2408
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
SR20 Spirit
335 Inlägg
22 augusti 2009
ser ut att kunna blir riktigt nice;) kommer nog hända att man glider in här imellanåt å kikar efter progress smile

Jlmmy
22 augusti 2009
Trådstartare
T_Karlsson skrev:
haha!! Faan de här gåår ju bra ! big_smile
jag har en pärla här hemma som hade passat i lite breddare och sånt wink  sugen ? .. haha ! big_smile
tummen upp ! längtar te våren wink

haha thx man! big_smile
Sure, bara att svänga förbi!

NismoGTR: tack tack, kul att höra big_smile

Caddslav
133 Inlägg
22 augusti 2009
Ja polyestern och glasfibret går åt som faan, köpte hem en stor rulle glasfiber 2m bred och hur många meter det är på den vet jag inte dock, 30m kanske om inte mer och till det en 25L dunk polyester. dyrt men ändå billigare än att köpa allt i småmängder.

Och som caromania sa, för satan ha på dig handskar och kolmask (med fräsch filter i), har plastat utan själv ett par gånger och man vaknar oftast upp dagen efter med en huvudvärk som är värre än den efter en alldeles för blöt kväll på krogen och då är nog spritvärken nyttigare...
Rekommenderar engångshandskar från närmaste mataffär, bara att vika in o ut o slänga när du är klar, långärmade kläder är också en fördel har jag märkt.
Satan vad man har kliat sönder sig ibland när glasfibret har satt sig in i porerna och

Följer bygget nu och håller tummarna för att allt går bra. smile
Senast redigerat av Leaf (22 augusti 2009)

1 858 Inlägg
22 augusti 2009
Har ju länge funderat på ett widebody projekt, men inte kunnat bestämma mig. Vad tror ni om detta? (ursäkta att jag lånar tråden lite wink).

Mitt resultat skulle ju inte se ut såhär. Så fundera lite kring det.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104952/744510_twg2mt.jpg

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

2 788 Inlägg
22 augusti 2009
Haha, vissa människor är ju helt enkelt odödliga wink Men handskar och mask är bra tongue Kommer bli riktigt snyggt med den vingen, kommer att passa perfekt! big_smile Rostskyddade ni plåten ni svetsade på skärmkanterna innan breddarna åkte på? smile

Deamo: Vems är den Golfen egentligen? Den är ju galet snygg yikeswink

Jlmmy
22 augusti 2009
Trådstartare
Leaf skrev:
Ja polyestern och glasfibret går åt som faan, köpte hem en stor rulle glasfiber 2m bred och hur många meter det är på den vet jag inte dock, 30m kanske om inte mer och till det en 25L dunk polyester. dyrt men ändå billigare än att köpa allt i småmängder.

Och som caromania sa, för satan ha på dig handskar och kolmask (med fräsch filter i), har plastat utan själv ett par gånger och man vaknar oftast upp dagen efter med en huvudvärk som är värre än den efter en alldeles för blöt kväll på krogen och då är nog spritvärken nyttigare...
Rekommenderar engångshandskar från närmaste mataffär, bara att vika in o ut o slänga när du är klar, långärmade kläder är också en fördel har jag märkt.
Satan vad man har kliat sönder sig ibland när glasfibret har satt sig in i porerna och

Följer bygget nu och håller tummarna för att allt går bra. smile

haha ja, Det går åt mer än vad man tror asså! tongue
Jo sant så sant, Får skärpa mig wink

deamo: Grr, Det där kan bli läckert wink

_Fredrik: haha^^ Jadå det gjorde vi, Skall göra lite extra fin finish och köra med nått tätnings medel runt skärmkanten inuti med, Samt kleta på Underredsmassa m.m

Så det blir nog bra!

mvh
Senast redigerat av Jlmmy (22 augusti 2009)

62 Inlägg
22 augusti 2009
Damn vad du jobbar jimmy wink
Kul att se, Blir det update ikväll med? smile

Ha d bra!

Toyota Supra "Twinturbo" <3

Jlmmy
22 augusti 2009
Trådstartare
Patrikk skrev:
Damn vad du jobbar jimmy wink
Kul att se, Blir det update ikväll med? smile

Ha d bra!

hehe yes wink
Njea får se om det blir någon update, Behöver mer polyster,glasfiberväv och annat skoj!

