3861
Sök

Bmw 325 E36; Bilen står i sitt nya garage!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
29 april 2009
#381
Grått gör sig bra på E36, ifall man har rätt nyans big_smile

"When innovation meets passion!"

Konstruktör
1 053 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
#382
Tack Nicklas för att du tog dig tid och skriva vad du verkligen tycker smile

Det är just av denna anledningen som jag blir lite osäker själv angående två-färgat.
Färgerna måste verkligen matcha varandra annars kommer det bara se dumt ut.

Men det kanske bara är att göra som du säger - Go for it!  Och sen se vad det hela slutar.



Men fler förslag uppskattas gärna då det hela inte är helt bestämt än!


Konstruktör
1 053 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
#383
Mechanimal skrev:
Grått gör sig bra på E36, ifall man har rätt nyans big_smile

Ja, jag tycker faktiskt att det är snyggt med grått på just dessa bilar.
Men det gäller som sagt att hitta RÄTT grå big_smile


"Unloaded"
1 557 Inlägg
29 april 2009
#384
NdL skrev:
Mechanimal skrev:
Grått gör sig bra på E36, ifall man har rätt nyans big_smile

Ja, jag tycker faktiskt att det är snyggt med grått på just dessa bilar.
Men det gäller som sagt att hitta RÄTT grå big_smile

Får jag hinta om Basalt Grå? smile

Lacken på min E36 för övrigt, ifall du vill ha referens smile
Senast redigerat av Mechanimal (30 april 2009)

"When innovation meets passion!"

Konstruktör
1 053 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
#385
Det är bara ösa på med förslag så ska jag kolla upp det smile


Konstruktör
1 053 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
#387
JA! Fan vad smart. Att jag inte tänkte på det.... Eller?



För fan Robin. Beställ lacken åt mig nu och sitt inte bara där och tjabba.


Konstruktör
1 053 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#388
Jahopp. Då var det snart dags för ett kopplingsbyte på den stackars bilen.

Går inte varva över 2000 innan den börjar slira.
Så imorn bär det av till Fiddes Garage för att leta upp en lite bättre smile

Men är det någon här som har bytt koppling på en E36:a så får ni gärna ge lite tips på hur man gör det smidigast.


1 507 Inlägg
3 maj 2009
#389
Ha helst bilen upphissad till lagom arbetshöjd. Av med avgas, värmeplåtar och kardan. Sen får man börja skruva bort lådan. Men har för mig att vissa bultar inte går att komma åt utan att riva bort insuget...

Mvh
/T


369 Inlägg
3 maj 2009
#390
Tuggummimannen skrev:
Ha helst bilen upphissad till lagom arbetshöjd. Av med avgas, värmeplåtar och kardan. Sen får man börja skruva bort lådan. Men har för mig att vissa bultar inte går att komma åt utan att riva bort insuget...

Mvh
/T

Jag tror man ska komma åt alla bultar om man tar ned balken till v-lådan då faller den ner lite smile

EDIT köp ny koppling kostade 1700 till min 525a och det är samma koppling till din, ingår då urtrampningslager, tryckplatta och lamell smile
Senast redigerat av Henk3 (3 maj 2009)


Konstruktör
1 053 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#391
Kan meddela att det inte alls blir fiddes garage som gäller. Utan det blev EBAY smile

Hittade ett ställe i Lettland som sålde lameller riktigt billigt.
Så en ny är beställd för en kostnad av endast 445:- med frakt. Och då är den ju helt ny.
Så det känns riktigt gött nu ;P
Senast redigerat av NdL (3 maj 2009)


369 Inlägg
3 maj 2009
#392
NdL skrev:
Kan meddela att det inte alls blir fiddes garage som gäller. Utan det blev EBAY smile

Hittade ett ställe i Lettland som sålde lameller riktigt billigt.
Så en ny är beställd för ren kostnad av endast 445:- med frakt. Och då är den ju helt ny.
Så det känns riktigt gött nu ;P

hehe var 30 sek för seg att skriva bra att det löste sig! big_smile


dARKiE
5 031 Inlägg
3 maj 2009
#393
NdL skrev:
Jahopp. Då var det snart dags för ett kopplingsbyte på den stackars bilen.

Går inte varva över 2000 innan den börjar slira.
Så imorn bär det av till Fiddes Garage för att leta upp en lite bättre smile

Men är det någon här som har bytt koppling på en E36:a så får ni gärna ge lite tips på hur man gör det smidigast.

Finns i min tråd..

Väldigt tidigt in i tråden sidan 6 närmare  bestämt.. *edit* nu när jag kollar så hade jag inte skrivit någon vidare instruktion eller tagit massa bilder...

Men ialf, ta bort avgasrör, dela kardanen eller ta bort den helt. Bort med värmeskölden...
Vissa brukar lossa på motorfästet fram för att nå skruvarna högst upp på lådan (Jävligt jobbiga om man inte vet hur man ska göra) Jag själv lyfte upp motorn med domkraften och la ett par brädor under så lådan lutade neråt.. Sen var det bara att ta spärrskaftet med 3 förlängare och insexnyckeln i slutet och lossa dem 3 sista längst upp på lådan.. (eller om det var torx) jag vet ialf att jag fick köpa en insex hylsa och en torxhylsa för att göra denna operationen..

Sen resten hur man lyfter ner och bytar koppling kan du säkert...
Inte så krångligt när man väl kan vart allt sitter..

Hoppas det hjälpte lite ialf..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
Konstruktör
1 053 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#395
Får tacka så mycket för era svar smile


Ska kika lite på urtrampningslagret. Kanske är lika bra att byta när man ändå är i farten.


Konstruktör
1 053 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#396
Nu är ett nytt urtrampningslager beställt från motornord.

Ska bli lite roligt och pilla ner lådan sen när man har alla grejerna.
Bara hoppas att tryckplattan och svänghjulet mår som de ska.


Konstruktör
1 053 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#397
Jag har nu också börjat beställa hem lite grejer till lackeringen.

5 liter grundfärg och 6.5liter klarlack.

Måste bara bestämma mig för vilken lack jag ska ha big_smile


Konstruktör
1 053 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
#398
Mycket på en gång nu känner jag big_smile

Men jag har ändå lyckats beställa ett diodband från www.stylingwebben.se
Tack till Kenny för bra priser och snabb support.

Så nu kommer jag plocka isär mätarhuset ännu en gång för att göra det ordentligt!



Och nu är även färgen till bilen beställd.
Det blev den tvådelade lacken jag kör på.

Vet inte riktigt hur mycket färg det går åt.
Men jag köpte iaf 2.5 liter av svart-grå.
Och 4 liter av den gråa. Tror nog att det ska räcka smile


Allt som fattas nu är att hitta en ny framskärm då den högra är halft upprostad.


1 585 Inlägg
5 maj 2009
#399
Vad blev det för färg du köpte då:) Blev det som på bilden du visade eller? Ny framskärm finns att köpa på tex mekonomen ganska billigt har jag för mig. Runt 1000kr för en ny framskärm tror jag det var. Inte allt för dyrt:)

Konstruktör
1 053 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
#400
Yes. Det blev som färgen visade.

Jag har inte sett någon E36 Sedan med de färgerna. Så det är ju lite coolt att vara ensam (vad jag vet om då iaf)

Jag har för mig jag såg någon annons på blocket om Fiddes Garage, att han skulle ha framskärmar för 350:-
Ska nog kolla upp det. Ju billigare desto bättre smile



Sök