Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Presidento Of World
5 februari 2018 · 3 329 Inlägg

Nån som provat biltemas värmejacka?? smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
totte1015
5 februari 2018 · 464 Inlägg

Bara jag som anser att biltemas "glass wipes" är totalt värdelösa?

Torkar av glasytor, så lämnar de massa fläckar och skit efteråt

torsen
5 februari 2018 · 7 255 Inlägg

totte1015 skrev:
Bara jag som anser att biltemas "glass wipes" är totalt värdelösa?

Torkar av glasytor, så lämnar de massa fläckar och skit efteråt

Håller inte med.
Deras dyraste variant är mycket bra.

totte1015
5 februari 2018 · 464 Inlägg

torsen skrev:

totte1015 skrev:
Bara jag som anser att biltemas "glass wipes" är totalt värdelösa?

Torkar av glasytor, så lämnar de massa fläckar och skit efteråt

Håller inte med.
Deras dyraste variant är mycket bra.

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt- … 000037695/

Menar du den isåfall?

För det jag syfta på var denna:
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Interi … 000018806/

Fellen
6 februari 2018 · 19 Inlägg

Celeron skrev:
Packningssilikon, Högtemperatur
:   http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 000036107/

nån som har nån erfarenhet av denna?

Användes för att få dit helt fel förgasare på en moped, och för att ersätta de mycket sällsynta packningarna på insuget, och det har hållit i ett halvår. 10/10 från mig i alla fall.

Mazda 323F "Lantis" (1995)
zemet
6 februari 2018 · 4 044 Inlägg

MrMaz skrev:
Nån som provat biltemas värmejacka?? smile

Jag har den inte själv men 2 kompisar har den. Den används ganska flitigt och dom är nöjda.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
ISpeed
7 februari 2018 · 135 Inlägg

någon som vet om Precisionsmejslarna e bra  ??

varför är alla så dryga?
Bosse-buss
7 februari 2018 · 210 Inlägg

Allt är bra hos Biltema. Varför alla dessa frågor?

Muttley
7 februari 2018 ·

ISpeed skrev:
någon som vet om Precisionsmejslarna e bra  ??

De är någorlunda okej.  Tåler inte alldeles för mycket.

ISpeed
7 februari 2018 · 135 Inlägg

Muttley skrev:

ISpeed skrev:
någon som vet om Precisionsmejslarna e bra  ??

De är någorlunda okej.  Tåler inte alldeles för mycket.

tack  !

då testar ja en billig sats

varför är alla så dryga?
torsen
8 februari 2018 · 7 255 Inlägg

Bosse-buss skrev:
Allt är bra hos Biltema. Varför alla dessa frågor?

ABSOLUT INTE!
Har du t ex provat deras filar och borrar.
Däremot hylsor är prisvärda.
Att många specialverktyg inte är så bra kvalitetsmässigt bra kompenseras av att de i regel bara används en gång av amatörer.
Bilverkstäder ska nog i regel köpa respektive biltillverkares specialverktyg, även om man ibland får lägga till en nolla i slutet på priset.

Mitt senaste, inte sista, inköp från Biltema är en "Racingdomkraft".
Helt suverän då det går att komma in under Honda´n och samtidigt lyfta den höjda och stelaxlade Suzukin.

Celeron
8 februari 2018 · 1 322 Inlägg

Fellen skrev:

Celeron skrev:
Packningssilikon, Högtemperatur
:   http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 000036107/

nån som har nån erfarenhet av denna?

Användes för att få dit helt fel förgasare på en moped, och för att ersätta de mycket sällsynta packningarna på insuget, och det har hållit i ett halvår. 10/10 från mig i alla fall.

perfekt. köpt en tub å kletat på nu:)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Tyfors Svetsare
8 februari 2018 · 1 150 Inlägg
(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
johannalarsen
9 februari 2018 · 9 Inlägg

MrMaz skrev:
Nån som provat biltemas värmejacka?? smile

Ja, dom var inget att hänga i granen med...

Nybergrobin
9 februari 2018 · 2 382 Inlägg

Nån som kör med deras största snöslunga?  11hp varianten smile

BeCe
10 februari 2018 · 364 Inlägg

Köpt mig flertal domkrafter, 3st av den billigaste varianten för att ha i bilen då original fanns ej. Har hållt ca 5-8 lyft innan den fått kastas, hjulen viker sig ( bilen väger 1.6T och 2T är max, plan mark)

Tröttnade och köpte mig en variant för 799:- om jag inte minns fel och använd enbart i golvmålat och plant garage. Den höll i ca 2 månader och ca 20-25 lyft som mest innan (armen vek sig). Lyfter alltid bilen så domkraften är rak och hjulen står rätt när bilen ska ner igen. Skulle reklamera den men dem vägrade och sa att jag inte visste hur man använder en domkraft och att jag lyft bilen i en backe!
Så jag lämnade butiken så fick dem ta hand om skiten.
Åkte till Jula och köpte mig "Big red" eller vad den kallas för. Haft den i 2 år drygt och mängder med lyft utan minsta problem.

Men men annars övrigt så har jag köpt diverse verktyg, spolarvätska, laddare, pannlampor, bromsok, avgasrörsdelar m.m och är jättenöjd med allt.
Verktygen används ofta, fått kasta ett spärrskaft då den gav upp efter 5 år.

