Är det värt besväret att renovera en gammal Volvo 760 Tic?

volvo244_rallycross
30 december 2008 ·

Beckstroem skrev:
återgå till ämnet.. ok ?

hehe spårar ur lite kanske hehe

snapshot
30 december 2008 · 908 Inlägg

haha lite ? ^^

volvo244_rallycross
30 december 2008 ·

Beckstroem skrev:
haha lite ? ^^

haha tror de

patrikke
30 december 2008 · 1 749 Inlägg

finne-83 skrev:
bästa Volvo motorn nånsin...b23et

Är det inte b230et i dem?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
leksak Kanon..
30 december 2008 · 1 473 Inlägg

Beckstroem skrev:
Aa nu vet vi att 'leksak' kör en äcklig audi som han inte skruvar på själv, han lämnar in på service. för han kan inte skruva smile han e bara avundsjuk wink och han vet absolut inget om volvo. det är bevisat. tack för visat intresse men allt kommer bli lättare för dej lilla gubben om du stänger av datorn, packar ihop den och lämnar tillbaka den där du köpte den och kollar på teve istället smile

Haha, som vanligt när man säger nåt om volvo så kommer volvofolket o måste försöka hävda sig.
Han frågade om det var värt eller inte, ska bara volvofantasterna som tillome tycker en 240 är värt att renovera svara då?

Jag sköter service osv på bilen och hojen själv för övrigt.

leksak Kanon..
30 december 2008 · 1 473 Inlägg

Zaipher skrev:

leksak skrev:

pimpad740 skrev:

sen finns det ju sånna som åker audi och tror att de är värdens bästa bilar. dom tillhörju gruppen psyk fall lika mkt i så fall å sen är inte 760 från 84 nån dussin bil.. de e därimot en a4....

Ja o jag kommer inte få för mig att ställa mig o renovera någon A4 om 20 år heller.

Oavsett om du renoverar en gammal a4 om 20 år eller inte, så betyder inte det att du ska klanka ner på folk, föregå med gott exempel!

Det är iaf någonting du kommer vinna på.

Se ovanstående.

snapshot
30 december 2008 · 908 Inlägg

lånar denna tråden jämt.. behöver bara ett snabbt svar.. hur stor skillnad är det på B23 och B230's blockpackningar ? går det att använda en B230 på en B23 och tvärtom ?

snapshot
30 december 2008 · 908 Inlägg

leksak skrev:

Beckstroem skrev:
Aa nu vet vi att 'leksak' kör en äcklig audi som han inte skruvar på själv, han lämnar in på service. för han kan inte skruva smile han e bara avundsjuk wink och han vet absolut inget om volvo. det är bevisat. tack för visat intresse men allt kommer bli lättare för dej lilla gubben om du stänger av datorn, packar ihop den och lämnar tillbaka den där du köpte den och kollar på teve istället smile

Haha, som vanligt när man säger nåt om volvo så kommer volvofolket o måste försöka hävda sig.
Han frågade om det var värt eller inte, ska bara volvofantasterna som tillome tycker en 240 är värt att renovera svara då?

Jag sköter service osv på bilen och hojen själv för övrigt.

vem nämde hojjen ? wink skrytarn.. nej då men tillbaks till ämnet smile

Och 240 är värt att renovera, beror på årsmodellen wink

Senast redigerat av Beckstroem (30 december 2008)

volvo244_rallycross
30 december 2008 ·

Beckstroem skrev:
lånar denna tråden jämt.. behöver bara ett snabbt svar.. hur stor skillnad är det på B23 och B230's blockpackningar ? går det att använda en B230 på en B23 och tvärtom ?

japp fick fel en gång när jag skulle tävla dan efter o de gick fint

volvokrille12 Blyfot
30 december 2008 · 829 Inlägg

Vad menar ni med värt att renovera pratar man pengar så är de ju knappast så att man går med vinst. Det handlar ju mer om vad man själv tycker om bilen. Man bygger ju trotts allt bilen till sig själv. Har man intresset kunskapen och möjligheten att hålla på med en bil ska man ju självklart göra. Det är kul att se en bil ta den formen man vill. Det känns allt bättre att åka i nånting man har byggt själv istället för att gå till banken och låna en kasse pengar och köpa nånting som någon annan har byggt.

