Ska man ta bort dragkroken vid styling ?

Shallie
8 januari 2009 · 730 Inlägg

Hejsan, håller på och ska till att börja och bygga om bakstötfångaren en hel del, och undrar om ni tycker jag skall ta bort dragkroken eller försöka få in den snyggt på något sätt ?, vad är er åsikt ? smile...

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Volvo_Mannen Volvoskadad
8 januari 2009 · 6 017 Inlägg

bort med skiten! big_smile blir så mycket snyggare. Dock aningen svårare att dra släp då, men de är en smäll man får ta wink

Jonas
BboyLuna
8 januari 2009 · 261 Inlägg

BORT MED DEN ;o)

Me-BboyLuna
Shallie
8 januari 2009 · 730 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
bort med skiten! big_smile blir så mycket snyggare. Dock aningen svårare att dra släp då, men de är en smäll man får ta wink

Jag har den känslan också smile, Men sen så har man sina bröder som har "brukisar" så vid de tillfällena kan man alltid låna deras bilar, men hur blir det vid besiktningen ? ?

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Shallie
8 januari 2009 · 730 Inlägg

BboyLuna skrev:
BORT MED DEN ;o)

Låter rätt övertygad smile

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Braather (none)
8 januari 2009 · 1 725 Inlägg

JAg tog bort min dragkrok då jag bytte min bakstötfångare. Men såg självfallet till att ha kvar kablaget för framtida ägare. Se bara till att regga om bilen efter du tagit bort den.

Men som en del säger så ser de snyggare ut utan. Men kan tycka att en del bilar ser okey ut med kroken. Men det är mestadels större bilar som kombi. Då tycker jag att kroken inte syns lika mycket.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
Rallyhalle
8 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Ääh, gör som Fimpen gjorde på sin S80. Bygg med draget, lagom kaxigt tongue

Tror nog att man kan få till det rätt snyggt ändå om man har avtagbart drag.

Shallie
8 januari 2009 · 730 Inlägg

Braather skrev:
JAg tog bort min dragkrok då jag bytte min bakstötfångare. Men såg självfallet till att ha kvar kablaget för framtida ägare. Se bara till att regga om bilen efter du tagit bort den.

Men som en del säger så ser de snyggare ut utan. Men kan tycka att en del bilar ser okey ut med kroken. Men det är mestadels större bilar som kombi. Då tycker jag att kroken inte syns lika mycket.

//Jonas

Men vad kostar det att regga ?, gör man det vid vanliga kontroll besiktningen ?

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
p-nyhlen Quattro - bar å åk
8 januari 2009 · 621 Inlägg

Nej låt den sitta kvar.. Alltid så retar det någon;)

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Shallie
8 januari 2009 · 730 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Nej låt den sitta kvar.. Alltid så retar det någon;)

hahah så resonerar min bror om ALLT, "alltid retar det någon" men fasiken frågan är vilket som blir snyggast, och hur fungerar reg besiktning ?

// Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Notorgo Bilgalen
8 januari 2009 · 89 Inlägg

jag skulle låta den sitta kvar och bygga runt den lite snyggt som till exempel fimpens s80 smile

Rakasta, kärsi ja unhoita, se se elämää on!
zlobo Audiholic
8 januari 2009 · 485 Inlägg

byt ut den mot en vikbar. kovoli har bra krokar. tar du bort den så måste du göra en ny reg bes på den..'

Audi SportQuattro replika "quicksilver" (1986)
Audi ABT C5R "Nurburgring Edition" (1991)
Shallie
8 januari 2009 · 730 Inlägg

zlobo skrev:
byt ut den mot en vikbar. kovoli har bra krokar. tar du bort den så måste du göra en ny reg bes på den..'

Vad kostar dessa vikbara då ?, men då måste det väl vara ett stort jack under hela kofångaren ?

//Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
MilleN
8 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Alltid snyggare utan drag.. Kostar 300 spänn att regga utan drag vill jag minnas, säg till när du har vanlig besiktning så sköter dom nog det direkt.

Sarge
8 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Ha kvar draget på bilen, jag tycker det är ett schysst statement. Och alltid gör det någon förbannad. Personligen tycker jag dragkrok är snyggt (och lasträck på taket för den delen tongue ).

Shallie
8 januari 2009 · 730 Inlägg

MilleN skrev:
Alltid snyggare utan drag.. Kostar 300 spänn att regga utan drag vill jag minnas, säg till när du har vanlig besiktning så sköter dom nog det direkt.

Jag tror det lutar åt det hållet, men ja hörde att om man bara tar bort bara kroken och inte själva fästningen på bilen så slipper man reg besikta, och då kommer den även innanför spoilern plus att det blir lättare att montera tillbaka om man tar bort och sätter på original kofångare, någon som vet något om detta ?, detta är bara en sån "kompisens brosars svågers pappa" sade smile)

//Charlie

Senast redigerat av Shallie (8 januari 2009)

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
MilleN
8 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Shallie skrev:
Jag tror det lutar åt det hållet, men ja hörde att om man bara tar bort bara kroken och inte själva fästningen på bilen så slipper man reg besikta, och då kommer den även innanför spoilern plus att det blir att montera tillbaka om man tar bort och sätter på original kofångare, någon som vet något om detta ?, detta är bara en sån "kompisens brosars svågers pappa" sade smile)

//Charlie

Näe man måste alltid regbesikta när man tagit bort draget, om någon glidit igenom besiktningen bara för att besiktningsmannen missat det är ju en annan femma smile

Fixa helst så det går att återställa om någon framtida ägare nu vill ha drag.

darkwizard Fordonstekniker
8 januari 2009 · 1 740 Inlägg

Byt ut den fasta dragkroken mot en borttag bar dragkrok. Då har du både form och funktion.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
MHperformance CNC operatör
8 januari 2009 · 280 Inlägg

kostar 380 kr att regga utan, dom kollar ingenting utan du får bara ett kvitto , sen kommer det nya reg papper smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Shallie
8 januari 2009 · 730 Inlägg

darkwizard skrev:
Byt ut den fasta dragkroken mot en borttag bar dragkrok. Då har du både form och funktion.

finns dessa till 700/900 kombibilarna ?? eller måste man byta ut hela paketet och det kostar snusk  ?? smile

men som sagt får se när allt kommer omkring om jag bestämmer mig för att behålla den eller ej, känns som att jag inte kommer använda kroken något speciellt och då är det ganska onödigt att ha den sittandes där, tycker det är snyggare utan smile)

// Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang