4977
Sök

tänka på inför besiktningen?!!

336 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
får man ha dump ventil när man besiktar?
samma sak öppet filter?

ge lite tips på saker som man ska tänka på!!smile

har näligen låtit morsan gjort det å mej tidigare,då jag har jobbat så dummt,så nu är det första gången jag ska besigtiga bilen sj!!

volvo 740:)

Forummoderator
26 617 Inlägg
27 oktober 2008
Jag har besiktning om ett par timmar, och har själv dumpventil. Var därför osäker, så en granne fick ringa sin bekant - ja detta låter underligt - men han jobbade på besiktningen så han om nån borde veta.
Jag fick besikta med dumpen monterad i alla fall.

Och öppet filter hade jag i Hondan..inget dom sa nåt om i alla fall. Men. Allt handlar väl om hur glada dom är på station till station, och vad det är för person man får som besiktningsman..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 059 Inlägg
27 oktober 2008
AirOne skrev:
Allt handlar väl om hur glada dom är på station till station, och vad det är för person man får som besiktningsman..

Ligger mycket i det..
Man kan aldrig säga att det går eller inte går på sånna här frågor.. Det skilljer mycket från gubbe till gubbe, station till station..

Enklast är ju bara att slå ett par siffroro på telefonen, snacka i 2 minuter med en gubbe/tant så får man svaren för vad dom tycker.. Dom svarar förvisso för "alla" på besiktningstationer.. Sen om den gubbe man får på stationen inte bryr sig är en helt annan sak..
Fråga besiktiningen och gör som dom vill så är du 100 säker på att det funkar..
Senast redigerat av Smajly (27 oktober 2008)

2 072 Inlägg
27 oktober 2008
var på besikt med öppet filter i volvon.. enda han sa var "spänn filtret riktigt så den inte e lös" hade ej spännt den tongue

Sandzoo i da house

336 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
ok smile

volvo 740:)

Blyfot
829 Inlägg
27 oktober 2008
egetligen får man inte bes med dump men dom brukar inte säga något.. öppet filter är inget problem

"bara en mor kan älska en sån son"

1 255 Inlägg
27 oktober 2008
volvokrille12 skrev:
egetligen får man inte bes med dump men dom brukar inte säga något.. öppet filter är inget problem

Varför skulle man inte få de många bilar har ju orginal dump?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 oktober 2008
Anubis skrev:
volvokrille12 skrev:

Varför skulle man inte få de många bilar har ju orginal dump?

För att folk svarar helt utan att ha koll på något.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Blyfot
829 Inlägg
27 oktober 2008
öppen dump... återcirkulerande sitter e original på en del bilar

"bara en mor kan älska en sån son"

Sök