"bara en mor kan älska en sån son"
Big_JN
30 december 2008 · 2 126 Inlägg

Audikrille skrev:
Hallå!

Är i valet och kvalet och ska köpa en gammal Volvo 760 tic -84.
Tått ute i nått år och sen förvarad i garage, men trösklar behöver bytas vad jag sett, och rost fläckar här och var. Troligtvis så behövs även en hel lack till slut för att bli riktigt fin.
Det är en hyffsat ny turbo på den innan den ställdes åt sidan.

Finns det något värde i en sådan bil, 1984 ska visst bara ha tillverkats i 1500 ex. Fräch turbo, sänkt,
Den är inte "sönderskruvad".

Jag är ingen volvo fantast, men när jag fick höra att grannen skulle skrota den blev jag lite intresserad. När den var i bruk gick den väldigt bra.

Ska få den för några tusen lappar.

MVH
CHRISTER

Kör på och renovera den! Är ingen Volvo fantast men en så pass ovanlig bil (1500 tillverkade) så e den värd att räddas!
Håller själv på att rädda 2 st relativt ovanliga bilar som ingen annan tycker är värda att rädda men som jag tycker e värda alla pengar, jobb och svordomar att fixa!

MVH Big_JN

Navkapsel
30 december 2008 · 4 637 Inlägg

De där är ovanliga och har inte så långt kvar till veteran. En bil som inte lär minska i värde med åren. Köp!

Stream Statstjänsteman
30 december 2008 · 125 Inlägg

Beckstroem skrev:

leksak skrev:

Beckstroem skrev:
Aa nu vet vi att 'leksak' kör en äcklig audi som han inte skruvar på själv, han lämnar in på service. för han kan inte skruva smile han e bara avundsjuk wink och han vet absolut inget om volvo. det är bevisat. tack för visat intresse men allt kommer bli lättare för dej lilla gubben om du stänger av datorn, packar ihop den och lämnar tillbaka den där du köpte den och kollar på teve istället smile

Haha, som vanligt när man säger nåt om volvo så kommer volvofolket o måste försöka hävda sig.
Han frågade om det var värt eller inte, ska bara volvofantasterna som tillome tycker en 240 är värt att renovera svara då?

Jag sköter service osv på bilen och hojen själv för övrigt.

vem nämde hojjen ? wink skrytarn.. nej då men tillbaks till ämnet smile

Och 240 är värt att renovera, beror på årsmodellen wink

Tillbaka till OT;
Ja en 240 lär väl ha ett visst värde bland volvonördar dvs inte de som köper dagens XC90 eller S80 eller?

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
Farleykarley
30 december 2008 · 406 Inlägg

Jag skulle lätt köpa den och fixa iordning! Kommer bli en ovanlig eftertraktad bil det där framöver!

Navkapsel
30 december 2008 · 4 637 Inlägg

Beckstroem skrev:

leksak skrev:

Beckstroem skrev:
Aa nu vet vi att 'leksak' kör en äcklig audi som han inte skruvar på själv, han lämnar in på service. för han kan inte skruva smile han e bara avundsjuk wink och han vet absolut inget om volvo. det är bevisat. tack för visat intresse men allt kommer bli lättare för dej lilla gubben om du stänger av datorn, packar ihop den och lämnar tillbaka den där du köpte den och kollar på teve istället smile

Haha, som vanligt när man säger nåt om volvo så kommer volvofolket o måste försöka hävda sig.
Han frågade om det var värt eller inte, ska bara volvofantasterna som tillome tycker en 240 är värt att renovera svara då?