Herrejösses nu blev det en sida av biltema bibel här

Förutom den historien om domkraften så diggar jag Biltema smile

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
Brådhis * Voff voff *
10 februari 2018 · 10 287 Inlägg

BeCe skrev:
Köpt mig flertal domkrafter, 3st av den billigaste varianten för att ha i bilen då original fanns ej. Har hållt ca 5-8 lyft innan den fått kastas, hjulen viker sig ( bilen väger 1.6T och 2T är max, plan mark)

Tröttnade och köpte mig en variant för 799:- om jag inte minns fel och använd enbart i golvmålat och plant garage. Den höll i ca 2 månader och ca 20-25 lyft som mest innan (armen vek sig). Lyfter alltid bilen så domkraften är rak och hjulen står rätt när bilen ska ner igen. Skulle reklamera den men dem vägrade och sa att jag inte visste hur man använder en domkraft och att jag lyft bilen i en backe!
Så jag lämnade butiken så fick dem ta hand om skiten.
Åkte till Jula och köpte mig "Big red" eller vad den kallas för. Haft den i 2 år drygt och mängder med lyft utan minsta problem.

Men men annars övrigt så har jag köpt diverse verktyg, spolarvätska, laddare, pannlampor, bromsok, avgasrörsdelar m.m och är jättenöjd med allt.
Verktygen används ofta, fått kasta ett spärrskaft då den gav upp efter 5 år.

Herrejösses nu blev det en sida av biltema bibel här

Förutom den historien om domkraften så diggar jag Biltema smile

Jag har haft deras billigaste domkraft i 10 år nu. Lyft mina bilar (V70 och liknande) på alla möjliga underlag och den funkar fortfarande utmärkt.

Angående domkraft från Jula kan det vara en bra grej att läsa detta: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=220573

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Henkix
10 februari 2018 · 6 737 Inlägg

Biltemas röda bromsoksfärg tycker jag är riktigt bra! smile
Den känns väldigt hård och hållbar när den härdat och riktigt blankt blir det.
Jag penslar alltid den, den flyter ut riktigt jämnt och fint, väntar man över natten så ser det nästan ut som det är lackerat med spruta.
Det enda negativa jag tycker är att den täcker väldigt dåligt, man får måla ca 3-4 lager för att det ska bli riktigt bra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-d6aefa43fbde94a876f582993ce3c3ca.jpg

Kan även rekomendera biltemas billigaste våt och torrdammsugare.
http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad-och-t … 000034026/

Jag hade inga större förväntningar när jag köpte den utan jag skulle bara ha den till att dammsuga bröd-smulor i sängen. Men den fungerade över förväntan. Riktigt bra sug är det i den och så är den påslös också.
Nu använder jag den till allt, dammsuga huset, källaren, garaget och bilen.
Det enda negativa är att oftast när jag dammsuger i källaren där det väldigt ofta är riktigt skitigt så sätter filtret igen väldigt fort.

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Bosse-buss
10 februari 2018 · 210 Inlägg

BeCe skrev:
Köpt mig flertal domkrafter, 3st av den billigaste varianten för att ha i bilen då original fanns ej. Har hållt ca 5-8 lyft innan den fått kastas, hjulen viker sig ( bilen väger 1.6T och 2T är max, plan mark)

Tröttnade och köpte mig en variant för 799:- om jag inte minns fel och använd enbart i golvmålat och plant garage. Den höll i ca 2 månader och ca 20-25 lyft som mest innan (armen vek sig). Lyfter alltid bilen så domkraften är rak och hjulen står rätt när bilen ska ner igen. Skulle reklamera den men dem vägrade och sa att jag inte visste hur man använder en domkraft och att jag lyft bilen i en backe!
Så jag lämnade butiken så fick dem ta hand om skiten.
Åkte till Jula och köpte mig "Big red" eller vad den kallas för. Haft den i 2 år drygt och mängder med lyft utan minsta problem.

Men men annars övrigt så har jag köpt diverse verktyg, spolarvätska, laddare, pannlampor, bromsok, avgasrörsdelar m.m och är jättenöjd med allt.
Verktygen används ofta, fått kasta ett spärrskaft då den gav upp efter 5 år.

Herrejösses nu blev det en sida av biltema bibel här

Förutom den historien om domkraften så diggar jag Biltema smile

Köpte en domkraft av billigaste sorten hos Biltema för säkert 15 år sedan. Den fungerar fortfarande.

granadadr
10 februari 2018 · 7 294 Inlägg

Bosse-buss skrev:

BeCe skrev:
Köpt mig flertal domkrafter, 3st av den billigaste varianten för att ha i bilen då original fanns ej. Har hållt ca 5-8 lyft innan den fått kastas, hjulen viker sig ( bilen väger 1.6T och 2T är max, plan mark)

Tröttnade och köpte mig en variant för 799:- om jag inte minns fel och använd enbart i golvmålat och plant garage. Den höll i ca 2 månader och ca 20-25 lyft som mest innan (armen vek sig). Lyfter alltid bilen så domkraften är rak och hjulen står rätt när bilen ska ner igen. Skulle reklamera den men dem vägrade och sa att jag inte visste hur man använder en domkraft och att jag lyft bilen i en backe!
Så jag lämnade butiken så fick dem ta hand om skiten.
Åkte till Jula och köpte mig "Big red" eller vad den kallas för. Haft den i 2 år drygt och mängder med lyft utan minsta problem.

Men men annars övrigt så har jag köpt diverse verktyg, spolarvätska, laddare, pannlampor, bromsok, avgasrörsdelar m.m och är jättenöjd med allt.
Verktygen används ofta, fått kasta ett spärrskaft då den gav upp efter 5 år.

Herrejösses nu blev det en sida av biltema bibel här

Förutom den historien om domkraften så diggar jag Biltema smile

Köpte en domkraft av billigaste sorten hos Biltema för säkert 15 år sedan. Den fungerar fortfarande.

det var då det,, har hört deras domkrafter idag suger,,

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang