2534
Sök

Ford Mustang -67 eleanor. Lackering klar, nästa steg elsystem

Eleanor projekt

449 086 Visningar
Uppdaterades senast 3 juli 2015
40 Inlägg
1 juni 2009
Fattar inte hur jag lyckats missa den här tråden, men det blir att följa den från och med nu! smile
Galet trevligt projekt!

945 Inlägg
1 juni 2009
Har läst igenom hela tråden nu och kan bara säga att du gör ett fantastiskt jobb med bilen!
Kommer att följa tråden med glädje big_smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

247 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
RBBN skrev:
mikeo skrev:
RBBN skrev:
riktigt grymt bygge som många andra här så fastnade jag också för den här bilen när jag såg den på filmduken 2000. 

att tillägga så är filmbilarna gjorda utav äkta gt500 och inga fastback. vad det gäller unique så är ju allt en rättslig process som förmodligen kommer sluta bakom lås och bom.

ser fram emot att se den här klar och du ska skatta dig lycklig att ha fått byggt den själv!

mvh

Ja UP ägarna kommer nog inte komma undan så lätt.
Sedan bilarna i filmen va inte äkta shelbys utan utan just 67-68 fastbacks ombyggda till eleanor. Den enda äkta shelby som ska ha varit med i filmen är den sista bilen som Cage får vad jag har hört. Men det går att ta reda på o verifiera det om det nu är intressant tongue

kolla upp det lite och elanor bilarna som byggdes till filmen byggdes utav gt500.

Tog upp frågan på ett eleanor forum, det va som jag trodde. Det va endast den sista bilen som Cage får som är en äkta GT500. Om man kollar på den så har den inget eleanot kit på sig utan den ser ut som en shelby. De andra bilarna byggdes av 67-68 fastbacks

http://eleanorinspired1967mustangfastba … topic/1788

På detta forum kan man hitta all information om eleanor. Är nog det största foumet på internet om just den bilen. Den information man inte hittar här hittar man nog ingen på något annat ställe.
Senast redigerat av mikeo (2 juni 2009)

76 Inlägg
3 juni 2009
mikeo skrev:
RBBN skrev:
mikeo skrev:

Ja UP ägarna kommer nog inte komma undan så lätt.
Sedan bilarna i filmen va inte äkta shelbys utan utan just 67-68 fastbacks ombyggda till eleanor. Den enda äkta shelby som ska ha varit med i filmen är den sista bilen som Cage får vad jag har hört. Men det går att ta reda på o verifiera det om det nu är intressant tongue

kolla upp det lite och elanor bilarna som byggdes till filmen byggdes utav gt500.

Tog upp frågan på ett eleanor forum, det va som jag trodde. Det va endast den sista bilen som Cage får som är en äkta GT500. Om man kollar på den så har den inget eleanot kit på sig utan den ser ut som en shelby. De andra bilarna byggdes av 67-68 fastbacks

http://eleanorinspired1967mustangfastba … topic/1788

På detta forum kan man hitta all information om eleanor. Är nog det största foumet på internet om just den bilen. Den information man inte hittar här hittar man nog ingen på något annat ställe.

'

okej skumt, för jag har en dokumentär om just den bilen hemma och där säger chip foose att bilarna dem byggde till filmen byggdes utav gt500.

men men nog med ot nu! lycka till

2 638 Inlägg
3 juni 2009
Riktigt häftigt projekt smile Tokimponerad över tiden och arbetet som läggs ner och alla fina grejer du köpt till den. Förstår inte hur jag kunnat missa denna projekttråd innan, men nu ska den följas smile

Lycka till fortsättningsvis!

187 Inlägg
4 juni 2009
så jävla läcker

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

21 Inlägg
6 juni 2009
Snyggt bygge du håller på med. Hatten av.
Du får väl besikta med rutorna ner vevade smile
Senast redigerat av Hankman (6 juni 2009)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 juni 2009
Sugen man blir på sin gamla Musse nu då... *vill ha tillbaks*
Snyggt bygge iaf! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

247 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Äntligen lite glada nyheter. Ringde och snackade med företaget där jag köpte min instrumentpanel med mätarna, paketet har hittats smile Hade inga större förhoppningar när jag ringde o snackade med ägaren men han tog sig tid o spårade upp paketet.
Han hade fått ett tracking number men det funkade inte o spåra paketet med det eftersom det va så längesen paketet skickades.
Så han ringde o snackade med UPS.
Idag ringde UPS tillbaka till han och sa att dom hade paketet i förvar eftersom det hade gått sönder. Tydligen har det legat hos dom i 8 månader och dom väntade på att någon skulle ringa o höra av sig vart dom skulle skicka paketet.
Väldigt märkligt att dom inte hör av sig antingen till adressen dit det skulle skickas eller till företaget som jag köpte det av.
Iaf allt går på försäkring nu och jag kommer få en helt ny instrumenpanel och jag behöver inte betala något.
Får hoppas att det går bättre o skicka denna gång tongue

www.sideways.nu
136 Inlägg
9 juni 2009
Altså... är helt såld på detta projekt... Du får komma ner till flyinge när dne är klar och bjuda på en åktur big_smilebig_smilebig_smile

2 164 Inlägg
9 juni 2009
mikeo skrev:
Äntligen lite glada nyheter. Ringde och snackade med företaget där jag köpte min instrumentpanel med mätarna, paketet har hittats smile Hade inga större förhoppningar när jag ringde o snackade med ägaren men han tog sig tid o spårade upp paketet.
Han hade fått ett tracking number men det funkade inte o spåra paketet med det eftersom det va så längesen paketet skickades.
Så han ringde o snackade med UPS.
Idag ringde UPS tillbaka till han och sa att dom hade paketet i förvar eftersom det hade gått sönder. Tydligen har det legat hos dom i 8 månader och dom väntade på att någon skulle ringa o höra av sig vart dom skulle skicka paketet.
Väldigt märkligt att dom inte hör av sig antingen till adressen dit det skulle skickas eller till företaget som jag köpte det av.
Iaf allt går på försäkring nu och jag kommer få en helt ny instrumenpanel och jag behöver inte betala något.
Får hoppas att det går bättre o skicka denna gång tongue

med andra ord så är det någon på UPS som har en musse och vill byta instrument smile

"Life´s too short to drive a boring car"

247 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
dadde skrev:
med andra ord så är det någon på UPS som har en musse och vill byta instrument smile

Haha ja så va det säkert, hoppas att han blev nöjd isf tongue

247 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Har fått igenom min bil för ursprungskontrollen nu smile Skäms nästan att säga detta men jag lyckades på något sätt slarva bort min orginal title o kvitto på bilen, (de ska ligga i min fars hus någonstans men hittade inte dom) Så det va början till ett intensivt dektektivarbete.
Började med att ringa personerna i england som jag köpte bilen av. Jag fick numret till fraktföretaget som tog över bilen dit och som tur va hade dom en kopia på orginal title (efter 5år) där jag kunde hitta den förra ägarens adress i USA.
Försökte hitta ett telefonnummer till han men lyckades bara hitta nummer till hans grannar. Tog en chansning och ringde en av grannarna, de blev lite chockade men efter att ha förklarat mitt läge så hjälpte dom mig att ta reda på ägarens telefonnummer. Han hade nu flyttat till Florida men kom hem till Detroit lite då o då.
Han hjälpte mig att fixa en ny orginal title som tur va. Annars hade jag inte kunnat regga bilen i Sverige. Detta började jag att luska i förra hösten så det tog 9 månader att få detta fixat.
Vilken tur att man har internet o google man kan hitta mkt nuförtiden på nätet smile

Volvo Frälst.
210 Inlägg
21 juni 2009
PORR..
Faan vad fränt.
Mer bilder mera mera big_smile

Vilken tur att du kunde fixa papprena. Hade inte varit så roligt annars.

Lycka till.

247 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Liiindh skrev:
Börjar bli dags för uppdatering snart? smile

Hehe ja jag tänkte faktiskt det. Projektet har legat nere i en månad kan man säga men har tagit fart nu igen denna vecka, tog hem bilen från lackeraren förra veckan. Har nu monterat ner nästan hela bilen igen håller på med de sista svetsarbetena nu. Subframe krysset under bilen är nu svetsat och en saftey loop för kardanstången är svetsad på krysset för säkerhets skull. Håller på att sänka boxarna där stolarna sitter, behöver lite mer plats lång som man är tongue Imorgon ska buren (bågen) svetsas på plats där bak.
Sen nästa vecka åker motor och växellåda ut så att bilen kan målas undertill. Ska försöka ta lite bilder imorgon.
Senast redigerat av mikeo (3 augusti 2009)

139 Inlägg
21 juli 2009
Riktigt snygg big_smile

744 Inlägg
21 juli 2009
Otroligt grymt projekt, hur har man kunnat missa detta?!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
21 juli 2009
Jag hatar din bil bara för inte jag har råd med sånt här underbart projekt ! lol
Ser bra ut !

C H E V R O L E T <3

14 Inlägg
21 juli 2009
Finns ingen vackrare bil ! Speceilt "eleanor edition"

247 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Håller på med de sista svetsarbetena nu. Boxarna som stolarna monteras på har sänkts cirka 2.5cm, jag är rätt lång så jag va nära taket så det va en bra ide att sänka dom lite.
Min nya kardanaxel som jag beställde från motorrenovera i hbg passar perfekt. Gjorde en saftey loop som fästes på krysset under bilen som en extra säkerhets åtgärd fall i fall ngt skulle hända. Sen nu har krysset mellan subframe connectorsen blivit svetsat med.
Bågen (buren) håller på att sättas in den ska svetsas dit senare i veckan.

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/DSC00646.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/DSC00648.jpg

Sök