1514
Sök

Ford Mustang -67 eleanor. Lackering klar, nästa steg elsystem

Eleanor projekt

449 147 Visningar
Uppdaterades senast 3 juli 2015
247 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Tackar så mycket för kommentarerna. Lackeraren har gjort ett väldigt bra jobb o bättre kommer det bli smile

Hehe det är långt kvar innan jag kan börja planera träffar, jag är nöjd om jag får ihop den iår.

Avstängd
125 Inlägg
24 maj 2010
FY FAN vad den är snygg sitter och dreglar typ:D
kommer följa detta projekt!
Färgen blev snygg som fan bra lackare:)

247 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
mirt40 skrev:
Jag kan få din bil va?smile Längtar tills lacken far på!
Vilket företag importerade du med?
hemsida eller liknande?smile

Jag hittade bilen i England av en slump. Vilket bolag jag tog hem den med kommer jag inte ihåg riktigt. Va ett danskt bolag Sterling har jag för mig att det hette. Men antar att du menar hur jag lyckades få hem den från USA men det slapp jag.

Avstängd
125 Inlägg
25 maj 2010
okey tack för svaret:)

83 Inlägg
25 maj 2010
Enormt jobb och superfin bil! Hoppas absolut att man får se de färdiga resultatet någon gång.
Såg att du bor i skåne och kan då absolut rekomendera träffen i lödde så fort bilen e klar.

Mvh

1 051 Inlägg
26 maj 2010
Hagman89 skrev:
Enormt jobb och superfin bil! Hoppas absolut att man får se de färdiga resultatet någon gång.
Såg att du bor i skåne och kan då absolut rekomendera träffen i lödde så fort bilen e klar.

Mvh

Han måste komma till valåkra så jag får se den wink

247 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Eleanor-Mannen skrev:
Hagman89 skrev:

Mvh

Han måste komma till valåkra så jag får se den wink

Hehe nja jag är nöjd om jag får den klar innan vintern, så att planera träffar ligger långt ifrån. Bygget är uppe i över 5.5år nu så att stressa ihop allt nu känns bara dumt.

247 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
Hmm kanske ska ha den mattsvart istället 

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/IMG_9377.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/IMG_9379.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/IMG_9380.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/IMG_9382.jpg
Senast redigerat av mikeo (29 maj 2010)

Bounty hunter
671 Inlägg
29 maj 2010

lägg på några lager matt klarlack så e biffen fixad...skulle iallafall vara den råaste elenår bilen iallafal... big_smile

jag va inne ett tag på måla min matt siler...skulle e se ut 'rostfritt'...hittade en Honda silver som hade små metallic korn....skulle ha sett rått ut då jag provlackade lite på en flygel... wink
Senast redigerat av bobafett (29 maj 2010)

693 Inlägg
29 maj 2010
låter läckert som bobafett skrev. Lacka så den ser plåtren ut....

2 788 Inlägg
29 maj 2010
Kul att du börjar på och fixa inför lackeringen nu! big_smile Ser fram emot mer bilder wink

247 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Kul att du börjar på och fixa inför lackeringen nu! big_smile Ser fram emot mer bilder wink

Ja lackeringen är påbörjad bilen håller på att våtslipas. Någon som vet hur man kan få tag på färgkoder? Jag är ute efter en färg som användes på Ford GT färgen kom 2006 och heter Tungsten Silver. Är färgen på bilden som hela bilen är lackad i inte stripsen.

http://www.seriouswheels.com/pics-2006/2006-Ford-Tungsten-GT-F-1024x768.jpg

Ford fantast
1 607 Inlägg
30 maj 2010
fy faan vad grymmt bygge smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
31 maj 2010
mikeo skrev:
_Fredrik skrev:

Ja lackeringen är påbörjad bilen håller på att våtslipas. Någon som vet hur man kan få tag på färgkoder? Jag är ute efter en färg som användes på Ford GT färgen kom 2006 och heter Tungsten Silver. Är färgen på bilden som hela bilen är lackad i inte stripsen.

http://www.seriouswheels.com/pics-2006/ … 24x768.jpg

Google är din vän;) Hittade detta om färgkoden.

Tungsten Gray Metallic Clearcoat T8/M7145A

V8 - 4 Life

247 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Mrjockos skrev:
mikeo skrev:
_Fredrik skrev:

http://www.seriouswheels.com/pics-2006/ … 24x768.jpg

Google är din vän;) Hittade detta om färgkoden.

Tungsten Gray Metallic Clearcoat T8/M7145A

Ja jag kollade med runt på google. Men jag är lite konfunderad om Tungsten Gray är samma som Tungsten Silver. Jag hittade med bara Tungsten Gray när jag kollade rundor. Men Tungsten Silver bör vara en färg. Färgen användes på den Ford GT:n som jag la upp en bild på, som en jubileums färg. Men det är kanske samma färg då hmm

Better than God \o/
1 886 Inlägg
31 maj 2010
Yammy! Den där e NICE!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

18 Inlägg
31 maj 2010
Tjena mike!

Ser mycket bra ut, visste inte att du hade lagt upp en projekt-tråd.

Kommer ihåg bilderna du visade för ngt år sen.

Hoppas du får ihop den snart!

Mitt projekt är faktiskt nästintill klart nu, Glida till sommaren?

C Ya

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 maj 2010
mikeo skrev:
Ja jag kollade med runt på google. Men jag är lite konfunderad om Tungsten Gray är samma som Tungsten Silver. Jag hittade med bara Tungsten Gray när jag kollade rundor. Men Tungsten Silver bör vara en färg. Färgen användes på den Ford GT:n som jag la upp en bild på, som en jubileums färg. Men det är kanske samma färg då hmm

Susade runt lite jag med. Hittade detta.

"Body?: Tungsten Gray Metallic Clearcoat T8/M7145A"
"Stripes?: Satin Silver Pearl Metallic Clearcoat TL/M7049"

Tydligen så är det samma färg som Ford Mustang och Ford Fusion.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

247 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Rinnegan skrev:
mikeo skrev:

Susade runt lite jag med. Hittade detta.

"Body?: Tungsten Gray Metallic Clearcoat T8/M7145A"
"Stripes?: Satin Silver Pearl Metallic Clearcoat TL/M7049"

Tydligen så är det samma färg som Ford Mustang och Ford Fusion.

Hmm ja det va då konstigt detta verkar som om Tungsten Silver är Tungsten Gray hmm
På samma sida som jag hittade bilden på GT:n som va Tungsten Silver så stod det såhär:
Tungsten Silver was developed for the 2004 North American International Auto Show Ford "Performance Trilogy" show cars - the Ford GT, the Shelby Cobra roadster concept and the new 2005 Mustang GT. Customer demand was so overwhelming that the color was added to the production palette.

"There's good contrast between the colors," says Camilo Pardo, chief designer of the Ford GT. "But it's a discreet contrast. In Tungsten Silver, the Ford GT is really dressy, like a fine suit. It looks mature.

"This dark silver color also brings out all the design features and the subtleties of the car," he adds. "In fact, people who've seen it thought we'd added a feature line around the side of the car. It's always been there, but you may not notice it in the car's other colors. The Tungsten Silver really brings it out."

Det tolkar ju jag som att det finns en färg som togs fram för jubileums modellen och bör då va en egen färg Tungsten Silver och inte Tungsten Gray. Men jag har väl fått allt det här om bakfoten helt enkelt tongue

Sök