2294
Sök

Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
2 juli 2009
Visst har han all rätt i världen att kalla den vad han vill :-)

KD skrev:
Byggd på superkartchassi..
Jo förvisso, men man kan ju inte ta ett volvochassi, brädda det lite, hänga på hjulupphängning från en lamborhini och lyfta i en f430-motor i den och avsluta med att skruva på en corvette-kaross och sen kalla det europas extremaste volvo.

Sen att din (för övrigt prydligt och välbyggda *cred*) skapelse inte har en chans mot en "riktig" superkart på bana och inte (Med största sannorlikhet) rakt fram heller, får mig bara att undra på vilket sett den är extrem?

Superkart är extremt; 215 kg inkl. förare, 100 hk på 250cc.
Du har 130 hk på 600cc och vad står din våg på?

Ser fram emot kommande filmer.
Med vänlig hälsning

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Kanon..
1 473 Inlägg
2 juli 2009
Den är väl extremast på det sätt den är byggd?
Inte på prestanda.

434 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
KD skrev:
Jo förvisso, men man kan ju inte ta ett volvochassi, brädda det lite, hänga på hjulupphängning från en lamborhini och lyfta i en f430-motor i den och avsluta med att skruva på en corvette-kaross och sen kalla det europas extremaste volvo.

Sen att din (för övrigt prydligt och välbyggda *cred*) skapelse inte har en chans mot en "riktig" superkart på bana och inte (Med största sannorlikhet) rakt fram heller, får mig bara att undra på vilket sett den är extrem?

Med vänlig hälsning

jag fattar inte hur du ids? du e ju bara grinig? är du avis eller nå?

jag tycker den e extremast på sitt sätt? finn s nog många som håller med, du får ju absolut tycka vad du vill dock, får dock en känsla av att någon e avis.

att du ens ids? ska jag bygga en standard Superkart? e det fränare då eller? att bygga nått som ca  en miljon andra redan gjort? wow va kul....

434 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
KD skrev:

Med vänlig hälsning

jag blir på allvar irriterad på dig...
pm.a mig om du har problem med vad jag bygger/gör.... dra inte upp det här.

907 Inlägg
3 juli 2009
Onlyrobin skrev:
KD skrev:

Med vänlig hälsning

jag blir på allvar irriterad på dig...
pm.a mig om du har problem med vad jag bygger/gör.... dra inte upp det här.

äh skit i han och far ut och kör lite så vi får en film på monstret;)

1 741 Inlägg
3 juli 2009
KD skrev:

Med vänlig hälsning

Det är väl klart man kan...
Han skulle kunna kalla sin skapelse en volvo/elefant/traktor om han ville det men ingen skulle väl tro på det men det hör ju inte hit.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tycker du gör ett riktigt klockrent bygge.
Bygger precis det alla vill göra! Nåt som är totalt livsfarligt men underbart roligt! big_smile
Fortsätt så och mer film åt folket hehe.
Senast redigerat av tecman (3 juli 2009)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

434 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
tecman skrev:
KD skrev:

Med vänlig hälsning

Det är väl klart man kan...
Han skulle kunna kalla sin skapelse en volvo/elefant/traktor om han ville det men ingen skulle väl tro på det men det hör ju inte hit.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tycker du gör ett riktigt klockrent bygge.
Bygger precis det alla vill göra! Nåt som är totalt livsfarligt men underbart roligt! big_smile
Fortsätt så och mer film åt folket hehe.

434 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Visst jag förstår hur han sitter och tänker att en vanlig Superkart spöar min skapelse visst det gör den säkert,
men det är inte därför jag byggt den för att vara snabbast i universum,
jag gillar teknik bygga, trixxa ,fixa , svetsa ,tillverka ,och då var ju detta projektet för mig.

Onekligen så tycker ju folk om det också då jag har över 200 000 besökare totalt på forumen jag har projektet på. och det är ju lite det som är meningen också att folk ska ha nått att läsa om och titta på (få lite inspiration) till sina egna bygen etc.

Sen att jag döpt den till Europas Extremaste superkart är ju för att den är extrem? hade jag byggt den med en Rotax 250 och gjort den helt som en standard Superkart hade jag aldrig kallat den för det,

men men nog om detta nu kör vi vidare!

Kritik är bra!

Jag har beställt en kopplingscylinder från en Hayabusa av alla hojjar, hoppas det funkar!

252 Inlägg
3 juli 2009
riktigt ball!!!

Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 34&p=1
"Flest prylar när han dör vinner!"

872 Inlägg
3 juli 2009
vist är det kul att nissar kan förklara att det inte är en ricktig superkart.  så att du värklign förstår att du inte kan ta den till en vanlig tävling och köra, eftersom du uppenbarligen trode du kunde det, eftersom du kallar den för supekart.

det är en ombyggd superkart. att folk ens orkar störa sej påt e en gåta för mej.

If its too loud you are too old!

1 338 Inlägg
3 juli 2009
tycker ialf det är ett grymt bygge!! big_smile

Kör så det ryker och upp med fler filmer bilder! big_smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

KD
4 juli 2009
För det första har jag inget att vara avundsjuk på.
Jag förstår absolut om du tycker om att pilla med svetsen i garaget, men den är ju inte på något sätt extrem, mer än att den har tagit extremt lång tid att sätta ihop.
Vad är det extrema med den? Att det är förstärkningstag överallt, att du satt dit ett pedalställ, fuel cell, att det sitter en jättemotor på den?
När du penslar kolfiber, fräser ut titandetaljer och skruv, när du förbättrar hjulupphängning och sätter dit kompositbromsskivor DÅ är den extrem.

Har du bytt packningar i bromscylindrar och oken?

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
4 juli 2009
Suck, vilket gnäll från vissa personer, denna är extrem, skulle vilja se om det finns flera av denna sort i Sverige eller EU.

Hästarna, går lätt att plocka från dessa motorer, men för det krävs det en stor plånbok, eller välsmörjt munläder, för att kunna få sponsorer.

Så, till er som vill bara gnälla, gör det via pm eller mail.

Men fin blev, och extrem, inget jag skulle vilja sitta i.

Lev livet, det kan ta slut fort

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
KD skrev:
Jag förstår absolut om du tycker om att pilla med svetsen i garaget, men den är ju inte på något sätt extrem, mer än att den har tagit extremt lång tid att sätta ihop.
Vad är det extrema med den? Att det är förstärkningstag överallt, att du satt dit ett pedalställ, fuel cell, att det sitter en jättemotor på den?
När du penslar kolfiber, fräser ut titandetaljer och skruv, när du förbättrar hjulupphängning och sätter dit kompositbromsskivor DÅ är den extrem.

---------------------------------------------------------------------------------
Okej jag kommer ignorera dig från och med samma sekund som jag skriver detta.
Du är en sån där typiskt forumkille som sitter o gnäller på andras projekt,

Men som sagt jag iggar dig. blir det mer inlägg skulle jag bli glad om någon moderator plockade bort dom.
det är inte det här forumen är till för,
jag tar inte illa vid mig jag lovar.

jag kanske skulle döpa om projektet i tråden? "Europas sämsta skithög till projekt" blir du nöjd då?
varför tror du den har tagit sån tid till att plocka ihop? Smartskaft. varför tror du det är lagt 2000 timmar på den?
tror du jag har slarvat med någonting? Titan grejjer o komposit bromsar? vem tror du jag är? Bill gates?

jag säger då det..

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
darkwizard skrev:
Suck, vilket gnäll från vissa personer, denna är extrem, skulle vilja se om det finns flera av denna sort i Sverige eller EU.

Hästarna, går lätt att plocka från dessa motorer, men för det krävs det en stor plånbok, eller välsmörjt munläder, för att kunna få sponsorer.

Så, till er som vill bara gnälla, gör det via pm eller mail.

Men fin blev, och extrem, inget jag skulle vilja sitta i.

jag fattar det inte heller, okej om jag verkligen gjort nått som liksom var värsta slarvbygget, men jag vet ju själv att det är seriöst rakt igenom, jag förstår inte varför han gnäller.

Tack ni som stöttar projektet i alla fall.

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
KD skrev:

Kolla min nya rubrik! frän va? nöjd nu?
Tävlingsföraren.....

819 Inlägg
4 juli 2009
Äh skit i den svenska avundssjukan. Inget att lägga tid på, lägg den på karten istället för att svara på taskiga inlägg : )
Tror inte att det är någon här inne som skulle tacka nej till din räser faktiskt.

Jag tycker du har gjort ett suveränt jobb, riktigt stilig på alla sätt o vis blev den. Skulle vara kul och se den live någon gång, säg till om du har vägarna förbi östergötland ;D

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

290 Inlägg
4 juli 2009
Onlyrobin skrev:
KD skrev:

Tävlingsföraren.....

haha:) riktigt grymt bygge!! upp med bilder och filmer nu så:D förstår mig inte på alla "forum poliser" och sånna som klankar ner på allas byggen.

mvh

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
volvofucker skrev:
Onlyrobin skrev:
KD skrev:

Tävlingsföraren.....

haha:) riktigt grymt bygge!! upp med bilder och filmer nu så:D förstår mig inte på alla "forum poliser" och sånna som klankar ner på allas byggen.

mvh

haha:) inte jag heller:)

jag får kopplingscylindern på Måndag då ska den monteras OMG sen ska de provköras!

Väghyvel
252 Inlägg
4 juli 2009
Hur blir det med någon film då tongue  Jag o många fler vill nog se monstret  rullande..

Sök