Tips om däck med bra grepp

Mackan_P
8 januari 2009 · 27 Inlägg

Tjabba!!

Nu var det dags att köpa nya däck te bilen pga hyfsat dåliga däck!! lol se Bild<----, någon som kan ge tips om ett däck med bra bett i. Har funderat på GoodYear Eagle F1!???

strl på däcken ska vara 215/40-17

Ha det kalas Mvh Mackan P

Senast redigerat av Clio_Sport (9 januari 2009)

trevligt :D
Opel Acona B 1,9sr "Eliasahugosa yxa" (1979)
Mitsuhini
10 januari 2009 · 337 Inlägg

beror liksom på hur du kör? eagle f1 är ju bra grepp i men slits lite fortare eftersom det är mjukare gummi. jag har hankook sp1 evo och är riktigt nöjd. dock vill du ha max grepp så ska du ju ha toyo r888. men till din clio skulle jag typ köra med hankook ventus sport k104/105.. bra pris samt bra däck till bruksbil.. men däckfrågan är alltid smaksak.. finns ju tusentals olika och ingen har väl provat alla..

p.s gör en hjulinställning efter du bytt däck eftersom dina däck inte är jämnt slitna.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Rojpen
10 januari 2009 · 2 230 Inlägg

jag kör med hankook ventus:) å tycker dom bettar på jävligt bra, sen slits dom inte direkt mycket heller. har kört hårt en hel sommar å bra mönster kvar änsmile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
mange_240
10 januari 2009 · 1 562 Inlägg

good years lågpris däck sawa lär vara hyffsat.

THEBADGUY Gorgilus addictus
10 januari 2009 · 4 734 Inlägg

Är ett riktigt bra grepp i Eagle F1:orna. Kör med dom på min 240.
Både när det är torrt och vått väglag så greppat dom riktigt bra smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
cheva_raggare
12 januari 2009 · 534 Inlägg

cooper däck ä de bra eller dåliga däck ? har ett par liggandes kanse värt att sätta på bilen dubbade vinter däck ^^, eller ä pirellis däck bätre ? har båda ligandes så ^^,

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
KHRacing
12 januari 2009 ·

TOYO T1-R rekommenerar jag skarkpt, har både kört bana & drifting med dessa under -08
& de är rent sagt bra grejjer.

Mackan_P
12 januari 2009 · 27 Inlägg

Tackar tackar för alla tips!! big_smile

trevligt :D
Opel Acona B 1,9sr "Eliasahugosa yxa" (1979)
BeCe
12 januari 2009 · 364 Inlägg

Sport contact 2 lr 3 hade 2:an på min type-r släppte aldrig  en kurva, däremot gick bilen upp på 2 hjul en snabbis

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
steifan DR!FTT3KN!K3R
12 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Här har du en länk till AutoMotor&Sports 235/55 17" Y/W-test från förra våren.

http://www.automotorsport.se/biltester/ … 080705.pdf

Alla superprestanda däck är väl inte direkt med, men kul att kika lite testresultat iaf.

Kan söka på däckrecensioner från amerikanska TireRack här:
http://www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp

Eller glutta på diverse konsumentomdömen här på däck:
http://www.dacktest.com/

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Hegefors
13 januari 2009 · 99 Inlägg

Clio_Sport skrev:
Tjabba!!

Nu var det dags att köpa nya däck te bilen pga hyfsat dåliga däck!! lol se Bild<----, någon som kan ge tips om ett däck med bra bett i. Har funderat på GoodYear Eagle F1!???

strl på däcken ska vara 215/40-17

Ha det kalas Mvh Mackan P

Michelin Pilot Sport 2, Continental sportcontact 2 eller 3 men framförallt BFGoodrich gForce Profiler 2 !

Mvh
Hegefors

Eiiiiik
13 januari 2009 · 337 Inlägg

Hegefors skrev:

Clio_Sport skrev:
Tjabba!!

Nu var det dags att köpa nya däck te bilen pga hyfsat dåliga däck!! lol se Bild<----, någon som kan ge tips om ett däck med bra bett i. Har funderat på GoodYear Eagle F1!???

strl på däcken ska vara 215/40-17

Ha det kalas Mvh Mackan P

Michelin Pilot Sport 2, Continental sportcontact 2 eller 3 men framförallt BFGoodrich gForce Profiler 2 !

Mvh
Hegefors

Michelin Pilot Sport 2 finns ju dessvärre inte i den dimensionen sad annars hade detta absolut varit att rekomendera smile
Med Michelin Pilot Exalto skär du kurvorna så det räcker! smile
Ska du ha riktigt bra grepp är det R-däck som gäller. Dock är inte detta att tänka på att ta ut när det regnar wink

Eiiiiik
13 januari 2009 · 337 Inlägg

Mitsuhini skrev:
p.s gör en hjulinställning efter du bytt däck eftersom dina däck inte är jämnt slitna.

Så himla snett sliter den inte. Å med tanke på att den är sänkt är det nog inte jätte mkt man kan göra åt detta. Man kanske skulle kunna fina till det lite smile

Mackan_P
14 januari 2009 · 27 Inlägg

skulle tro att det blir Toyo PROXES T1-R,

Senast redigerat av Clio_Sport (14 januari 2009)

trevligt :D
Opel Acona B 1,9sr "Eliasahugosa yxa" (1979)
Germax
14 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Ja grepp o grepp, finns ju gatlaliga "slicks" tongue Men R-däck finns de ju flera olika sorter. R888, Parada, Potenza

Jockefors
14 januari 2009 · 961 Inlägg
Pure DieselPower
erichson Livsnjutare
15 januari 2009 · 207 Inlägg

jag jobbar själv på en däckverkstad och om jag kan rekomendera ett greppdäck som rullar mil så är de defenitivt toyo t1r som du ska köra med. Här nere i skåne så har vi lagt dom på ambulansbilarna samt följebilarna på knutstorps motorstadium. Kör även själv med dom och dom funkar utmärkt. du kommer inte bli besviken !
m.v.h erichson smile

alex_side Neerd
15 januari 2009 · 1 596 Inlägg

erichson skrev:
jag jobbar själv på en däckverkstad och om jag kan rekomendera ett greppdäck som rullar mil så är de defenitivt toyo t1r som du ska köra med. Här nere i skåne så har vi lagt dom på ambulansbilarna samt följebilarna på knutstorps motorstadium. Kör även själv med dom och dom funkar utmärkt. du kommer inte bli besviken !
m.v.h erichson smile

pris på dem?

för 4 st

225 35 17"

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang