det är styrstaget som är glappt som fan men den drar inget åt något håll när man kör men skruva bort däcket och känn på alla leder/bussningar vicka på däcket när det sitter på åt sidlet och upp och ner för att se om det glappar något
Är de billig elelr dyrt att lämna in?
kolla om det är glappt kan du ju göra själv hissa upp bilen så däcket är över marken sen är det bara känna med handen på stygstaget och dra så hårt du kan åt olika håll glappar det något är den saken sliten kan även glappa på hjulet om styrstaget är slitet märks rätt väl byta kan du göra hur smidigt som helst eller vetifan hur det ser ut på audi men på våran merca sitter det med 1 bult i vardera ände av styrstaget bara lossa på dom och skruva dit de nya svårare är det inte
Åk till bilprovningen o be dom skaka framvagnen. Då ser dom direkt vad det är som är fel. Det tar bara 1 minut o kostar inget om dom inte har fullt upp.
Åk till bilprovningen o be dom skaka framvagnen. Då ser dom direkt vad det är som är fel. Det tar bara 1 minut o kostar inget om dom inte har fullt upp.
Den va somsagt på besikning typ när de hade uppståt och då fick den ingen anmärkning alls