Jag sköter service osv på bilen och hojen själv för övrigt.

vem nämde hojjen ? wink skrytarn.. nej då men tillbaks till ämnet smile

Och 240 är värt att renovera, beror på årsmodellen wink

Det är nu man ska passa på att köpa och renovera 240, de lär stiga i pris som andra Volvoveteraner...

LoFET Almännt tokig
30 december 2008 · 481 Inlägg

Jag är absolut ingen volvo nörd men är ändå lite svag för just 740/760 turbo smile

En bil som är ovanlig är värd att renovera. var det 1500 ex från början ? då lär det knappast finnas mer än 500 kvar och hur många av dem i sverige ?

om 10 år kanske det finns 100st kvar. då kan man glad att man gjort iordning en för då lär de inte kosta 2k för ett objekt längre.........

Och om du nu skulle tröttna på bilen under renoveringens gång finns det säkert någon som vill ta över om inte annat lär du få igen dina 2k om du säljer motorn.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Muttley
30 december 2008 ·

leksak skrev:

pimpad740 skrev:

leksak skrev:

Måste jag verkligen motivera varför en gammal jävla volvo ska gå till skroten?

Psykvården i sverige är uppenbarligen inte som den ska vara när man ser hur mycket gamla dussinbilar som renoveras.

sen finns det ju sånna som åker audi och tror att de är värdens bästa bilar. dom tillhörju gruppen psyk fall lika mkt i så fall å sen är inte 760 från 84 nån dussin bil.. de e därimot en a4....

Ja o jag kommer inte få för mig att ställa mig o renovera någon A4 om 20 år heller.

tro det eller ej, men vissa människor gillar faktiskt att renovera och göra saker till fint skick. vissa bara har en bil och kör med till de inte vill betala mer för den.
och bara för att du inte har ett intresse av att renovera själv så låt alla andra ha det.
skitsamma om de är en 740,760, nissan micra eller vad som helst. de är faktiskt bättre tidsfördriv än att sitta hemma och uggla.

Navkapsel
31 december 2008 · 4 637 Inlägg

Jag tycker också att du ska renovera den i originalskick för få en del för den om du någon gång ska sälja den. Och ni som kallar denna vanlig, när såg ni en fin av denna årsmodell senast?  Om några år är detta en värdefullbil, en vanligare 164 i bra skick för man nog ge runt 50.000 för idag, åtminstone de jag sett.

Niklas1987 NO
31 december 2008 · 2 182 Inlägg

leksak skrev:
Haha, som vanligt när man säger nåt om volvo så kommer volvofolket o måste försöka hävda sig.
Han frågade om det var värt eller inte, ska bara volvofantasterna som tillome tycker en 240 är värt att renovera svara då?

Jag sköter service osv på bilen och hojen själv för övrigt.

Och som vanligt kommer det en Volvo hatare å ska klanka ner på märket, skulle aldrig själv renovera en nyare Volvo (80 talet å framåt). Men för fan låt dem som vill renovera å bevara dessa göra det.

Du undra varför du ska motivera att en gammal Volvo inte ska renoveras? Klart som fan du ska motivera, nu när du gjort dig besväret att gå in å svara i tråden.

Tycker själv att tråd skaparen ska renovera den, då det inte finns så många 760 kvar i livet. Men hade vart fränare med en 780 Bertone

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
-Mackan- Fire And Silk
31 december 2008 · 2 254 Inlägg

Nu vet vi inte heller om det är frågan om renovering, eller hur långtid han har tänkt avsätta till detta projekt, plåtarbete är nästintill gratis om man har egen verkstad, svets osv. Sen att han eventuellt måste snickra lite på motorn, det kanske är något han har tänkt göra under en längre tid och köpa diverse delar vart efter tiden går.

Är det inte det allt handlar om? Att lägga ner pengar på något man gillar, inte fan sitter jag och räknar på hur jag skall gå jämt upp när jag åker utomlands till exempel.

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang