Edvinoo skrev:
Asså jag fattar inte vafan folk klagar på.
Xenon är ju framtaget för säkerhetens skull..
det ger ju bättre sikt och säkrare nattkörning.
Att man klagar på eftermonterade kitt som inte är nivåreglerade kan jag förstå.
För er som säger att det borde uteslutas med xenon kan jag bara säga att ni är ett gäng idioter.
Jag tror till o med att om man kontaktar vv så kommer dom säga att dom hellre vill ha fler framförallt säkrare bilar på vägarna därav med xenon då det är säkrare.
Nästan alla nya bilar har xenon, varför är det så tror ni ?
för att det är snyggt ?
skulle inte tro det.
Jag kör en jävla massa med min bil och kan säga att jag aldrig skulle byta ut mina xenon ljus för att det är det enda som gör att jag vågar köra mitt på natten från växjö till tranås varje helg.
det jag tycker är mer störande är alla ni som drar på helljusen mot bilar som har xenon för att ni tycker att dom är för starka...
Det har hänt att det är så många som gör det på en kväll mot mig att jag nästan intalar mig själv att svänga ut mot den bilen o frontalkrocka med dom för att idioten förtjänar det.
Vilket är då farligare, att sånna idioter blinkar med helljusen eller mina fabriksutvecklade lampor som råkar irritera dom för att dom inte har det i sin bil?
Om det nu är så jobbigt så kan ni ju vända er mot varenda bilutvecklare för att jag tror att varenda en utav dom har xenon på sina nya bilar.