Så får väll shoppa det i veckan, Men hade en fråga! smile

1. Tycker ni att man skall köra på kouki baklysen? Eller satsa på att tona orginal baklyserna helt blank svarta?

http://img182.imageshack.us/img182/2766/jdms13180sxkoukitaillig.jpg

http://img9.imageshack.us/img9/3517/dsc00941cph.jpg

Tacksam för svar, mvh

27 Inlägg
22 augusti 2009
imponerande från början till slut! :) kouki är en självklarhet enligt mig ^^

200sx Ogs #301

Jlmmy
22 augusti 2009
Trådstartare
ingenGuru skrev:
imponerande från början till slut! smile kouki är en självklarhet enligt mig ^^

Thx! smile
Okej, Jo dom är snygga!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 augusti 2009
_Fredrik skrev:
Haha, vissa människor är ju helt enkelt odödliga wink Men handskar och mask är bra tongue Kommer bli riktigt snyggt med den vingen, kommer att passa perfekt! big_smile Rostskyddade ni plåten ni svetsade på skärmkanterna innan breddarna åkte på? smile

Är inte det VWs egen projektbil? Den med en V12a på 650hp i, galen bil och hög vill ha faktor! big_smile

TS, tycker du skall tona orginallyktorna istället. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

7 120 Inlägg
22 augusti 2009
Absolut kouki, passar grymt bra! big_smile

Jlmmy
22 augusti 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
_Fredrik skrev:

Är inte det VWs egen projektbil? Den med en V12a på 650hp i, galen bil och hög vill ha faktor! big_smile

TS, tycker du skall tona orginallyktorna istället. smile

Okej smile

Aerodynamik: Okej thx man! smile

Fottade två st bättre bilder med! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/744981_jqng5o.jpg

Som ni ser så är bara ena sidan färdig plastad, Måste fixa mer somsagt smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/744982_ogf09n.jpg

mvh
Senast redigerat av Jlmmy (22 augusti 2009)

90 Inlägg
22 augusti 2009
jimmy om du vill veta va ja tycker så tycker ja kouki lycktorna:) hur går de idag ?
ha de fint !

Jlmmy
22 augusti 2009
Trådstartare
Arvid_m skrev:
jimmy om du vill veta va ja tycker så tycker ja kouki lycktorna:) hur går de idag ?
ha de fint !

Okej tack smile

Ne seegt asså, Har värken spackel,glasfiber eller polyster kvar tongue
Så blir till att shoppa det nästa vecka!

20 Inlägg
22 augusti 2009
Jlmmy skrev:
Tack för alla svar! big_smile
Det står ju mellan den översta eller den släta!

Och det stämmer ju lite som någon sa över mig att det blir itne lika bra kylning med den släta men samtidigt så tycker jag att den släta gör så att den blir mer clenare! smile

Fler tips tar jag gärna imot, Ingen som tästat någon av dom? Tänkte på passform osv? smile
Men vi får väll se wink

mvh

Du kan ju fixa kolfiber tak ocjh bagagelucka big_smile då blir de snyggt:D

Jlmmy
22 augusti 2009
Trådstartare
tekija skrev:
Jlmmy skrev:

Och det stämmer ju lite som någon sa över mig att det blir itne lika bra kylning med den släta men samtidigt så tycker jag att den släta gör så att den blir mer clenare! smile

Fler tips tar jag gärna imot, Ingen som tästat någon av dom? Tänkte på passform osv? smile
Men vi får väll se wink

mvh

Det vore nice^^ Dock en del pengar tongue
haha big_smile

20 Inlägg
22 augusti 2009
Jlmmy skrev:
tekija skrev:
Jlmmy skrev:

Men vi får väll se wink

mvh

haha big_smile

Hittat lysena till spoilern än? Kolla www.raceonusa.com(allt möjligt till nissan 200sx) och www.ebay.co.uk(perfect_bodykits heter killen som du ska söka på....där köpte ja min framspoiler och sidokjolarna perfect passform o snabb leverans.

Jlmmy
22 augusti 2009
Trådstartare
tekija skrev:
Jlmmy skrev:
tekija skrev:

haha big_smile

Hittat lysena till spoilern än? Kolla www.raceonusa.com(allt möjligt till nissan 200sx) och www.ebay.co.uk(perfect_bodykits heter killen som du ska söka på....där köpte ja min framspoiler och sidokjolarna perfect passform o snabb leverans.

Okej tack, Hur hittar man han då?tongue
Sökte på hans namn men kom inte upp något^^

Sök